Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@20:09:57 GMT

کاهش تقاضای خرید گوشت قرمز در همدان

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۰۵۶۰۴

کاهش تقاضای خرید گوشت قرمز در همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،علی اکبر سپهری وفا رئیس اتحادیه قصابان همدان بیان کرد: نرخ هر کیلو دنبه به ۹۰ هزار تومان رسیده که علت اصلی آن افزایش تقاضا و خرید مردم بوده است.

او با بیان اینکه بازار گوشت قرمز راکد است و مردم قدرت خرید چندانی ندارند، ادامه داد: قیمت هر کیلو گوشت نرمه گوسفندی ۱۶۵ هزار و گوشت مخلوط هم ۱۳۰ هزار تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتحادیه قصابان همدان با اشاره به اینکه نرخ هر کیلو گوشت گوساله ۱۶۰ هزار تومان است، گفت: مصرف گوشت گوساله دررستوران‌ها و تهیه‌غذا‌ها بیشتر از گوشت گوسفندی است.

سپهری وفا با بیان اینکه هرچه میزان تقاضا و خرید مردم کمتر باشد میزان کشتار هم کمتر می‌شود، اظهار داشت: روزانه ۶۰۰ راس گوسفند و ۴۰ راس گوساله زبح می‌شود.

او با اشاره به اینکه نرخ هر کیلو گوسفند زنده ۱۲۰ تا ۱۲۷ هزار تومان است، گفت: قیمت‌ها با توجه به وضعیت عرضه و تقاضا متغیر است.

رئیس اتحادیه قصابان همدان با بیان اینکه به خاطر شرایط کرونایی توزیع نذورات در ماه‌های محرم و صفر امسال از غذای گرم به جیره خشک تغیر یافت، عنوان کرد: همین امر میزان خرید گوشت را نسبت به ایام محرم و صفر سال‌های گذشته کاهش داده است.

سپهری وفا از عرضه گوشت منجمد در بازار خبر داد و گفت: این نوع گوشت با قیمت کیلویی ۱۳۰ هزار تومان توسط بخش خصوصی وارد بازار و از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.

او از مشکلات دامداران در زمینه تامین علوفه و نهاده‌های دامی خبر داد و اظهار داشت: با توجه به شرایط خشکسالی امسال حمایت چندانی از دامداران نشده و همین امر خطر کمبود تولید در آینده را به دنبال دارد.
انتهای پیام/ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اصناف و بازار گوشت قرمز هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۵۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد

مدیرکل امور عشایری لرستان گفت: با هدف اشتغالزایی و حمایت جامعه عشایری استان، ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی سال گذشته برای خرید دام به عشایر این استان پرداخت شده است.

هوشنگ نور محمدی با اشاره به اینکه حمایت لازم جهت توسعه زنجیره تولید گوشت قرمز در سطح استان انجام شده است، افزود:متقاضیان به بانک های عامل معرفی شده اند و فرصت تکمیل پرونده ها تا پایان خردادماه تمدید شده است.

مدیرکل امور عشایری لرستان گفت:هر فقره تسهیلات زنجیره تولید گوشت قرمز حدود یک میلیارد ریال است که افراد دارای شرایط به بانک های عامل معرفی می شوند و می توانند از این فرصت بهره مند شوند.

نورمحمدی افزود:عشایر لرستان جامعه پرتلاشی هستند که ۲۵ درصد پروتئین مورد نیاز استان را تأمین می کنند و نقش بسزایی در رونق اقتصادی منطقه دارند.

وی با بیان اینکه عشایر لرستان علاوه بر دامداری به کشاورزی، باغداری و پرورش زنبور عسل نیز اشتغال دارند گفت:این قشر سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۲۹ هزار تن مواد لبنی، هزار تن شیر، ۱۵۰ تن عسل، و ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می کنند و یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام در اختیار دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • گوشت دوباره گران می‌‌شود؟
  • افزایش تقاضای خرید تسلیحات ایرانی پس از حمله به اسرائیل
  • قیمت گوشت دوباره نجومی می‌شود؟
  • قیمت گوشت قرمز، امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • گوشت اینگونه ۶۳.۵ درصد گران شد
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول
  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • ۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال