Web Analytics Made Easy - Statcounter

خورشید گزدرازی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اجرای مطلوب قوانین لازمه اصلی بهبود فضای کسب و کار است که باید برای تحقق این مهم اهتمام جدی ایجاد شود.

وی بیان کرد: قوانین بهبود فضای کسب و کار، رفع موانع تولید و قانون سیاست‌های اصل ۴۴ و شورای گفت و گو همه این  قوانین موجود است اما مهمترین مشکل اجرا نشدن جدی این قوانین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزدرازی ادامه داد:  با توجه به پایش کسب و کار که توسط اتاق بازرگانی ایران انجام شده ریشته مهم ترین موانع و چالش‌های پیش روی فعالان اقتصادی در بانک‌ها، تامین اجتماعی، امور مالیاتی و تامین مواد اولیه و نبود ثبات قیمت مواد اولیه  در بازار ردیابی شده است.

وی افزود: از دولت سیزدهم و نماینده عالی این دولت در استان بوشهر انتظار است بخشنامه و دستورالعمل‌های موجود را به صورت کامل و جامع اجرا کنند زیرا این رویه خیلی از موانع پیش روی بخش خصوصی را برمی‌دارد.

گزدرازی با اشاره به اینکه  بهبود فضای کسب و کار نیاز به قوانین جدیدی ندارد، اظهار داشت: چنانچه همین قوانین به نحو مطلوب و شایسته اجرا شود و اراده جدی برای بهبود فصای کسب کارباشد  مسائل اقتصادی کشور بخوبی هدایت می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر ادامه داد: قانون‎گذار اتاق ‌های بازرگانی را به عنوان  مشاور سه قوا معرفی کرده  و در این راستا ظرفیت های بسیار خوبی وجود دارد که یکی از آنها شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی است که  با تعامل با مدیران دستگاه‌های اجرایی و نظارت و حضور استاندار می‌توان موانع پیش روی فعالان اقتصادی در حوزه‌های  صنعت، معدن، کشاورزی، تجارت  و بازرگانی در این استان را به حداقل رساند.

وی گفت: در اتاق بازرگانی قوانین مخل کسب و کار،  موانع و مشکلات احصا شده و در دستور کار دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی قرار دارد که می‌توان با رفع آنها نسبت به جذب سرمایه گذاران اقدام و تولید و اشتغال را محقق کرد.

گزدرازی یادآور شد: استان بوشهر ظرفیت های خوبی در حوزه‌های نخیلات فرآورده های خرمایی، آبزی پروری در حوزه های مختلف از پرورش تا صادرات، کشت گوجه فرنگی خارج از فصل، معادن، صنایع پایین دستی پتروشیمی و خدمات بازرگانی که معاش اصلی مردم بوشهر است که در کنار این ظرفیت‌ها وجود ۱۱ بندر فعال می‌تواند کمک بسیار خوبی به پیشرفت و اشتغال در این استان  و حتی کشور باشد.

وی تاکید کرد: اتاق بازرگانی بوشهر با بهره‎‌گیری از همه ظرفیت‎‌های موجود آماده است تا در راستای توسعه اقتصادی این استان گامی مهم و موثر بردارد.

برچسب‌ها بوشهر گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اتاق بازرگانی ایران سفر استانی سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اتاق بازرگانی ایران بوشهر گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اتاق بازرگانی ایران سفر استانی دولت سیزدهم اتاق بازرگانی بهبود فضای بخش خصوصی کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۵۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ درخواست عجیب روسیه از ایران

 

به گزارش تابناک، یک مقام مسئول گفت: هیات‌های روسی در ششمین دوره نمایشگاه ایران اکسپو در بحث خدمات فنی و مهندسی، دارویی و پزشکی و هایتک از ما کمک خواستند و این اتفاق بسیار نادر است.

روشن یکتا، نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه در برنامه «تهران ۲۰» اظهار داشت: چهارشنبه «۱۲ اردیبهشت ماه»، اختتامیه ششمین دوره نمایشگاه ایران اکسپو برگزاری می شود. خوشبختانه مجریان آن توانسته‌اند ضعف‌های دوره‌های گذشته را کاهش دهند.

او در ادامه بیان کرد: کشورهایی از جمله روسیه، آفریقا، چین و غیره در این نمایشگاه دعوت شده بودند. تقریباً هم سرمایه‌گذاران داخلی و هم خارجی از این نمایشگاه استقبال ویژه‌ای داشتند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه عنوان کرد: در این نمایشگاه در حوزه بخش خدمات فنی و مهندسی و همچنین در بحث ترانزیت نیز تفاهم نامه‌ای منعقد شد.

او اظهار کرد: هیات‌های روسی در بحث خدمات فنی و مهندسی، دارویی و پزشکی و هایتک از ما کمک خواستند. آنها استقبال خوبی نشان دادند. این اتفاق بسیار نادریست و می توان بگویم قطعاً دیپلماتیک ما نسبت به گذشته موثرتر بوده است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه گفت: امیدواریم بتوانیم که در دوره‌های بعدی و پس از این جلساتی که توافق داشتیم اجرا کنیم و همچنین بتوانیم از رسمیت فارغ التحصیلان ما بیشتر استفاده کنند.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • ۳ درخواست عجیب روسیه از ایران
  • پایان اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع گفت و گوی همکاری آسیا
  • پایان اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع گفتگوی همکاری آسیا در اصفهان
  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی اصفهان
  • بیشترین حضور شرکت‌های خصوصی در شرکت ملی نفت در دولت سیزدهم رقم خورد
  • بخش‌خصوصی به‌شرط وجود زیرساخت‌ها، تجارت خارجی کشور را توسعه می‌دهد
  • اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای عضو ACD-اصفهان
  • ۳۰ رئیس اتاق بازرگانی به اکسپو ایران می‌آیند
  • بخش خصوصی به افزایش همکاری کشورهای آسیا کمک می‌کند
  • آسیا با ترویج گفت‌وگو توانمندتر می‌شود