Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حمید موسوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد مرکز اقامتی ۱۰ مورد شامل ورزشگاه و دیگر اماکن متعلق به شهرداری مشهد است و ۴۱ مرکز را نیز اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در بافت پیرامونی حرم رضوی در اختیار زائران پیاده قرار داده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر اسکان زائران امام رضا(ع) که از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی ریلی، جاده ای و هوایی وارد مشهد شده اند و یا زائران پیاده در ۲ بخش مراکز اقامتی مجاز زیر نظر میراث فرهنگی و همچنین مراکز اسکان اضطراری انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرپرست فرمانداری مشهد گفت: شیوه نامه های بهداشتی مطابق نظر ستاد ملی کرونا در هتل ها و مهمانسراهای زیر نظر میراث فرهنگی به صورت کامل اجرا می شود و از طرفی در مراکز اسکان اضطراری ناظران بهداشتی به صورت مقیم حضور دارند تا بر رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی نظارت کنند.

موسوی سلامت و امنیت را ۲ مولفه اصلی در پذیرش و میزبانی از زائران امام رضا(ع) در مشهد عنوان کرد و افزود: توزیع ۳۰۰ هزار ماسک بهداشتی طی روزهای جاری بین زائران حرم مطهر رضوی و همچنین زائران پیاده در مشهد پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: ۱۵ موکب در مسیر جاده قدیم نیشابور به مشهد و هشت موکب یا ایستگاه صلواتی نیز در مسیر جاده چناران به مشهد در حال خدمت رسانی به زائران بارگاه منور حضرت رضا(ع) هستند.

بر اساس اعلام اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان مشهد جاده قدیم مشهد-نیشابور به تردد زائران پیاده اختصاص یافته و در طول روز تردد خودرو در این مسیر ممنوع است.

تاکنون مسوولان محلی و استانی از ارائه شمار زائران پیاده در هفت جاده منتهی به مشهد خودداری کرده اند و پیش از این نیز سرهنگ حسین میش‌مست رییس پلیس راه خراسان رضوی به خبرنگار ایرنا گفته بود: امسال هیچ طرحی مبنی بر پیاده‌روی دهه آخر صفر در طول جاده‌های این استان نخواهیم داشت و طبق هماهنگی با ستاد اربعین و دهه آخر صفر در استان، امسال سفرهای زیارتی از طریق ناوگان حمل و نقل موتوری انجام خواهد شد.

فردا پنجشنبه سی ام ماه صفر سالروز شهادت حضرت امام رضا(ع) است که در این مناسبت به طور معمول جمعیت زیادی از زائران از شهرهای دیگر استان خراسان رضوی و حتی استانهای همجوار برای برپایی آیینهای عزاداری عازم مشهد مقدس می شوند.

برچسب‌ها اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی شهرداری مشهد ستاد اربعین نیشابور ماه صفر سید حمید موسوی چناران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی شهرداری مشهد ستاد اربعین اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی شهرداری مشهد ستاد اربعین نیشابور ماه صفر سید حمید موسوی چناران زائران پیاده خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۵۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب جاده تربت جام - صالح آباد در خراسان رضوی را مسدود کرد

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: جاده تربت جام - صالح آباد شامگاه چهارشنبه به علت وقوع سیلاب و نبود ایمنی در محدوده روستای "یخک"، تا اطلاع بعدی مسدود شد.

یوسف بنی اسدی در گفت وگو با ایرنا افزود: بارش باران در جاده های اصلی و فرعی شهرستان های کلات، مشهد، طرقبه-شاندیز، نیشابور، صالح آباد، قوچان و باخرز را لغزنده کرده است.

وی گفت: همچنین بارش باران جاده های ترانزیتی سرخس- مشهد در محدوده گردنه مزداوند و درگز- قوچان در محدوده تیوان و آزادراه و جاده قدیم مشهد- باغچه را تحت تاثیر قرار داده است.

بنی اسدی ادامه داد: مه غلیظ نیز موجب کاهش دید افقی رانندگان در جاده ترانزیتی درگز - قوچان در محدوده های تیوان و "زوباران" شده است.

براساس اعلام هواشناسی خراسان رضوی بارش های بهاری چهارشنبه در روز پنجشنبه نیز تداوم خواهد یافت و بارش ها به اوج خود خواهد رسید که احتمال آبگرفتگی و ایجاد روان‌آب در مناطق مستعد دور از انتظار نخواهد بود.

طول راه‌های استان خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۶۱۵ کیلومتر است که از این میزان ۵۴۵ کیلومتر آن مربوط به گردنه‌های شهری، ۵۷۴ کیلومتر آن مربوط به گردنه‌های روستایی و ۵۸۶ کیلومتر آن مربوط به مناطق کولاک و مه‌گیر است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: وقوع سیلاب شدید در منطقه کویری (فیلم) پیدا شدن جسد دومین کشته سیل تربت جام

دیگر خبرها

  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد
  • بازگشایی جاده تربت جام -صالح آباد
  • جاده تربت جام -صالح آباد خراسان رضوی بازگشایی شد
  • مشهد، پرباران ترین شهر خراسان رضوی با ۲۵ میلیمتر باران
  • بارش ۲۵ میلیمتر باران در مشهد
  • بازگشایی جاده تربت جام -صالح آباد خراسان رضوی
  • انسداد جاده تربت جام- صالح آباد بر اثر وقوع سیل
  • سیلاب جاده تربت جام - صالح آباد در خراسان رضوی را مسدود کرد