Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از العین؛ عاشقان جواهرات از این لوازم زینتی و بسیار گرانقیمت خودشان نهایت مراقبت کرده و همیشه آن‌ها را به منظور استفاده در مراسم‌های مختلف تمیز و درخشان نگه می‌دارند. این جواهرات چه از الماس باشند، چه نقره و سنگ‌های قیمتی؛ تمیز کردنشان معمولاً چند دقیقه طول می‌کشد و نیازی به تجهیزات عجیب یا محصولات خاص ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این خبر نکاتی برای تمیز کردن و مراقبت از جواهرات مختلف آورده شده است:

جواهرات طلا

مهمترین نکته‌ای که در مورد جواهرات طلا باید به آن توجه کرد این است که هرگز نباید با مواد خشن مانند خمیر دندان یا جوش شیرین تمیز شوند، زیرا این نوع تمیزکننده‌ها فلز را خراش می‌دهند. ساده‌ترین راه برای تمیز کردن جواهرات طلا این است که یک کاسه را با دو فنجان آب گرم، چند قطره مواد شوینده ظرف و نصف قاشق چایخوری آمونیاک پر کرده و جواهرات را به مدت ۱۵ دقیقه در محلول خیس کنید.

سپس جواهرات طلا را با یک مسواک نرم تمیز کرده و خاک و جرم را به آرامی از مکان‌های دور از دسترس پاک کنید. پس از آن جواهرات را با یک سواب پنبه و آب بشویید و بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه خشک شوند.

جواهرات الماس

مراقبت از جواهرات الماس و سنگ‌های قیمتی شبیه به تمیز کردن قطعات طلا است و می‌توان آن‌ها را با کمی خیساندن در آب گرم و صابون ظرفشویی به مدت ۲۰ تا ۴۰ دقیقه تمیز کرد و فقط باید آن‌ها را سریع زیر آب شست. اما مراقب باشید آن را روی سینک باز نشویید و این کار را یک یا دو بار در هفته تکرار کنید.

جواهرات سنگ‌های قیمتی

همین امر در مورد تمیز کردن جواهرات آغشته به سنگ‌های قیمتی مختلف مانند یاقوت کبود، سیترین، آمتیست و بسیاری دیگر نیز کاربردی است. با خیساندن آن‌ها در آب گرم و صابون ظرفشویی و شستشو آن‌ها در زیر آب می‌توان این جواهرات را تمیز کرد.

جواهرات مروارید

جواهرات مروارید یکی از ظریف‌ترین جواهرات هستند که تمیز کردن آن نیز شبیه به تمیز کردن طلا است و می‌توان با پاک کردن آن‌ها با یک پارچه نرم و پیچاندن شان در یک کیسه برای جلوگیری از خراشیدن و جلوگیری از مواد شیمیایی آن‌ها را تمیز کرد.

جواهرات نقره

برای حفظ جواهرات نقره‌ در بهترین حالت باید به طور منظم آن‌ها را تمیز کرد. استفاده از صابون ملایم و آب گرم که به از بین بردن آلودگی‌ها و کم شدن رسوب کمک می‌کند نیز پیشنهاد می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جواهرات زیبا جواهرات گرانبها تمیز کردن سنگ های قیمتی جواهرات طلا تمیز کردن آب گرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۵۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مورایس مسلمان شدن خود را تأیید کرد

به گزارش خبرنگار مهر، ژوزه مورایس جمعه شب در نشست خبری بعد از بازی با استقلال ملاثانی که همراه با صعود تیم مرحله بعدی جام حذفی بود، اظهار کرد: بازی حذفی هیچ وقت ساده نیست. به بازیکنان پرتلاشم تبریک می گویم. به ملاثانی هم تبریک می گویم که تیم با نظمی بود و باعث افتخار جام حذفی بودند.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود به اسلام روی آوردید؟ ادامه داد: من مشکلی ندارم جواب بدهم اما مساله شخصی من از حرفه‌ای جداست. ولی چون کنجکاوید بله به دین اسلام روی آوردم و عضو شما و یکی از خانواده‌های ایرانی هستم. بله حقیقت دارد.

مواریس در ادامه، گفت: حریف را آنالیز کرده بودیم. تیم سازماندهی شده و با کیفیت است. ملاثانی ترکیب خوبی از بازیکنان جوان و باتجربه است و گفته بودم بازی ساده ای نداریم.

وی درباره افت سپاهان و آیا تأثیر ازدواج شما در ایران روی روند تیم تان تأثیر داشته است؟ خاطر نشان کرد: بازهم وارد زندگی شخصی من شدید. من مربی حرفه‌ای هستم و اتفاقاً وقتی کسی که تشکیل خانواده می‌دهد و حرفه‌ای است، مسئولیتش بیشتر می‌شود. این موضوع تأثیری نداشته است.

کد خبر 6089405

دیگر خبرها

  • چگونه سینک آشپزخانه را بدون مواد شوینده شیمیایی تمیز و درخشان کنیم؟
  • تصاویری دیده نشده از حال و هوای شهر مکه در ۷۰ سال قبل
  • آموزش: ۸ ترفند ساده برای شارژ سریع‌تر گوشی
  • (تصاویر) تصاویری دیده‌نشده از مراسم حج ۷۰ سال پیش
  • «مورایس» مسلمان شد/ اکنون عضوی از شما هستم
  • مورایس مسلمان شدن خود را تأیید کرد
  • ترک مصرف کافئین با ۲ روش ساده
  • یک روش ساده برای تکثیر درخت کاج در خانه (فیلم)
  • فناوری ناسا برای غبارزدایی از ماه به قمر زمین می‌رود
  • عروس امام خمینی درگذشت | جزئیاتی از زندگی همسر سیدمصطفی خمینی؛ معصومه حائری که بود؟