Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، آذربایجان شرقی امسال با برداشت حدود ۷۰۰ هزار تن محصول سیب درختی رتبه دوم تولید سیب در کشور را به خود اختصاص داد و بخش قابل توجهی از این محصول به استان‌های همجوار و کشورهای همسایه صادر می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه مقدار تولید سیب درختی در سال‌جاری بیشتر از سال‌های گذشته خواهد بود، گفت: حدود۹۰ درصد سیب‌های استان پاییزه هستند و فقط۷۰ هزار تن در تابستان برداشت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکبر فتحی با بیان اینکه محصول سیب پاییزه شامل ۳۹۷ هزار تن ممتاز و درجه یک، ۱۴۳ هزار تن درجه ۲ و ۷۲ هزار تن درجه ۳ است، افزود: سیب مصرفی استان آذربایجان شرقی حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تن است و بقیه در صنایع تبدیلی مصرف یا صادر می‌شود.

به گفته وی، بیشتر ارقام باغات سیب استان با توجه به شرایط اقلیمی مرغوبیت و خاصیت انبارداری بالا دارای مزیت صادراتی هستند.  

کد خبر 630491

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آذربایجان شرقی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۵۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۱۳ هزار تن سیر در دزفول

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، بهروز قمرزاده با اشاره به پایان برداشت سیر در دزفول گفت: ۵۳۵ هکتار از زمین‌های کشاورزی دزفول در سال زراعی ۱۴۰۳- ۱۴۰۲ به کشت سیر اختصاص یافت و کشاورزان امسال ۱۳ تن محصول برداشت کردند.

وی با اشاره به کیفیت بالای سیر تولیدی دزفول، افزود: کیفیت بالای سیر تولیدی این شهرستان باعث شده تا علاوه بر مصرف این محصول در دزفول و خوزستان به سایر استان‌های کشور و درصورت فراهم بودن شرایط، به کشور‌های حاشیه خلیج فارس و روسیه نیز صادر می‌شود.

قمرزاده ادامه داد: به منظور ارتقای سطح کیفی سیر تولیدی دزفول و کمک به بازاریابی فروش این محصول، علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزشی و ارائه توصیه‌های فنی برای تنظیم بازار فروش سیر تولیدی این شهرستان اقدام شده است.

برداشت سیر در دزفول هرسال از اوایل اسفند ماه آغاز می‌شود و تا اوایل اردیبهشت ادامه دارد.

سال گذشته زراعی ۹ هزار تن سیر از ۳۷۰ هکتار از مزارع دزفول برداشت شد که امسال با ۴ هزار تن افزایش، به ۱۳ هزار تن رسید.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • نشست اعضای شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اساتید دانشگاه ارومیه
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر در دزفول
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • برداشت توت فرنگی رامیان+تصاویر
  • بررسی آخرین وضعیت سیب ذخیره شده در سرد خانه های آذربایجان غربی
  • حمایت از کارگران آرامش صنعتی را به دنبال دارد