Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@04:57:10 GMT

افرادی که لیزیک چشم انجام داده‌اند، بخوانند

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۰۵۸۰۵

افرادی که لیزیک چشم انجام داده‌اند، بخوانند

ایسنا/کرمانشاه یک چشم پزشک به تشریح مراقبت های چشم پس از عمل لیزیک پرداخت.

دکتر جلیل امیدیان در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه عمل لیزیک چشم تنها ظرف چند دقیقه انجام می شود، گفت: آنچه مهم است این است که افراد پس از عمل باید تا مدتی برخی نکات را جهت مراقبت از چشم خود رعایت کنند.

وی افزود: پس از عمل لیزیک، لنز تماسی روی چشم گذاشته می شود که مانند پانسمان عمل می کند و نیاز است افراد این لنز را مدتی روی چشم داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدیان گفت: در طول این مدت افراد نباید چشم ها را طوری مالش دهند که لنز خارج شود و باید مراقب باشند ضربه ای به چشم آنها نخورد.

این چشم پزشک با تاکید بر لزوم استفاده از عینک آفتابی پس از عمل لیزیک گفت: افرادی که لیزیک انجام می دهند، چشمشان تا چند روز نسبت به اشعه آفتاب به شدت حساس می شود، بنابراین نیاز است که حتما از نور خورشید فاصله گرفته و از عینک آفتابی استفاده کنند.

وی افزود: این امکان هست که تا دو سه روز اول حتی نور لامپ هم برای آنها آزاردهنده باشد و بهتر است در این شرایط از عینک آفتابی استفاده کنند.

وی افزود: استفاده مرتب از عینک آفتابی تنها مختص چند روز اول پس از لیزیک نیست و باید تا چند ماه بصورت مستمر این روند در بیرون از منزل و مقابل نور آفتاب ادامه داشته باشد.

امیدیان گفت: در چند روز نخست پس از عمل هم افراد باید از نگاه کردن به مانتیور، صفحه تلویزیون و تلفن همراه خودداری کنند.

وی افزود: همچنین تا چند ماه افراد باید از خیره ماندن به این وسایل خودداری کنند، چرا که این خیره شدن موجب خشکی چشم شده و برای آنها آسیب رسان است و باید تا چند ماه کوتاه مدت به این وسایل نگاه کرده و نباید از این وسایل طولانی مدت استفاده کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كرمانشاه منطقه کرمانشاه چشم عمل لیزیک چشم عینک آفتابی عمل لیزیک پس از عمل تا چند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۵۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن؛ ۵۰ قربانی شکایت کردند

شرکت بریتانیایی ـ سوئدی آسترازنکا، کوویشیلد را با همکاری دانشگاه آکسفورد ساخت و تولید آن در دوران همه‌گیری کرونا در مؤسسه سرم هند انجام شد. این واکسن در بیش از ۱۵۰ کشور از جمله انگلیس و هند تزریق شد.

 

به گزارش تسنیم، یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد مؤثر است.

با جود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که این واکسن ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود که می‌تواند مرگبار باشد.

تعدادی از افراد در بریتانیا یک شکایت جمعی را ثبت و اعلام کرده‌اند که این واکسن منجر به بروز مرگ و میر و صدمات شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی هستند.

در حالی که آسترازنکا ادعای افراد را رد می‌کرد، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن در موارد بسیار نادر، باعث سندرم لخته خون می‌شود که علامت اصلی ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

دیگر خبرها

  • ماه بر سلامتی کدام عضو بدن ما تاثیر می گذارد؟
  • اولویت اول مجلس دوازدهم رفع مشکلات معیشتی مردم باشد
  • کشف شگفت انگیز سرنخ‌های ژنتیکی افسردگی
  • متقاضیان خودرو‌های خارجی بخوانند؛ زمان دقیق عرضه خودرو‌های برقی
  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن؛ ۵۰ قربانی شکایت کردند
  • اعتراف سازنده «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن
  • متقاضیان خودروهای خارجی بخوانند/ زمان دقیق عرضه خودروهای برقی اعلام شد + جزییات
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • انجام این فعالیت طول عمر را بیشتر می‌کند
  • در 5 دقیقه با عینک زدن خدافظی کنید!