Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: شهروندان می‌توانند از طریق سامانه 137 افراد آسیب پذیر را برای واکسیناسیون به شهرداری معرفی کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا، سیدمالک حسینی با اشاره به واکسیناسیون کرونایی افراد آسیب‌پذیر (بی‌خانمان، معتاد، مهاجر و کم‌برخوردار) با شعار «تهران دوباره جان می‌گیرد»، گفت: با توجه به دستور شهردار تهران برای کمک به دولت و اینکه بار واکسیناسیون پایتخت تا جایی که امکان دارد از روی دوش دولت برداشته شود و به روند تسریع واکسیناسیون کمک کنیم، طرحی با شعار «تهران دوباره جان می‌گیرد» از اول مهر آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه گفت: در این طرح، گروه‌هایی که حامی اجتماعی ندارند مانند معتادان و کارتن‌خواب‌ها مورد تاکید شخص شهردار بود و در کنار واکسیناسیون سایر شهروندان، هدف‌گذاری شد.
حسینی افزود: همچنین واکسیناسیون افراد ساکن در گودها، گاراژها، حصار‌های زباله‌گردی و زباله‌گرد‌ها در اطراف تهران که کار تفکیک زباله را انجام می‌دهند، کودکان کار و خانواده‌های آنان که بیشتر مهاجر هستند و کارت اقامت ندارند، ساکنان روستا‌ها و سکونتگاه‌های غیررسمی در اطراف تهران که دسترسی به مراکز ثابت واکسیناسیون ندارند، در این طرح مورد توجه قرار گرفت.
مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران بیان کرد: واکسیناسیون این افراد توسط 10 واحد سیار در 2 شیفت کاری (از ساعت 7:30 تا 13:30 و شیفت دوم از ساعت 13:30 تا 20) انجام می‌شود.
وی اظهارداشت: در هر واحد سیار، واکسیناتور، ثبات (برای ثبت اطلاعات)، عامل انتظامی، پزشک و مددکار حضور دارند و در مواردی که وزارت بهداشت تایید کند به جای پزشک تنها واکسیناتور حضور دارد و تاکنون 11هزار و 194 نفر از گروه‌های آسیب‌پذیر، کم‌برخوردار، مهاجران و ساکنان حاشیه تهران از طریق مراکز سیار در برابر کرونا واکسینه شدند.
حسینی گفت: برای واکسیناسیون این افراد از واکسن‌هایی که وزارت بهداشت ارایه می‌کند؛ اعم از سینوفارم و برکت استفاده می‌شود و با توجه به اینکه از اول مهر تزریق دُز اول واکسن کرونا را آغاز کردیم، تزریق دُز دوم را هم پایان این ماه آغاز می‌کنیم.
مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران درباره واکسیناسیون کودکان کار بیان کرد: کودکان کار در مراکز پرتو براساس پروتکل و رده سنی که وزارت بهداشت اعلام کرده واکسینه می‌شوند و افرادی که در مراکز زباله‌گردی و حاشیه شهر هستند و ممکن است مدارک هویتی نداشته باشند، معمولا از طریق خوداظهاری که شرایط سنی را اعلام می‌کنند، واکسینه می‌شوند که معمولا هم در آن مراکز هم بیشتر رده سنی بالای 13، 14 سال حضور دارند.
وی همچنین گفت: واحد‌های سیار به مناطقی که با همکاری سازمان‌های مردم نهاد و بانک اطلاعاتی سازمان رفاه و مراکزی که پیش از این توسط گشت‌های سازمان شناسایی شدند؛ مناطق و سکونتگاه‌های غیررسمی که مراکز ثابت بهداشت ندارند و افراد ممکن است به دلیل نداشتن مدارک هویتی نگران حضور در مراکز واکسیناسیون باشند، حضور پیدا می‌کنند.
حسینی افزود: اگر شهروندان افراد و گروه‌های آسیب‌پذیری را می‌شناسند که به دلیل مشکلات هویتی یا سایر دلایل تاکنون واکسینه نشدند، می‌توانند از طریق شماره تلفن 137 اطلاع دهند تا واحد‌های سیار برای واکسیناسیون در محل حضور پیدا کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: واکسیناسیون سازمان رفاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۶۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۲۷۲ عملیات امداد و نجات توسط آتش نشانی شیراز

ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از انجام ۲۷۲ عملیات امداد و نجات طی یک هفته گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در گزارش عملکرد هفتگی این سازمان که _ شنبه هشتم اردیبهشت _ منتشر شد، اعلام کرد در بازه زمانی یکم تا هفتم اردیبهشت تعداد ۵ هزار و ۲۵۶ تماس با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی صورت گرفت که بیش از ۲ هزار و ۱۳۹ تماس مزاحمت تلفنی بوده است.

بر اساس این گزارش طی یک هفته گذشته ۱۵۲۱ آتش‌نشان به عملیات‌ها اعزام شدند که مجموع عملیات‌های انجام شده ۴۰۲ مورد بوده است.

در این گزارش همچنین آمده است از مجموع عملیات‌های انجام شده، ۵۰ عملیات مربوط به حریق، ۲۷۲ عملیات امداد و نجات، ۴۲ بازدید پیشگیرانه و ۴۳۵ مورد مربوط به اعزام ناوگان بوده است.

کد خبر 748471

دیگر خبرها

  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی /جزییات این طرح چیست؟
  • انجام ۲۷۲ عملیات امداد و نجات توسط آتش نشانی شیراز
  • برقراری ۶۴ هزار تماس با اورژانس تهران در هفته گذشته/ انجام ۴۲۴۲ تماس مزاحمت آمیز
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • جزییات ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی | جزییات این طرح چیست؟
  • تلگراف: انهدام تانک‌های آبرامز ناتو را آسیب پذیر کرده است