Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، تمرینات نظامی تاکتیکی مشترک موسوم به "برادری پایدار -۲۰۲۱ " نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان و ترکیه که از ۲۹ اردیبهشت گذشته با مشارکت واحدهای نیروی ویژه و کماندوها و نیز یگان های نیروهای مختلف دو کشور در نخجوان آغاز شده، هنوز هم ادامه دارد.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان به تعداد نیروهای حاضر و تجهیزات نظامی مورد استفاده  در این رزمایش و مدت آن اشاره ای نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در گزارش اخیر خود اعلام کرد: در این مرحله این تمرینات مشترک، یگان های مختلف طبق برنامه این تمرینات، فعالیت های عملی را اجرا می کنند و به منظور دستیابی به هماهنگی واحدها، نیروها به طور مداوم از پست های فرماندهی از طریق سیستم های کنترل مدیریت می شوند و واحدهای نظامی بر اساس  برنامه های آمادگی رزمی عمل می کنند. فرماندهان منطقه را ارزیابی می کنند، برای نزدیک شدن به مواضع دشمن فرضی مسیرهای  مخفیانه را انتخاب و مطالعه می کنند و نیروها را به روش های مختلف آموزش می دهند. همچنین گروههای حمله ویژه به مواضع دشمن فرضی نزدیک می شوند و به عملیات می پردازند.

در این مرحله تمرینات مشترک نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان و ترکیه همچنین جنگنده  - بمب افکن ها، بالگردهای تهاجمی و حمل و نقل نظامی پروازهای با مانورهای دشوار اجرا می کنند.

کارشناسان مسایل سیاسی منطقه، تمرینات و رزمایش های مشترک جمهوری آذربایجان با برخی کشورها در زمان کنونی را تحریک آمیز می دانند.

چندی قبل نیز هیات نظامی ترکیه به سرپرستی "محسن دره" معاون وزیر دفاع این کشور در قالب تمرینات نظامی مشترک دو کشور از نخجوان دیدار کرد.

جمهوری آذربایجان پیش از این نیز میزبان رزمایش نظامی مشترک سه جانبه نیروهای این کشور، ترکیه و پاکستان بوده است.

تمرینات نظامی مشترک نیروهای جمهوری آذربایجان، ترکیه و پاکستان ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور) آغاز شده و ۲۹ شهریور ماه گذشته به پایان رسید.

پربیننده ترین باکو: هیچ نیروی ثالثی در مرز با ایران حضور ندارد اردوغان: مرزبندی‌های جعلی در شرق مدیترانه را نمی‌پذیریم واکنش علی اف به حضور اسرائیل در مناطق مرزی جمهوری آذربایجان دلیل برگزاری رزمایش در شمال غرب کشور چیست؟ ماجرای یک دعوای قدیمی بین ایران و افغانستان توافقاتی مهمی صورت گرفت

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: جمهوری آذربایجان جمهوری آذربایجان تمرینات نظامی نظامی مشترک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۶۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام مجدد آمادگی راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه

شرکت راه‌آهن اعلام کرد: با توجه به رویکرد توسعه‌ای در حوزه کریدورهای بین‌المللی ریلی، از روز دوشنبه (سوم اردیبهشت ماه) آمادگی خود را جهت اعزام ۱۰ واگن موجود در مرز شمتیغ به ترکیه اعلام کرده است.

به گزارش ایسنا، شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «علی‌رغم طی نشدن روال قانونی و عدم اخذ مجوز از سوی کنسرسیوم ریلی افغانستان، با توجه به رویکرد توسعه‌ای راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در حوزه کریدورهای بین‌المللی ریلی، راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه آمادگی خود را جهت اعزام ۱۰ واگن موجود در مرز شمتیغ به ترکیه اعلام کرده است.

متاسفانه پس از گذشت هفت روز کنسرسیوم مذکور هنوز مجوز  گمرک را برای ترانزیت واگن‌های مذکور اخذ نکرده است. راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بار دیگر آمادگی خود را جهت حمل این واگن‌ها پس از وصول تاییدیه گمرک اعلام می‌کند.»

بیشتر بخوانید اولین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه از ایران عبور می‌کند راه‌آهن، لکوموتیو کنسرسیوم را توقیف کرده است

این در حالی است که جواد طاهرافشار -معاون کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان- درباره این اطلاعیه به ایسنا اظهار کرد: اقدامات گمرکی از ابتدا انجام شده بود و این کالا مشکل گمرکی و مرزبانی ندارد. مدارک و اسناد این مکاتبات هم موجود است.

وی در پاسخ به اینکه در صورت رفع مشکلات و انجام شدن تشریفات گمرکی، چرا همچنان بار متوقف است، گفت: تا زمانی که به ما اجازه ندهند لکوموتیومان به واگن متصل شود، یعنی مشکل هنوز حل نشده است. 

طاهرافشار درباره مدارکی در دست کنسرسیوم است، بیان کرد: ما قبل از اینکه مستندات را به رسانه‌ها بدهیم، اسناد را با پیوست نامه‌هایمان به مسئولان مربوطه یعنی وزیر راه و شهرسازی و نماینده ویژه رئیس‌جمهور در افغانستان ارسال کردیم. روال کار این است که ابتدا اسناد را به مسئولان ارائه دهیم و اگر هیچ‌کس صدایمان را نشنید، آن را رسانه‌ای کنیم. تا کنون هم به مسئولان صحبت کردیم و آنها گفتند کمی صبور باشید.

به گزارش ایسنا، در روزهای گذشته اخباری مبنی بر ورود و توقف اولین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه به خاک ایران منتشر شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • توسعه ظرفیتهای آموزش زبان فارسی در جمهوری خودمختارنخجوان
  • تفاهم‌نامه جامع فرهنگی تهران - باکو مجدد امضا شود
  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • پدافند روسیه ۱۰ پهپاد اوکراینی و ۶ «اتاکمز»آمریکایی را سرنگون کرد
  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اندونزی
  • یک گردشگر ترکیه ای با چاقو یک نظامی اسرائیلی را در قدس زخمی کرد
  • اوکراین با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی روبرو است
  • اعلام مجدد آمادگی راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه