Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با اشاره به اجرای ۱۲۷ برنامه مذهبی و اجتماعی در دهه وقف گفت: ۴ هزار بسته معیشتی در این ایام از محل درآمدهای موقوفات بین خانواده‌های نیازمند در استان توزیع می‌شود. - اخبار استانها -

حجت‌الاسلام روح‌الله سلیمانی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان با اشاره به فرارسیدن دهه وقف با اشاره به اهتمام جدی مردم استان به سنت حسنه وقف اظهارداشت: استان گلستان نزدیک به 5 هزار و 600 موقوفه که مشتمل بر 71 هزار رقبه وقفی است، در اختیار دارد که از نظر تعداد موقوفات جزو 5 استان نخست کشور هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: علاوه براین سه هزار و 700 مکان مذهبی در استان داریم که پایگاه معرفت و امداد اجتماعی هستند و مفتخر به داشتن 123 بقعه متبرکه و امامزاده هستیم که محور وحدت در استان هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان درباره برنامه‌های دهه وقف نیز بیان داشت: در این ایام 127 برنامه آیینی، مذهبی، خدماتی، اجتماعی و غیره در استان اجرا می‌شود.

تاکید نماینده ولی فقیه در استان گلستان بر نهادینه‌سازی فرهنگ وقف در بین مردم117 ویژه برنامه دهه وقف در سمنان برگزار می‌شودهزار بسته معیشتی در نخستین روز دهه وقف در مازندران توزیع شد‌

وی با بیان اینکه دهه وقف فرصت مناسبی برای شناساندن سنت حسنه وقف و اهمیت آن در جامعه است، ادامه داد: یکی از برنامه‌های ما حضور در میعادگاه‌های نماز جمعه و برپایی میز خدمت و پاسخگویی به سوالات مردم در زمینه وقف و موقوفات است. ضمن اینکه زنگ انشای وقف در تعدادی از مدارس منتخب استان نواخته می‌شود تا دانش آموزان نیز با این سنت حسنه آشنا شوند.

حجت‌الاسلام سلیمانی‌فرد افزود: بخشی از برنامه‌های ما در دهه وقف شامل افتتاح پروژه‌های عمرانی در امامزادگان و موقوفات با رویکرد کارآفرینی، فعالیت‌های دانش بنیان بویژه برای جوانان است.

وی گفت: در این ایام برنامه‌های اجتماعی مانند کمک‌های مومنانه و توزیع 4 هزار بسته معیشتی به نیازمندان از محل عواید موقوفات و تعزیه داری در ایام پایانی ماه صفر را هم داریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به فتوای رهبر معظم انقلاب درباره صحت وقف پول و سهام نیز اظهار داشت: در همین راستا قرار است سازمان اوقاف صندوق‌های نوآوری و شکوفایی در استان‌ها ایجاد کند تا اقشار جامعه، سرمایه‌های اندک خود را به اشتراک بگذارند تا موقوفاتی با اولویت دانش بنیان و رفع نیازهای روز جامعه تأسیس شود.

انتهای پیام/581/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس بسته معیشتی دهه وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۶۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمینه بهبود وضعیت معیشتی‌ کارگران فراهم شود

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: متولیان اداره کار ضمن تکریم واقعی کارگران، زمینه بهبود وضعیت معیشتی‌شان را فراهم کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی ظهر امروز در بازدید میدانی از اداره‌کل کار کردستان که به مناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر انجام شد، ضمن قدردانی از تلاش‌های کارگران، بر ضرورت توجه بیشتر به این قشر تلاشگر و زحمتکش تأکید کرد.

وی با اشاره به فرموده‌ای از پیامبر گرامی اسلام(ص) گفت: جایگاه کار و کارگر در آموزه‌های اصیل، غنی و متعالی اسلام ناب محمدی(ص) از جایگاهی رفیع و شأنی والا برخوردار است تا جائی‌که کسی‌که به دنبال روزی حلال برای تأمین زندگی خود و خانواده‌اش می‌رود، مانند کسی است که در راه خدا جهاد می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان افزود: هفته کارگر فرصت مغتنمی برای ادای احترام و قدردانی از مردان و زنان جهادگری است که با تلاش و کوشش با کمترین بهره‌گیری، بیشترین بهره‌دهی و سودمندی را نثار و ایثار جامعه می‌کنند

وی تصریح کرد: کارگران مردان و زنان شرافتمندی هستند که همواره با تلاش شبانه‌روزی، تعهد و پشتکار فراوان خود زمینه رشد، توسعه و پیشرفت کشور را فراهم کرده و دستاوردهای بزرگی به میهن عزیز خود اهداء می‌کنند.

پورذهبی با بیان اینکه بی‌شک پیشرفت اقتصادی و صنعتی هر جامعه‌ای بدون  اعمال نقش کارگران زحمتکش اتفاق نمی‌افتد، عنوان کرد: همه دستاورد های بزرگ در سایه کار است. از این قشر تلاشگر انتظار می‌رود که در سال‌جاری برای تحقق شعار سال؛ «جهش تولید با مشارکت مردم»، بیش از پیش تلاش کرده و متولیان این حوزه نیز ضمن تکریم واقعی کارگران، زمینه بهبود وضعیت معیشتی‌شان را فراهم کنند.

وی با اشاره به فرموده پیامبر اکرم(ص) یادآور شد: کسی‌که حقوق کارگری را پایمال کند، خداوند اعمال او را تباه و او را از بهشت محروم می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان تأکید کرد: دیدار با کارگران صرفاً به مناسبت‌ها ختم نشود و ما آمادگی شنیدن و پیگیری مطالبات قشر زحمت‌کش کارگری در هر موقعی از سال را داریم.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • واردات ۲۰ تن گوشت گرم گوسفندی به استان یزد
  • توزیع ۴۰۰۰ جلد کتاب برای پویش «قهرمان شهید شهر من» در استان تهران
  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • صدور بیش از ۳۰۰ سند موقوفات در استان یزد
  • زمینه بهبود وضعیت معیشتی‌ کارگران فراهم شود
  • بررسی پدیده «پولشویی» در «مدار بسته» تلویزیون
  • اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع
  • حمل محصولات کشاورزی گلستان، برنامه ریزی های لازم را می خواهد
  • توزیع بسته کمک آموزشی به ۵ هزار دانش آموز در تخار
  • نشست تخصصی مدیر توزیع برق سلماس با فرماندار