Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@22:22:46 GMT

«خاویر باردم» به رقابت اسکار آمد

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۰۶۶۷۱

«خاویر باردم» به رقابت اسکار آمد

سینمای اسپانیا و کره جنوبی، فیلم برگزیده خود را برای رقابت در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی جوایز اسکار 2022 معرفی کردند.

 آکادمی فیلم اسپانیا کمدی درام «رئیس خوب» به کارگردانی «فرناندو لئون آرانائو» را به عنوان نماینده این کشور در نود و چهارمین دوره جوایز اسکار انتخاب کردند.

«خاویر باردم» بازیگر مطرح سینمای اسپانیا در این فیلم در نقش یک صاحب کارخانه فریبکار نقش‌آفرینی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«رئیس خوب» نخستین نمایش جهانی خود را در جشنواره بین‌المللی فیلم سن سباستین اسپانیا تجربه کرد.

فیلم «مادران موازی» ساخته جدید «پدرو آلمادوار» و «مدیترانه: قانون دریا» به کارگردانی «مارسل بارنا» نیز دو گزینه دیگر آکادمی فیلم اسپانیا برای اسکار 2022 بودند که در نهایت فیلم «رئیس خوب» توانست فرصت حضور به عنوان نماینده اسپانیا را کسب کند.

سینمای کره جنوبی نیز که در سال 2022 با فیلم «اَنگل» ساخته «بونگ جون هو» تاریخ سازی کرد و برای نخستین بار به صورت همزمان جایزه بهترین فیلم و بهترین فیلم بین‌المللی را به خود اختصاص داد، امسال با انتخاب شورای فیلم کره جنوبی، فیلم «فرار از ماگادیشو» ساخته «ریو سونگ-وان» را برای رقابت در اسکار 2022 انتخاب کرد. این فیلم اکشن بر اساس داستان واقعی فرار دیپلمات‌های کره جنوبی و کره شمالی در جریان جنگ سومالی در دهه 1990 میلادی ساخته شده است.

طبق قوانین معمول آکادمی، فیلم ها برای حضور در شاخه بهترین فیلم بین المللی اسکار ۲۰۲۲، باید در حد فاصل بین اول ژانویه تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ (۱۲ دی ۱۳۹۹ تا ۱۰ دی ۱۴۰۰) در کشور مبدا حداقل هفت روز اکران سینمایی  داشته داشته باشند اما بر اساس قوانین نود و چهارمین دوره جوایز سینمایی اسکار و برای تسهیل حضور آثار سینمایی در این جوایز در شرایط کنونی، فیلم ها برای معرفی رسمی برای حضور در این شاخه الزاما نیاز به اکران در کشور مبدا ندارند و در صورتی که در یکی از کشورها (غیر از آمریکا و کشورهای تحت قلمرو آن) به مدت حداقل هفت روز پیایی اکران تجاری داشته باشند، در صورت داشت دیگر شرایط، واجد معرفی به عنوان نماینده رسمی کشور معرفی کننده، خواهند شد.

«من مرد تو هستم» به کارگردانی «ماریا شرادر» (آلمان)، «ساختمان سفید» به کارگردانی «کاویش نانگ» (کامبوج)، «کندو» به کارگردانی «بلرتا باشولی» (اکوادور)، «کازابلانکا بیت» ساخته «نبیل عیوش» (مراکش) و «آبادی» به کارگردانی «ایوان ایکیچ» (صبرستان)، «هیچ ردی به جا نگذار» ساخته «جان پی. ماتوژینسکی» (لهستان) و «زیردریایی» ساخته «آلفردو لئون لئون» (اکوادور)،  «سه شیر به ونیز می‌روند» ساخته «جونید یورگی» (آلبانی)، «فوسکا» به کارگردانی «شین برتناش (ایرلند)، «شامبالا» ساخته «آرتیکپای سویاندوکوف» (قرقیزستان)، «سانرمو» به کارگردانی «میروسلاو ماندیچ» (اسلوونی) و «جاده های بد» به کارگردانی «ناتالی وروژبیت» (اوکراین)؛ از جمله فیلم هایی هستند که تا کنون برای رقابت در اسکار بین المللی ۲۰۲۲ معرفی شده‌اند.

آخرین مهلت معرفی نماینده رسمی کشورها برای حضور در شاخه بهترین فیلم بین المللی اسکار، اول نوامبر (۱۰ آبان) است. نامزدهایی نهایی اسکار ۲۰۲۲ روز ۸ فوریه ۲۰۲۲ (۱۹ بهمن) و مراسم اسکار نیز ۲۷ مارس ۲۰۲۲ (۷ فروردین) برگزار می شود./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بهترین فیلم بین المللی کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۶۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی نامزدهای کسب جوایز بهترین‌های فوتبال فرانسه در سال ۲۰۲۴

مطابق انتظار، پاریسی‌ها حضور پررنگی در این فهرست دارند. 

اتحادیه بازیکنان فوتبال فرانسه (UNFP)، نامزدهای کسب جوایز سال ۲۰۲۴ را اعلام کرد. این مراسم به طور گسترده در فرانسه به عنوان یکی از معتبرترین رویدادهای فصل شناخته می‌شود.

طرفداری | به گزارش اکیپ، مراسم یاد شده، در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد. کیلیان امباپه سال گذشته برای چهارمین سال متوالی عنوان بهترین بازیکن سال را به دست آورد، در حالی که هم تیمی او نونو مندز، بازیکن جوان سال لیگ ۱ شد. فرنک هایسه که توانست تیم لنس را به مقام نایب قهرمانی برساند، به عنوان بهترین سرمربی سال انتخاب شده بود و بریز سامبا نیز عنوان بهترین دروازه بان سال را در آن مراسم، از آن خود کرد.

نامزدهای کسب جوایز اتحادیه بازیکنان فوتبال فرانسه (UNFP) در سال ۲۰۲۴:

بازیکن جوان سال لیگ 1:

الیسه بن سگیر (موناکو) رایان چرکی (لیون) دزیری دوئه (رن) لنی یورو (لیل) وارن زائر امری (پاری سن ژرمن)

دروازه بان سال لیگ 1:

مارکو بیزوت (برست) مارسین بولکا (نیس) لوکاس شوالیه (لیله) جانلوییجی دوناروما (پاری سن ژرمن) بریز سامبا (لنس)

سرمربی سال لیگ 1:

لوکا السنر (لوهار) لوئیز انریکه (پاری سن ژرمن) پائولو فونسکا (لیل) فرنک هایسه (لنس) اریک روی (برست)

بهترین بازیکن فرانسوی خارج از کشور:

ادواردو کاماوینگا (رئال مادرید) آنتوان گریزمان (اتلتیکو مادرید) مایک منیان (میلان) ویلیام سالیبا (آرسنال) اورلین شوامنی (رئال مادرید)

بازیکن سال لیگ 1:

پیر امریک اوبامیانگ (مارسی) عثمان دمبله (پاری سن ژرمن) پیر لیس ملو (برست) کیلیان امباپه (پاری سن ژرمن) ادون ژهگروا (لیل)

از دست ندهید ????????????????????????

کری عجیب ستاره سپاهان برای پرسپولیس؛ داستان پلنگ و تمساح هالند سیبیلو؛ استایل عجیب غول نروژی تعجب بایرن مونیخ از پدرخوانده: چرا آن حرف‌ها را زدی؟  سرمربی شمس‌آذر: بین ما و پرسپولیس فرق نگذارید

دیگر خبرها

  • رقابت «لوتریا» در آلمان و اسپانیا
  • راهیابی ۱۰ پویانمایی کوتاه ایرانی در جشنواره روسیه
  • ۱۰ انیمیشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی
  • ۱۰ انیمشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی
  • پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه معرفی شد
  • انتشار نخستین تصویر از فیلم جدید «کاپولا»
  • «ایساتیس» پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه شد
  • معرفی نامزدهای کسب جوایز بهترین‌های فوتبال فرانسه در سال ۲۰۲۴
  • امیر جدیدی نقش تنیسور مشهور ایرانی را بازی می‌کند
  • گراوید از میاندوآب نامزد دریافت بهترین فیلم کوتاه جشنواره لتونی شد