Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از خبرگزاری افه اسپانیا، انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) در گزارشی پیش بینی کرد که مجموع خسارت صنعت هواپیمایی جهان از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ با وجود بهبود وضعیت پس از همه گیری کرونا به ۲۰۱ میلیارد دلار خواهد رسید و امسال نیز ۵۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار برآورد شده است.

با این وجود، روند نزولی خسارت‌ها با کنترل بیماری همه‌گیر، این میزان را به حدود ۱۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ خواهد رساند که در مقایسه با ۱۳۷.۷ میلیارد دلار در سال گذشته (۲۰۲۰) کاهشی چشمگیر است.  

انجمن یاتا دیروز در حالی هفتادوهفتمین نشست عمومی خود را با وعده مقابله با افزایش تعرفه‌های خطوط هوایی به دلیل همه گیری برگزار کرد که «ویلی والش» مدیرعامل آن در یک گفتگوی جنجالی مطبوعاتی اعلام کرد: شرکت‌های هواپیمایی آسیب دیده از پاندمی، در حال افزایش نرخ خود هستند؛ زیرا آنها دائما عنوان می کنند که به دنبال بهبود وضعیت اقتصادی هستند. این موضوع دیگر محرمانه نیست.

مدیرعامل یاتا که مسئولیت حدود ۸۰ درصد شرکت‌های هواپیمایی جهان را بر عهده دارد، به عنوان مثال خطوط هوایی هیترو لندن را نام برد که خواستار افزایش وسیع تعرفه های خود شده است.

با این وجود، «ویلی والش» در گفتگو با افه، ضمن اظهار تاسف درباره اقدامات «غیرضروری» که همچنان در جریان است، خاطرنشان کرد که ناهماهنگی‌های موجود بین کشورها هزینه‌های چند میلیارد دلاری به این بخش وارد می کند.

در همین حال، «پیتر سردا» نایب رئیس منطقه ای یاتا در آمریکای لاتین نیز روز سه شنبه در مصاحبه با خبرگزاری افه تاکید کرد که خسارت شرکت های هواپیمایی آمریکای لاتین در سال جاری بالغ بر پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار برآورد شده و این میزان در سال ۲۰۲۲ با وجود کاهش ۳۴ درصدی به ۳.۷ میلیارد دلار خواهد رسید.

ویلی والش مدیرعامل یاتا پیشتر اعلام کرده بود: دولت ها باید با پافشاری بر واکسیناسیون، در جهت مزایایی که در بردارد مانند امکان سفر کردن اعتمادسازی کنند.

به گزارش ایرنا، اگرچه طبق گزارش یاتا (IATA) سفرهای هوایی در سطح بین الملل، طی ماه ژوئیه گذشته (مرداد) به دلیل سطح بالای واکسیناسیون و تقاضای سفرهای تابستانی افزایش یافته است، با این وجود و با بروز انواع گونه های جدید ویروس و بیماری نامعلوم هنوز نمی توان نتیجه قطعی را نه درباره سیاست های بهداشتی و نه اثربخشی واکسیناسیون در طولانی مدت تشخیص داد.

در کنار هزینه‌های اقتصادی، بحران بیماری همه‌گیر، هزینه‌های جانی و بهداشتی بی شماری بر انسانها وارد کرد. از آغاز بحران شیوع کرونا تاکنون بیش از ۲۳۶ میلیون و ۶۲۴ هزار در جهان به کووید-۱۹ مبتلا شده اند که از این میان بیش از ۴ میلیون و ۸۳۲ هزار نفر جان خود را از دست داده و بیش از ۲۱۳ میلیون و ۷۴۴ نفر بهبود یافته اند.

برچسب‌ها کرونا انجمن شرکت های هواپیمایی محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا انجمن شرکت های هواپیمایی محدودیت های کرونا کرونا انجمن شرکت های هواپیمایی محدودیت های کرونا شرکت های هواپیمایی میلیارد دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۶۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلا دوباره اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، طلا تنها یک روز توانست زیر کانال ۲ هزار و ۳۰۰ دلار بماند و بلافاصله دوباره افزایش یافت و در کانال ۲ هزار و ۳۰۰ دلار قرار گرفت.

بر همین اساس، در آخرین معاملات بازار جهانی طلا، اونس طلا با رشد ۳۰ دلاری، به عدد ۲ هزار ۳۲۲ دلار رسید.

گزارش روند بازار طلا حاکی از آن است که طلا طی یک هفته گذشته ۳ دلار گران شده است. عملکرد یک ماهه طلا اما رشد ۴۲ دلاری قیمت اونس طلا را نشان می‌دهد.

براساس گزارش رویترز، کاهش تقاضا برای طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن در بحبوحه آرام شدن تنش‌های ژئوپلیتیکی در دنیا قیمت طلا را نسبت به اوج ماه آوریل پایین آورده و آن را در برابر سیاست نرخ بهره بالای بانک مرکزی آمریکا آسیب پذیر کرده است.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901879

دیگر خبرها

  • رانت ۶۹ میلیارد دلاری برای واردکنندگان
  • خسارت ۹.۵ تریلیون دلاری حملات سایبری در سال ۲۰۲۴
  • شگفتی از دستمزد میلیون دلاری بازیکن سابق استقلال
  • خسارت ۳ میلیارد دلاری محدودیت انرژی به صنعت فولاد کشور (اینفوگرافی)
  • طلا دوباره اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • رشد نرخ فقر در غزه به ۹۰ درصد | خسارت ۳۳ میلیارد دلاری جنگ غزه
  • افزایش نرخ فقر در غزه به ۹۰ درصد/ خسارت ۳۳ میلیارد دلاری جنگ غزه
  • خسارت ۳۳ میلیارد دلاری جنگ ویرانگر در غزه
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • طرح فرودگاه عظیم ۳۵ میلیارد دلاری با ۴۰۰ گیت در دبی