Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد رئیس آبفا شهرستان مهریز با اشاره به ۲۳۰ مترمکعب بر ثاینه آب مورد نیاز روزانه‌ی مردم این شهرستان، گفت: متاسفانه عملا قادر به تولید تنها ۱۹۰ مترمکعب بر ثانیه آب در شهرستان هستیم.

«محمدرضا موحد» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون بالغ به سه میلیون و ۶۵۰ هزار مترمکعب تولید آب در شهرستان صورت گرفته که حدود یک میلیون و ۸۸ هزار مترمکعب از طریق آب انتقالی و یک میلیون و ۹۷۷ هزار مترمکعب آن با استحصال از ۱۷ حلقه چاه آب موجود در شهرستان، تامین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تعداد مشترکان آب کل شهرستان را ۳۳ هزار و ۵۰۰ فقره اعلام کرد و گفت: ۲۱ هزار اشتراک از این تعداد، مشترکان شهری شامل ۱۶ هزار اشتراک مسکونی و حدود پنج هزار اشتراک صنعتی، تجاری، تولیدی و دامی هستند.

موحد نیاز روزانه آب مردم شهرستان مهریز را ۲۳۰ متر بر ثانیه ذکر و خاطرنشان کرد: این در حالیست که متاسفانه عملاً تنها ۱۹۰ متر بر ثانیه آب تأمین شده و کمبود آب شرب و قطعی آن طی شش ماه گذشته باعث ناراحتی و نارضایتی ساکنان شهرستان بوده است.

رئیس آبفای مهریز از قطع آب مشترکان از ساعت ۱۱:۳۰ شب تا ۴ صبح برای وارد نشدن خللی در معیشت و زندگی و روند فعالیت‌های اقتصادی مردم مهریز طی این مدت خبر داد و گفت: سال گذشته شش حلقه چاه در شهرستان برای برداشت منابع آب داخلی حفر شد اما تنها از دو حلقه چاه بهره‌برداری آب صورت گرفت.

وی در ادامه با بیان این که شبکه‌ آبرسانی باغشهر تاریخی مهریز، قدیمی و فرسوده و نیازمند به تجهیز و مرمت هستند، عنوان کرد: ایجاد تجهیزات شبکه نیاز به اعتبارات کلان استانی و حتی ملی دارد لذا برای رفع این مشکل به تدریج اقداماتی را در حال انجام داریم.

موحد در همین رابطه به گلایه‌مندی شهروندان در مورد شکستگی لوله‌های آب اشاره و اعلام کرد: بازسازی و ساماندهی این لوله‌های آسیب دیده نیاز به بیش از ۱۲ میلیارد تومان هزینه دارد.

این مسئول در پایان با اشاره به این که هزینه انشعاب در روستاهای شهرستان ۱۶۱ هزار و ۵۰۰ تومان و در شهر مهریز دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است، متذکر شد: با وجود تمام مشکلات آفای شهرستان، این اداره حدود شش میلیارد تومان طلب از مشترکان اداری و مسکونی دارد که مسئله‌ای نگران‌کننده برای توسعه و ارائه خدمات بهتر به مشترکان است اذا تقاضا داریم که هر چه سریعتر نسبت به پرداخت این بدهی‌ها اقدام کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آب و فاضلاب استانی اقتصادی مهريز کم آبی بر ثانیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۶۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در هیچ میوه‌فروشی کمبود کالا مشاهده نمی‌شود، کالاها تامین شده و گرانی برخی کالاها ناشی از کمبود کالا نیست. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران طی سخنانی درباره عملکرد این وزارتخانه بیان کرد: عید نوروز امسال همزمان با ماه مبارک رمضان فشار زیادی برای تامین کالا وجود داشت که با برنامه‌ریزی صورت گرفته و تامین کالای مورد نیاز نسبت به سنوات گذشته کمتر دچار نوسان قیمت کالا بودیم و تثبیت در بازار اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه برخی کارهای بر زمین مانده مانند تامین مواد اولیه و مشکل کمبود شکر را حل کردیم، گفت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه مربوطه نیازشان به شکر را تامین کنند.

وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: سال 1402 بهترین سال برای تامین ارز کالاهای اساسی بود و 13 میلیارد دلار ارز ترجیحی به نهاده‌های دامی و خوراکی‌های بخش کشاورزی تخصیص یافت.

نیکبخت گفت: تا امروز توسط کارخانه‌های تولید روغن و بازرگانان 70 هزار تن دانه‌های روغنی از کشاورزان خریداری شده است؛ در هیچ میوه‌فروشی کمبود کالا مشاهده نمی‌شود، کالاها تامین شده و گرانی برخی کالاها ناشی از کمبود کالا نیست.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان مهریز
  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی در مازندران
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی برای کشت برنج در مازندران
  • کمبود بیش از ۵هزار شیر هیدرانت آتش‌نشانی در مشهد
  • پرداخت بیش از ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها در قزوین
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها
  • کشاورزان هم پاداش می‌گیرند هم برق رایگان
  • کشاورزان هم پاداش می گیرند هم برق رایگان
  • حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد