Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - اوضاع برق در چابهار به معنی واقعی کلمه، خراب است، طوفان حاره‌‌ای «شاهین» که خرابی بزرگی به بار بیاورد به شکلی که نیروهای اداره برق چابهار مجبور شدند هزار و ۲۵۴ مأموریت برای برقراری روشنایی در چابهار انجام دهند - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سواحل مکران، "حجم خاموشی‌های رفع شده طی 72 ساعت گذشته توسط پرسنل امور برق چابهار یک هزار و 254 مورد بوده است" این خبر را محمودرضا اکبری رئیس اداره برق چابهار در جریان وقوع طوفان حاره‌ای «شاهین» در چند روز اخیر اعلام کرد؛ طوفانی که از جمعه گذشته شروع شد و نهایتاً صبح یکشنبه از منطقه عبور کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه طوفان در محدوده سواحل جنوبی ایران آنچنان که باید اثر نگذاشته و اثر اصلی آن را عمانی‌ها و برخی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس تجربه کردند، اما همین میزان طوفان هم توانست خرابی گسترده‌ای را برای زیرساخت‌های بندرهای شهرستان دشتیاری و از آن مهمتر شبکه برق‌رسانی چابهار به بار بیاورد و شبکه برق‌رسانی دروازه توسعه شرق ایران همانطور که انتظار می‌رفت از زیر بار این امتحان به خوبی بیرون نیامد.

رئیس اداره برق چابهار می‌گوید: شبکه برق‌رسانی چابهار به واسطه هوای شرجی بندر زودتر از مناطق دیگر فرسوده می‌شود و از طرفی هم سارقان آنچنان به جان تجهیزات برق چابهار افتاده‌اند که انگار ملخ به مزرعه‌ای زده؛ در حالی که اگر ضایعاتی‌های شهر نباشند، این سارقان نمی‌توانند به این راحتی وسایل سرقتی خود را به فروش برسانند؛ برای مثال یک در جعبه برق که برای ما یک میلیون هزینه دارد توسط سارقان به قیمت 20 تا 50 هزار تومان فروخته می‌شود.

ماجرای برق‌گرفتگی کودک چابهاری/ جعبه برق ناایمن بودتأکید استاندار بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های عمده شهرستان کنارکرنج صیادان قدیمی‌ترین اسکله منطقه آزاد چابهار/ اسکله صیادی "تیس" کی لایروبی می‌شود؟

محمودرضا اکبری افزود: در پی وقوع طوفان اخیر خسارت زیادی به شبکه برق‌رسانی فرسوده چابهار وارد شد و دلیل آن هم این است که باد درختان را تکان می‌داد و شاخ و برگ درختان نیز داخل شبکه برق‌رسانی می‌رفت و به این شکل شبکه برق‌رسانی چابهار که از طرفی هم فرسوده است دچار مشکلات زیادی شد و در نهایت همکاران من مجبور شدند فقط طی 72 ساعت یک هزار و 254 مورد خرابی را تعمیر کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر این تعمیرات ما در حاشیه شهر نیز مأموریت‌های مهمی داریم و باید حاشیه‌نشینان را نیز برق‌رسانی کنیم و از طرفی باید توجه داشت با وجود تمامی این موارد و از همه مهمتر هوای شرجی چابهار، اعتبار ما با تمام شهرستان‌های دیگر استان برابر است در حالی که عملاً در پی رفع نواقص شبکه‌هایی که از آنها سرقت می‌شود اعتباراتی هم برای اصلاح شبکه‌های برق و پایدارسازی بیشتر باید هزینه شود.

با وجود چنین شرایطی می‌طلبدمسئولان چاره‌ای جدی برای حل مشکلات برق شهرستان چابهار بیندیشند که با وجود حاشیه‌نشینی وسیع، برخی از محلات حاشیه‌نشین آن غیرقانونی و غیراستاندارد برق‌رسانی شده‌اند چرا که مردم این محلات با وجود گرمای شدید هوای چابهار و به دلیل نیاز مبرم به سیستم سرمایشی، خودشان به کابل‌کشی غیرمجاز برای خانه‌هایشان اقدام کرده‌اند.

انتهای پیام/395/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان استانداری سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان برق چابهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۶۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار

به گزارش  ­خبرگزاری صدا و سیما؛ ­ضاربان افزود: آب لوله کشی‌ها سالم است اگر بعضی جاها­ نشتی داشته باشد کلر توزیع می‌کنیم.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   وی گفت:­ برای­ ­کنترل مالاریا، هم بیماریابی داشتیم هم برای این که این آب‌ها باید خشکانده شود و از تکثیر پشه آنوفل جلوگیری شود و در کنار آن بحث مراقبت از خود بیماری است که لام می‌گیریم یعنی کسی که مشکوک به بیماری باشد لام گرفته می‌شود و درمان می‌شود که احیانا اگر درمان نشود مورد گزش قرار می‌گیرد و دچار آسیب می‌شود. ­ضاربان ادامه داد:­بحث دوم توزیع کلر یک درصد­­است که توصیه کردیم در وهله اول­ ­آب معدنی توزیع­ شود و در کنار آن کلر یک درصد توزیع­ شود تا آب آلوده منجر به ابتلای افراد به بیماری وبا نشوند. وی گفت:­ سمپاشی هم انجام می‌شود تا پشه تکثیر نشود و محلول ریخته می‌شود. ضاربان اظهار کرد­مراقبت از مادران باردار هم از مهمترین ماموریت‌های ما است. وی افزود:­برای خشکاندن آب­ ­از همه نهاد‌ها و ارگان‌های ذی ربط و تاثیرگذار­ از جمله آتش نشانی، اداره آب و فاضلاب، فرمانداری و بخشداری و حتی نیرو‌های مردمی کمک خواهیم گرفت.

دیگر خبرها

  • اوضاع روستای «پزم تیاب» چابهار بعد از سیل
  • تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آب‌رسانی شهری نیست
  • بلای جان پرسپولیس پس از 120 (عکس)
  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار
  • تعویض هایی که بلای جان پرسپولیس شد؛ کپی برداری اوسمار از روی دست یحیی
  • تعویض‌هایی که بلای جان پرسپولیس شد
  • اجرای طرح تعویض کنتورهای فرسوده در استان مرکزی
  • اسرائیل تبدیل به بلای جان آمریکا شده است
  • اسراییل تبدیل به بلای جان آمریکا شده است
  • جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی