Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@16:02:40 GMT

کرونا جان علی گلستانه از نقاشان شاخص ایران را گرفت

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۰۷۰۲۶

کرونا جان علی گلستانه از نقاشان شاخص ایران را گرفت

 به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، آیدین آغداشلو در صفحه اینستاگرام خود نوشت: علی گلستانه، یکی از دو یار سال های جوانی من و یکی از بزرگترین نقاشان معاصر ایران، اگر نگوییم بزرگترین، بامداد امروز به خاطر اثرات بیماری همه گیر کرونا درگذشت. جای او در فرهنگ ایران و در قلب من برای همیشه خالی خواهد ماند.

گلستانه آموزش نقاشی را در نوجوانی نزد اصغر پتگر آغاز کرد و  برای تحصیلات مقدماتی به دبیرستان جم قلهک رفت و در آن‌جا با آیدین اغداشلو و عباس کیارستمی هم‌کلاس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در سال ۱۳۳۸ دیپلمش را گرفت و همراه آن دو به دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران رفت.

محمد گلستانی معروف به علی گلستانه، در سال ۱۳۱۹ در تهران متولد شد و  خصیصه‌ مهمی که گلستانه در آثارش، به‌خصوص در مناظر به‌دست آورد به تصویر درآوردن تفاوت اقلیم و آب‌وهوا در کارهایش بود؛ به‌طور مشخص در تصاویر او از مناظر شهر یزد می‌توان گرمی و خشکی هوا و آفتاب داغ را کاملا احساس کرد یا در مناظر اسپانیای او آب‌وهوای معتدل مدیترانه را لمس کرد. 

پرتره و پیکره‌ انسان نیز همواره از اصلی‌ترین دغدغه‌های علی گلستانه بود. او با به تصویر درآوردن تک‌چهره‌هایی از دوستان و اطرافیانش؛ چون فروغ فرخزاد (شاعر)، لیلی گلستان (گالری‌دار)، پرویز ملکی (گالری‌دار)، زویا پیرزاد (نویسنده)، مصطفی دشتی (نقاش)، سیمین بهبهانی (شاعر)، ژیلا ایپکچی (تدوین‌گر)، محمد مقدم (زبان‌شناس)، نادرشاه افشار و دیگران، وجهی دیگر از کارش را بازگو کرد. 

برچسب‌ها هنرمندان آیدین آغداشلو نقاشی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هنرمندان آیدین آغداشلو نقاشی هنرمندان آیدین آغداشلو نقاشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۷۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مختومقلی فراغی از محورهای وحدت در گلستان است

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، «سیدعلی مهاجر» در جلسه کمیسیون اقوام، فرق و مذاهب که با محوریت مراسم بزرگداشت 291 امین سالروز تولد «مختومقلی فراغی» شاعر و عارف نامدار ایرانی ترکمن برگزار شد، اظهار کرد: مراسمات بزرگداشت این عارف و شاعر شهیر ایرانی باید با محوریت وحدت و تقریب برنامه‌ ریزی و به خوبی اجرا شود.
 
به گفته وی؛ بهره‌ گیری از آموزه‌های دینی در همگرایی اقوام اهمیت بسیاری دارد، از نظرات و دیدگاه‌های علما و روحانیون به ویژه اهل سنت در مراسمات استفاده و بهره‌ برداری شود.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان پرهیز از سلیقه ‌گرایی را ضروری دانست و گفت: با مدیریت و دوری از افراط و تفریط باید در راستای توسعه فرهنگ غنی اقوام ایرانی اسلامی گام برداشت.
 
وی افزود: لازم است در طراحی برنامه‌ ریزی مراسمات به آداب و رسوم برادران اهل سنت نیز توجه شود تا بستری برای سوءاستفاده معاندان و دشمنان برای ایجاد تفرقه قرار نگیرد.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • شایعه عجیب درباره «شهریار»؛ با عالم غیب در ارتباط است!
  • تجلیل از ۵۰ شاعر و شاعره محله دستگرد در «گنج‌های پنهان»
  • استقبال شاعر «سلام فرمانده» از غزل رهبر انقلاب
  • شاعر سلام فرمانده به استقبال غزل رهبر انقلاب رفت
  • برپایی نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج
  • مختومقلی فراغی از محورهای وحدت در گلستان است
  • اجرای موسی عصمتی میلیونی شد+فیلم
  • مختومقلی فراغی از محور‌های وحدت در گلستان است
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • راهنما برای گالری‌گردی در پایانِ هفته پیش‌ِ رو