Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفت سناتور آمریکا در نامه‌ای خطاب به بایدن خواستار تهدید صدها دیپلمات روسی شدند تا روسیه را مجبور کنند که اجازه حضور بیشتر دیپلمات‌های آمریکایی در سفارت آمریکا در روسیه را بدهد.

 به نقل از اسپوتنیک، این نامه توسط هفت سناتور از جمله مارکو روبیو، مارک وارنر، جیم ریش و باب منندز نوشته شده که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را مورد خطاب قرار داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نسخه‌ای از این نامه به آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه نیز ارسال شده است.

در این نامه، قانون‌گذاران ادعا می‌کنند که "عدم تناسب در نمایندگی دیپلماتیک" بین دپیلمات‌های روسی در آمریکا و دیپلمات‌های آمریکایی در روسیه وجود دارد و این نابرابری منجر به حضور ۴۰۰ دیپلمات روسی در آمریکا و فقط ۱۰۰ دیپلمات آمریکایی در مسکو شده است.

آن‌ها در این نامه همچنین سیاست جدید روسیه را که به موجب آن از فعالیت اتباع روسی در سفارت آمریکا در مسکو جلوگیری می‌شود، مقصر دانسته‌اند و مدعی شدند که این اقدامات، سفارت آمریکا را به خطر می‌اندازد و توانایی سفیر را در دفاع از منافع سیاسی آمریکا در مسکو تضعیف می‌کند.

قانون‌گذاران در این نامه خطاب به بایدن نوشتند: روسیه باید تمهیداتی را برای تعادل و برابری تعداد دیپلمات‌های آمریکایی در روسیه با تعداد دیپلمات‌های روسیه که در آمریکا خدمت می‌کنند، بیاندیشد. اگر چنین اقدامی انجام نشود، ما درخواست اخراج دیپلمات‌های روسی را از سفارت آمریکا داریم. ما معتقدیم که چنین اقدامی منطقی و متقابل خواهد بود.

به عبارتی، روسیه باید ۳۰۰ ویزا به دیپلمات‌های آمریکایی بدهد یا اینکه آمریکا دستور اخراج ۳۰۰ دیپلمات روس را از آمریکا صادر کند.

وزارت امور خارجه روسیه در پاسخ به این نامه اظهار کرد: این تعداد دیپلمات روسی که شما اشاره می‌کنید در واشنگتن حضور ندارند که بخواهید آن‌ها را هم اخراج کنید.

وزارت امور خارجه روسیه افزود که ظاهرا سناتورهای آمریکایی از این طریق درخواست تعطیلی ماموریت‌های آمریکا را در روسیه دارند و از طرفی هم باید نسبت به مسئولیت‌هایی که برعهده دارند، آگاه باشند.

سیاست‌های جدید روسیه از تاریخ ۱ اوت اجرا شد؛ گرچه این سیاست‌های جدید تعداد دیپلمات‌هایی را که آمریکا می‌توانست به مسکو اعزام کند، محدود نکرد.
با این حال، دولت آمریکا مدتی است که به دنبال محدود کردن حضور دیپلماتیک روسیه در آمریکا است. در اوایل ماه اوت، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که ویزای حدود ۱۳۰ کارمند دیپلماتیک روسیه و اعضای خانواده آن‌ها منقضی شده بود. وی خاطرنشان کرد که در روزهای اخیر، ۲۲ ویزای دیپلماتیک به آمریکایی‌ها داده شد اما برای روس‌ها تنها یک‌بار تمدید ویزا صورت گرفت.

آنتونوف در تاریخ ۲ اوت به نشریه آمریکایی "نشنال اینترست" گفت که به ۲۴ دیپلمات دیگر دستور داده شد تا خاک آمریکا را قبل ۳ سپتامبر ترک کنند. تقریبا همه‌ دیپلمات‌ها مجبور به ترک خواهند شد زیرا واشنگتن به طور ناگهانی روش‌های صدور ویزا را سخت کرده است.

در دسامبر ۲۰۲۰، آمریکا سیاست‌ها و محدودیت‌های جدیدی را علیه صدور ویزا برای دیپلمات‌های روسیه وضع کرد که طی آن مسکو مخالفت شدید خود را نشان داد و اعلام کرد که این قوانین صرفا به فعالیت دیپلمات‌های روسیه در واشنگتن محدود می‌شود./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دیپلمات های آمریکایی دیپلمات های روسی تعداد دیپلمات سفارت آمریکا دیپلمات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۷۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از وال استریت ژورنال، نمایندگان کنگره آمریکا در حال تهیه طرحی در راستای تحریم بانک‌های چینی که با روسیه همکاری می‌کنند، هستند.

این اقدام با هدف جلوگیری از مراودات روز افزون بین چین و روسیه در دستور کار آمریکایی‌ها قرار گرفته و آنها می‌خواهند دسترسی بانک‌های چینی که در تعاملات تجاری مسکو و پکن نقش دارند را به نظام مالی بین الملل قطع کنند.

نکته قابل تأمل اینکه ممکن است آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در سفر خود به پکن که قرار است این هفته انجام شود از ابزار تحریم به عنوان اهرمی برای فشار به مقامات چینی استفاده کند.

منابع آگاه می‌گویند که وی می‌خواهد در صورتی که گفتگوها برای مجاب کردن مقامات چینی به کاهش تعاملات خود با روسیه به‌نتیجه نرسند، به عنوان آخرین حربه، از اهرم تحریم بانکی استفاده کند.

بلینکن چند روز پیش در حاشیه اجلاس گروه ۷ گفته بود: ما شاهد تأمین ابزار آلات ماشینی، تراشه‌های الکترونیکی و برخی دیگر از اقلام با کاربرد دوگانه نظامی و غیر نظامی از سوی چین به روسیه هستیم که می‌توان به این کشور در بازسازی صنعت دفاعیش کمک کند.

کد خبر 6089584 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • (ویدئو) تانک پیشرفتهٔ آمریکایی در خیابان‌های مسکو
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد
  • نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی