Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@23:47:57 GMT

موجودی فعلی کاغذ «صفر» شد

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۰۷۱۴۲

موجودی فعلی کاغذ «صفر» شد

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، کاغذ، نخستین مساله چالش برانگیز این روزهای حوزه نشر شده است؛ از این رو معاون فرهنگی وزارت ارشاد در جمع تشکل‌های نشر از «مذاکره برای تامین کاغذ نشر از طریق کارخانه‌های داخلی» خبر داد.

وی با اشاره به مذاکره با کارخانه‌های تولید کاغذ برای تامین بخشی از نیازهای داخلی گفت: در حال مذاکره با این کارخانه‌ها برای تولید کاغذ هستیم تا بخشی از نیازهای داخلی را تامین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 اما چرا دیرهنگام از واردات کاغذ به مساله تولید داخلی روی آوردیم؛ مساله‌ای که بارها در سال‌های متوالی رهبر انقلاب آن را از مهم‌ترین موارد مورد تذکر به دولت‌ها قرار داده بودند.

در حال حاضر چقدر در کشور کاغذ موجود داریم؟ این شاید یکی از مهم‌ترین سوال‌هایی باشد که در صنعت نشر به کرات شنیده می‌شود. اما می‌دانید پاسخ این سوال مهم چیست؟ صفر!

باید باور کنیم که حال کاغذ به هیچ عنوان خوب نیست و این بدحالی به بدنه نشر و صنف کتاب هم فشار آورده است. ولی با تمام این تفاسیر چرا دستگاه قضایی پیگیر ارزهای تخصیص یافته و عدم عرضه کالای وارداتی توسط واردکننده نیست؛ مثلا واردکننده‌ای به میزان ۲۲۰۰ تن کاغذ وارد کرده پس چرا آنها را تحویل نمی‌دهد؟ یا به میزان ۳۷۰۰ تن ارز به فردی واگذار شده آن هم با قیمت ۴۲۰۰ تومان؛ حالا نه کالایی هست نه ارزی؟ در شرایطی که هرکدام از این‌ها می‌تواند مسکنی مقطعی باشد، چرا برای بازپس‌گیری کاغذ یا ارز دولتی  پیگیری نمی‌شود؟

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت ارشاد رهبر انقلاب کاغذ موجودی کاغذ دستگاه قضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۷۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند

سید حجت الله موسوی قوام گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۳۱ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان کرمان با مبلغ ۵ میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان آزاد شده اند.  

وی افزود: ۶۵ درصد این مبلغ از محل کمک‌های مردمی و خیرن و بقیه این مبلغ از ستاد دیه کشور، بانک ها، صندوق تامین خسارت و ستاد دیه استان کرمان و اخذ رضایت شاکی بوده است.

مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان با اشاره به اینکه هم اکنون ۲۴۷ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان کرمان به سر می‌برند، بیان داشت: از این تعداد، ۱۰۷ نفر بدهکار مهریه و ۱۲ نفر بدهکار نفقه، ۱۲۴ نفر بدهکار مالی و بقیه آن ها شبه تصادفات هستند که برای آزادی این تعداد، ۴۰ میلیارد تومان نیاز است تا این افراد به آغوش گرم خانواده برگردند.

وی گفت: از این تعداد موجودی زندانی جرائم غیر عمد، ۴۵ نفر ورودی امسال هستند، ۱۹۱ نفر ورودی سال ۱۴۰۲ و بقیه آن ها ورودی سال ۱۴۰۱ هستند که نیاز به فرهنگسازی در جامعه دارد و اولویت ستاد دیه برای آزادی این زندانیان ورودی سال‌های قبل است.

موسوی قوام با بیان اینکه بالاترین آمار موجودی زندانیان جرائم غیر عمد مربوط به زندان کرمان و کم‌ترین آن، مربوط به زندان شهربابک است، تصریح کرد: زندان کرمان با ۱۱۱ بیش‌ترین مددجو و شهربابک با ۴ نفر، کم‌ترین آمار موجودی زندانیان جرائم غیر عمد است.

مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان تصریح کرد: طی ۲ماهه نخست امسال، ۲۶ جشن گلریزان داشته ایم که حدود ۳۰ میلیارد تومان تعهد خیران بوده است که تاکنون ۷۰ درصد آن وصول شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • صد و شصت و یکمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • بهروز افخمی و خاطرات یک بازپرس دادگستری
  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • بررسی کمبود شیرخشک در داروخانه ها
  • خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند
  • زنجیره یکپارچه تامین و تولید مرغ در گلستان تشکیل می‌شود
  • بهروز افخمی «کاغذ شطرنجی» را تهیه می‌کند
  • صادرات ایران باید از خام فروشی عبور کند
  • صد و شصتمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد