Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزرای دفاع جمهوری آذربایجان، ترکیه و گرجستان بر تعمیق روابط تاکید کرده و از برگزاری رزمایش‌های دیگر در آینده خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آناتولی، خلوصی آکار، ذاکر حسن‌اوف و خوانشر بورچولادزه وزرای دفاع ترکیه، جمهوری آذربایجان و گرجستان پس از دیدار سه جانبه در تفلیس که روز سه شنبه انجام گرفت، در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک بر تقویت همکاریها میان سه کشور تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بورچولادزه در این نشست با بیان اینکه همکاریهای دفاعی 3 کشور برای ثبات هر 3 کشور و کل منطقه از اهمیت زیادی برخوردار است، افزود: معتقدم که هیچ راه حل دیگری جز حل مسالمت آمیز درگیریهای کنونی وجود ندارد. هدف ما حفاظت و حفظ امنیت و ثبات منطقه با تلاش مشترک است.

وی با تاکید بر اهمیت رزمایش های نظامی 3 جانبه و چند ملیتی تصریح کرد: رزمایش نظامی "بی نهایت 2021" با مشارکت نظامیان آذربایجان و ترکیه در گرجستان ادامه دارد.

وزیر دفاع گرجستان همچنین از برنامه‌ریزی برای یک رزمایش دیگر به نام "روح عقاب" در آینده نزدیک در گرجستان خبر داد که کشورهای ترکیه و آذربایجان نیز به آن دعوت شده‌اند.

ذاکر حسن اف: تمرینات مشترک بیشتری باید انجام شود

ذاکر حسن‌اوف، وزیر دفاع آذربایجان نیز در این کنفرانس خبری اعلام کرد که دیدار با همتایان ترکیه‌ای و گرجستانی نمونه بارزی از تعامل استراتژیک میان 3 کشور است.

وی با بیان اینکه در این گفتگو بر توسعه روابط و فعالیتهای 3 کشور دوست و همسایه تاکید شد، اعلام کرد که چشم اندازهای آینده در خصوص موضوعات مختلف را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادیم.

وزیر دفاع آذربایجان همچنین تاکید کرد که فعالیتهای تروریستی و جدایی طلبانه در منطقه تهدیدی مستقیم برای صلح و ثبات، توسعه اقتصادی و امنیت فعالیتهای بین المللی است.

وی با اشاره به اینکه آنها بر اهمیت راه حل مسالمت آمیز مسائل مطابق با قطعنامه‌های مربوطه سازمان ملل متحد، سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) و شورای اروپا تاکید کردند، گفت: تعارضات باید بر اساس اصول حقوق بین الملل به ویژه حاکمیت ملی، تمامیت ارضی و تعرض ناپذیری مرزهای شناخته شده بین المللی باشد.

حسن‌اوف تصریح کرد: در این نشست درباره موضوعاتی از قبیل چشم انداز همکاری در زمینه های آموزش نظامی و پزشکی نظامی بین نیروهای مسلح آذربایجان، ترکیه و گرجستان و احتمال توسعه رزمایش های مشترک گفتگو و تاکید کردیم که باید تمرینات نظامی 3 جانبه بیشتر برگزار شود.

آکار: درباره اقدامات 3 کشور برای آینده منطقه گفتگو کردیم

همچنین آکار ضمن تشکر از وزیر دفاع گرجستان بابت میزبانی از این نشست مهم، اظهار داشت: برگزاری این نشست در گرجستان به‌عنوان یکی از کشورهای مهم قفقاز، مزایای قابل توجهی برای کشورها و نیروهای مسلح‌مان در پی خواهد داشت.

وی در ادامه گفت: فرصت بررسی و ارزیابی همه جانبه روابط به ویژه در حوزه دفاعی و امنیتی و اقدامات آتی فراهم آمد. همچنین پیرامون اقداماتی که گرجستان، آذربایجان و ترکیه می‌توانند برای برقراری صلح، ثبات و آینده منطقه انجام داد، بحث و رایزنی انجام شد.

آکار خاطرنشان کرد: در این جلسات شاهد تقویت و تعمیق هرچه بیشتر روابط ترکیه، گرجستان و آذربایجان به ویژه در حوزه دفاعی و امنیتی هستیم.

وزیر دفاع ترکیه در پایان متذکر شد: جغرافیایی که هر 3 کشور در آن واقع شده‌اند، از حیث بهره برداری از منابع مهم انرژی مانند نفت و گاز طبیعی و انتقال آنها به دیگر نقاط جهان حائز اهمیت حیاتی هستند.

آغاز رزمایش مشترک سه جانبه ترکیه، جمهوری‌آذربایجان و گرجستان

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار جمهوری آذربایجان گرجستان ترکیه اخبار جمهوری آذربایجان گرجستان ترکیه جمهوری آذربایجان وزیر دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۷۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد،‌ نائب رئیس حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان با بیان اینکه همکاری دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران بهترین راه حل برای بحران انرژی پاکستان است، تصمیم مستقل از سوی دولت اسلام آباد و بی توجهی دولتمردان پاکستانی به سنگ اندازی‌های آمریکا را برای تقویت روابط دوجانبه این کشور با ایران خواستار شد.
«علامه سید اقبال رضوی» نائب رئیس حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان در مصاحبه‌ای گفت: جمهوری اسلامی ایران به راحتی می‌تواند مسئله بحران انرژی پاکستان را حل کند.
وی با اشاره به سنگ اندازی‌های آمریکا در روابط دوجانبه ایران و پاکستان همزمان با سفر اخیر «دکتر سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد گفت: اگر پاکستان خود را کشوری مستقل می‌داند به هیچ عنوان نباید برای توسعه روابط با کشور همسایه خود تحت فشار آمریکا و تهدید تحریم‌های اقتصادی این کشور قرار بگیرد.
اقبال رضوی افزود: درحالیکه بزرگترین مسئله پیش روی پاکستان بحران انرژی است و از طرفی نیز کشور همسایه ایران با ظرفیت بالای خود می‌تواند برق، گاز و بنزین ارزان برای شما فراهم کند ضروری است تا از این ظرفیت استفاده شود.
این مقام حزبی پاکستان افزود: همسایگی، مرز مشترک، مقرون به صرفه بودن تجارت، کاهش هزینه حمل و نقل تمامی مواردی هستند که باعث می‌شود جمهوری اسلامی ایران به مراتب شریک تجاری بهتر از غرب برای پاکستان جهت بهبود وضعیت اقتصاد و معیشت مردم باشد.
وی در بخش پایانی مصاحبه خود تاکید کرد: بحران انرژی مسئله حیاتی مردم پاکستان و کاملا داخلی است از این رو دولت پاکستان باید با واردات انرژی از ایران که خواست همه مردم پاکستان است به این بحران خاتمه بخشد.

دیگر خبرها

  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • بررسی آخرین وضعیت روابط دوجانبه توسط وزرای خارجه ایران و استونی
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است
  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه
  • علی‌اف: صلح در قفقاز جنوبی تنها از طریق عادی‌سازی روابط باکو-ایروان حاصل می‌شود
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد
  • رسانه عبری: باکو میانجی بالقوه تل‌آویو و آنکارا است
  • نشست وزرای دفاع ناتو برای ادامه حمایت از اوکراین برگزار می‌شود