Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-02@02:40:50 GMT

طلایی که ربوده شد؛ پای یک پیرمرد در میان است!

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۰۷۳۵۶

طلایی که ربوده شد؛ پای یک پیرمرد در میان است!

تک طلایی که در اسلو از آن سه بزرگ جام نشد، داستان بسیار جالبی دارد.

به گزارش "ورزش سه"، در میان رقابت هیجان انگیز ایران، روسیه و امریکا برای کسب طلای تیمی کشتی آزاد قهرمانی جهان، یک تاریخ سازی بزرگ توسط کشتی گیر 33 ساله لهستانی صورت گرفت؛ ماگومدمراد گاجیف  با غلبه بر ارنظر آکمات علی اف اولین مدال طلای تاریخ کشورش را به دست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اتفاق در شرایطی رخ داد که در 9 وزن دیگر این دوره روسیه، ایران و امریکا هر کدام صاحب 3 طلا شده بودند و لهستان با تک طلای گاجیف ، تنها کشوری بود که غیر از این سه ابر قدرت، از اسلو طلا برد.

 

ماگومدمراد گاجیف  که متولد روسیه است، در شب قهرمانی این کشور، با غلبه بر حریف قرقیزستانی در فینال وزن 70 کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان 2021 نام خود را به عنوان اولین طلایی تاریخ کشتی لهستان در تاریخ ثبت کرد.

 

 

گاجیف پس از کسب این طلا در حالی که از شدت شادی سر از پا نمی شناخت گفت: من واقعا برای خودم، مربی فعلی ام و همه مربیانی که در این مدت در لهستان و روسیه و کل اروپا حمایتم کردند خوشحالم. احساس می کنم که وظیفه خودم را انجام دادم. برای موفقیت برنامه ریزی کرده بودم و به دنبال بهترین نتیجه بودم.

 

با کسب این طلا ، گاجیف که در وزن 65 کیلوگرم المپیک توکیو هفتم شده بود ، ست مدال های جهانی خود را تکمیل کرد؛ او این طلا را به نقره سال 2017 و برنز سال 2019 افزود. کشتی گیر لهستانی ها دو بار هم قهرمان اروپا شده است.

 

 

گاجیف با ابراز خوشحالی از محقق شدن رویایی قهرمانی اش گفت: من 33 ساله هستم و بارها در مسابقات جهانی شرکت کرده ام. دو بار در المپیک حضور داشتم و نقره و برنز جهان را کسب کرده بودم. سرانجام به آرزوی خود رسیده و قهرمان جهان شدم. از اینکه رویایم محقق شد خیلی خوشحال هستم. این رویای پدرم هم بود که متاسفانه الان دیگر زنده نیست که شاهد تحقق آن باشد.

 

گفتنی است که در این وزن ماگومدمراد گاجیف (لهستان) طلا گرفت، ارنظر آکمات علی اف (قرقیزستان) به نقره بسنده کرد و ژربایف یوگنی (روسیه) و زورابی یاکوبیشویلی (گرجستان) صاحب مدال برنز شدند؛ عرفان الهی (ایران) در مکان هشتم این وزن قرار گرفت تا سهم سه مدعی از 70 کیلو فقط یک برنز (روسیه) باشد؛ برنزی که تاثیر زیادی در رتبه بندی نهایی داشت.

آزاد کشتی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: آزاد کشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۷۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویـر متفاوت‌ترین بازسازی صحنه قتل؛ جنایت پیرمرد در وسط طبیعت بکر!

     

دیگر خبرها

  • تصاویـر متفاوت‌ترین بازسازی صحنه قتل؛ جنایت پیرمرد در وسط طبیعت بکر!
  • تسلیحات لهستان ۱۵ اردیبهشت در نزدیکی مرز روسیه مستقر می‌شود
  • جنگ دریایی بی‌سابقه میان ارتش یمن و آمریکا و انگلیس در ۴۸ ساعت گذشته
  • جنگ دریایی بی‌سابقه میان یمن و آمریکا و انگلیس | در ۴۸ساعت گذشته در دریای سرخ چه گذشت؟
  • تحولات اوکراین| سکوت کاخ سفید درباره نابودی ۶ موشک دوربرد
  • اعمال سقف قیمتی برای نفت روسیه ناکارآمد است
  • جمشیدیان: شانس بردن سپاهان و پرسپولیس برابر است/ طلایی پوشان فوتبال را از ۲ قطبی در آوردند
  • خداحافظی 4 قهرمان توکیو با المپیک پاریس!
  • هوش مصنوعی نخستین طلایی ایران در المپیک را پیش‌بینی کرد | پادشاه ایرانی کشتی جهان باز هم طلا می‌گیرد
  • بررسی زمینه‌های پژوهشی حوزه بازی میان ایران و دانشگاه سینرجی