Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@15:50:52 GMT

افزایش متوسط سن خودروها در آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۰۷۴۴۲

افزایش متوسط سن خودروها در آمریکا

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد؛ در سال ۲۰۲۱ سن متوسط خودروها در جاده‌های آمریکا ۱/ ۱۲ سال شده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط ‌ای‌اچ‌اس مارکیت، سن متوسط خودروها در سال ۲۰۲۰ کمتر و ۹/ ۱۱ سال بود. در سال ۲۰۰۲ سن متوسط خودروها ۶/ ۹سال بود.

 این موضوع از یک جهت که خودروها بادوام شده و دیرتر از گردونه حمل‌ونقل خارج می‌شوند، مزیت به حساب می‌آید، اما از آن جهت که فناوری‌های جدید، علاوه بر بهبود ایمنی، در مصرف سوخت بهینه‌تر هستند، عیب محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عیب از آن جنبه است که مصرف سوخت خودروهای قدیمی‌تر علاوه بر فناوری کهنه‌تر، به خاطر فرسودگی بیشتر است.

در گذشته صاحبان خودرو رقم بالاتر از ۱۰۰ هزار مایل (۱۶۰ هزار کیلومتر) را روی کیلومترشمار خودرو انتظار نداشتند و پیش از رسیدن به این رقم، خودرو را می‌فروختند، اما این روزها دیگر رقم ۲۰۰ هزار مایل [۳۶۰ هزار کیلومتر] عادی شده است. وبسایت ایسکارز فهرستی از دیرپاترین خودروها در جاده‌ها را منتشر کرده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده اخیر، ۱۶ درصد از خودروهای لندکروزر تویوتا که هنوز در جاده‌ها در تردد هستند، رقم بالاتر از ۲۰۰ هزار مایل را نشان می‌دهند. همچنین ۵/ ۲درصد از بقیه مدل‌ها از جمله تویوتا، هوندا و جنرال موتورز حداقل ۲۰۰ هزار مایل را پیموده‌اند.

تحلیل‌گران صنعت می‌گویند در آینده این نگرانی وجود دارد که به دلیل بالا رفتن قیمت و افزایش دوام خودروها، این مساله روی میزان خریدوفروش اثر ماندگارتری بگذارد. فقط سن خودروها نیست که بالا رفته است، تعداد کل خودروهای در حال تردد هم به‌شدت در حال افزایش است.

سرعت خیلی بالا در تغییرات فنی و فناوری مثل بهبود عملکرد، بهینه‌سازی مصرف سوخت، پیمایش بالاتر به ازای هر بار شارژ یا با هر باک، آپشن‌های ایمنی جدید و قوای محرکه برقی و هیبریدی شاید به عنوان عوامل موثری باشند که مردم را به نوسازی خودروهای‌شان تشویق کنند.

با این حال اما افزایش شدید قیمت خودروها در سال گذشته به دلیل کمبود تراشه و توقف خطوط تولید به خاطر مشکلات تامین ناشی از تعطیلات سراسری به وجود آمده در اثر شیوع ویروس کرونا، همگی دست به دست هم داده که تعادل عرضه و تقاضا به هم بخورد و قیمت‌ها سرسام‌آور افزایش یابد. طبیعی است که مردم تمایل داشته باشند قدری بیشتر خودروها را نزد خود نگه دارند و انتظار می‌رود افزایش سن متوسط خودروها همین روند را در سال‌های آتی حفظ کند.

پربیننده ترین با ۶۲ میلیون تومان پراید بخرید! قیمت پژو پارس ۳۵۵میلیون تومان شد + جدول برگ سبز خودرو قطعا سند رسمی است ساینا ۱۵۷میلیون شد/ قیمت پراید، کوییک و تیبا + جدول جدیدترین قیمت محصولات ایران خودرو

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: خودرو هزار مایل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۷۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متوسط طول عمر پستانداران چقدر است؟

اینفوگرافیک زیر میانگین طول عمر پستانداران را با استفاده از داده‌های Discover Wildlife و سازمان ملل متحد به تصویر کشیده است.

به گزارش روزیاتو، اینفوگرافیک زیر میانگین طول عمر پستانداران را با استفاده از داده‌های Discover Wildlife و سازمان ملل متحد به تصویر کشیده است.

طول عمر انسان در حال افزایش است

پستانداران، به عنوان موجودات خونگرم با مو یا خز تعریف می‌شوند که از شیر غدد پستانی برای نوزادان خود استفاده می‌کنند. در حالی که حیوانات کوچکتر مانند راسو‌ها معمولاً ۱ تا ۲ سال عمر می‌کنند، همتایان بزرگتر مانند فیل‌ها می‌توانند برای چندین دهه زنده بمانند و در راس آن‌ها نهنگ ها، می‌توانند ۲۰۰ سال یا حتی بیشتر عمر کنند.

طول عمر انسان افزایش قابل توجهی داشته است. طبق گزارش بخش جمعیت سازمان ملل متحد، میانگین امید به زندگی در جهان از ۴۷ سال در سال ۱۹۵۰ به ۷۲ سال در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است که نشان دهنده افزایش ۲۵ ساله است. از عوامل تاثیرگذار در افزایش طول عمر انسان می‌توان به تغذیه، دارو و دسترسی به منابع ضروری، اشاره کرد.

با این حال، همانطور که طول عمر انسان شکوفا می‌شود، می‌تواند تأثیر نامطلوبی بر جمعیت پستانداران حیات وحش داشته باشد. طی ۱۰۰،۰۰۰ سال گذشته، افزایش جمعیت انسانی باعث کاهش ۸۵ درصدی زیست توده پستانداران وحشی شده است.

امروزه، دام‌ها ۶۲ درصد، انسان‌ها ۳۴ درصد و پستانداران وحشی تنها ۴ درصد از زیست توده پستانداران جهان را تشکیل می‌دهند

علیرغم کاهش تنوع پستانداران، زیست توده کل پستانداران زمینی به طور قابل توجهی افزایش یافته است و در طول ۱۰،۰۰۰ سال گذشته تقریباً ۹ برابر شده است.

دیگر خبرها

  • متوسط طول عمر پستانداران چقدر است؟
  • خبر جدید وزیر صمت درباره واردات خودرو | مردم هم می توانند این خودروها را ثبت نام و خریداری کنند
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • اتمام حجت سردار رادان در ماجرای توقیف خودروها
  • «پراید»؛ بیشترین سهم تولید آلایندگی مشهد را داشته است
  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • هشدار مهم سردار رادان به رؤسای پلیس درباره توقیف خودروها
  • واکنش شورای‌رقابت به افزایش ۱۵۰میلیونی قیمت پرشیا
  • واکنش شورای رقابت به افزایش ۱۵۰ میلیونی قیمت پرشیا