Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-06@15:25:31 GMT

میانجی‌گری پاکستان بین نیروهای طالبان موقتی است

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۰۷۴۵۰

میانجی‌گری پاکستان بین نیروهای طالبان موقتی است

یک دیپلمات سابق وزارت خارجه گفت: اختلافات داخلی طالبان ریشه‌های قومیتی و طایفه‌ای دارد و قطعاً با شروع حکومت امارت اسلامی، پر رنگ تر خواهد شد.

محسن روحی صفت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص اختلافات داخلی طالبان اظهار کرد: طالبان گروهی یک دست نبوده و از چندین طایفه تشکیل شده و اکثریت آنها از قوم پشتون جنوب و شرق هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین درانی‌ها نیز بخش دیگری از طالبان را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: شبکه حقانی از جمله گروه‌های اصلی و قدرتمند طالبان بوده که پس از اشغال افغانستان توسط نیروهای شوروی، تشکیل شد و با توجه به حمایت‌های اصلی پاکستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس از این گروه، توانست در مدت زمان کوتاهی به یکی از مهمترین شاخه‌های طالبان تبدیل شود.

این دیپلمات سابق وزارت خارجه ادامه داد: اختلافات داخلی طالبان ریشه‌های قومیتی و طایفه‌ای دارد و قطعاً با شروع حکومت امارت اسلامی، پر رنگ تر خواهد شد؛ زیرا تا پیش از این، مباحث تقسیم قدرت بین طالبان مطرح نبود، اما امروز هریک از گروه‌ها به دنبال سهم خواهی بیشتر هستند.

روحی صفت خاطرنشان کرد: میانجی‌گری پاکستان بین نیروهای طالبان موقتی است؛ زیرا برخی از آنها مخالف دخالت پاکستان در امور افغانستان هستند و به نظر می‌رسد در آینده‌ای نزدیک شاهد انشعاب در طالبان باشیم و قطعاً این موضوع باعث بروز جنگ داخلی خواهد شد.

کد خبر 526979

منبع: ایمنا

کلیدواژه: طالبان طالبان افعانستان رهبر شبکه حقانی شبکه حقانی افغانستان گروه طالبان اخبار طالبان افغانستان افغانستان طالبان طالبان کابل طالبان افغانستان اخبار طالبان طالبان در افغانستان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۷۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است

معاون ریاست عمومی اطلاعات طالبان اعلام کرد حضور گروه تروریستی داعش در افغانستان به کمترین حد و به صفر نزدیک شده است.

رحمت الله نجیب، معاون ریاست عمومی اطلاعات طالبان گفت گروه تروریستی داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است.

نجیب تأکید کرد داعش در افغانستان حضور ندارد اما در برخی موارد مخفیانه کارهایی انجام می‌دهد ‌بنابراین باید مردم هوشیار باشند.

پیش از این نیز ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان اعلام کرده بود داعش در افغانستان در حال تقویت نیست و توانایی جذب نیرو را نیز ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • مسائل بشردوستانه نباید با سیاست گره بخورد
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • درگیری مسلحانه و ۴ کشته و زخمی در زاهدان
  • درگیری مسلحانه و چهار کشته و زخمی در زاهدان
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان افغانستان چه خبر است؟
  • بیانیه طالبان در مورد اتفاقات بدخشان
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان چه خبر است؟
  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است