Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@07:23:00 GMT

دارو‌های آشپزخانه‌ای برای درمان میگرن

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۰۷۴۶۰

دارو‌های آشپزخانه‌ای برای درمان میگرن

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، هر کسی که تا به حال میگرن داشته است می‌داند که این یک سردرد معمولی نیست. میگرن می‌تواند شما را از کار و مشارکت در فعالیت‌های روزانه برای ساعت‌ها یا حتی روز‌ها باز دارد. علی رغم تلاش‌هایی که طی سال‌های اخیر برای پیشگیری و درمان این اختلال عصبی صورت گرفته اما دارو‌ها عوارض جانبی ناخواسته‌ای از جمله ریزش مو، یبوست و حالت تهوع دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطالعه انجام شده توسط موسسه ملی بهداشت ایالات متحده با عنوان "چگونه تغییرات رژیم غذایی خاص می‌تواند به بیماران میگرنی کمک کند" تأیید کرد که شرکت کنندگانی که غذا‌های حاوی مقادیر زیادی اسید‌های چرب امگا ۳ و روغن‌های موجود در برخی ماهی‌ها، سبزیجات، آجیل و ... دانه‌ها را مصرف می‌کنند، می‌توانند دفعات و شدت سردرد‌های میگرنی را کاهش دهند.

چرا چربی‌های امگا ۳ خاص هستند؟

محققان بر این باورند این چربی‌ها نقش مهمی در کاهش التهاب دارند که می‌تواند به درد میگرن کمک کند. اگر سردرد‌های شدیدی دارید، شما باید اسید‌های چرب امگا ۶ را کاهش داده و غذا‌های سرشار از امگا را افزایش دهید.

چهار غذای مفید برای افزایش مصرف چربی‌های امگا ۳

۱ - ماهی‌های چرب

ماهی‌های چرب شامل ساردین، ​​آنچوی، خال مخالی، آزاد و تن از جمله غنی‌ترین منابع امگا ۳ هستند. این ماهی‌ها حاوی اسید ایکوزاپنتانوئیک (EPA) و اسید دوکوزاهگزانوئیک (DHA) هستند که گاهی اوقات امگا ۳ دریایی نیز نامیده می‌شود.

شما به احتمال زیاد به ۲-۳ وعده در هفته نیاز دارید. غذا‌های کنسرو شده معمولاً ارزانتر از ماهی تازه هستند و می‌توانند راهی آسان و راحت برای افزودن غذا‌های دریایی غنی از امگا ۳ به وعده‌های غذایی شما باشند.

۲- دانه‌های چیا

منابع گیاهی اسید‌های چرب امگا ۳، مانند دانه‌های چیا، از اسید آلفا لینولنیک (ALA) گرفته شده است که بدن می‌تواند آن را به EPA و DHA تبدیل کند. دانه‌های چیا فقط سرشار از فیبر و پروتئین نیستند، بلکه امگا ۳ بیشتری نسبت به ماهی قزل آلا دارند.

۳- دانه‌های کتان

اگر ماهی نمی‌خورید، این دانه‌های براق و قهوه‌ای طلایی منبع گیاهی غنی از امگا ۳ هستند. دانه‌های کتان حاوی آلفا لینولنیک اسید (ALA) هستند که بدن می‌تواند در مقادیر محدود به EPA و DHA تبدیل کند. برای آزادسازی چربی‌های مفید، همیشه قبل از استفاده از بذر کتان تازه آن را آسیاب کنید.

۴- مکمل‌ها

اگر ماهی نمی‌خورید، ممکن است بخواهید از مکمل روغن ماهی برای افزایش مصرف امگا ۳ استفاده کنید. بسیاری از سازمان‌های بهداشتی، از جمله انجمن قلب آمریکا، به افرادی که ماهی نمی‌خورند یا فقط گاهی می‌خورن، توصیه کرده است روزانه ۱۰۰۰ میلی گرم روغن ماهی می‌خورد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: میگرن درمان ماهی های چرب سبک زندگی چربی ها ماهی ها دانه ها امگا ۳

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۷۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این سبزی ضد سرطانی متخصص تسکین عفونت های تنفسی

مینا کاویانی، با اشاره به مواد مغذی موجود در شلغم، گفت: شلغم در دسته سبزی‌های بسیار کم‌کالری قرار دارد و هر ۱۰۰ گرم آن حدود ۲۸ کیلوکالری انرژی دارد. همچنین منبع خوبی از فیبر غذایی است (حدود ۸/۱ گرم در هر ۱۰۰ گرم) و در بهبود عملکرد دستگاه گوارش مؤثر است.

به گزارش سرگرمی روز، مسئول آموزش همگانی انستیتو تغذیه، ویتامین C را از دیگر مواد مغذی موجود در شلغم نام برد که جزو ویتامین‌های محلول در آب است و با خاصیت آنتی‌اکسیدانی نقش مهمی در از بین بردن عوامل زمینه‌ساز بیماری‌هایی مانند سرطان دارد. این ویتامین ضمن کاهش التهاب، باعث تقویت ایمنی بدن نیز می‌شود.

به گفته کاویانی، هر ۱۰۰ گرم شلغم حدود ۲۱ میلی‌گرم ویتامین C دارد که می‌تواند تقریباً یک سوم نیاز روزانه بدن فرد را تأمین کند.

وی خاطرنشان کرد: شلغم فاقد هرگونه چربی مضر مانند کلسترول و اسیدهای چرب ترانس است و همچنین مقداری ویتامین‌های گروه B مانند اسید فولیک را دارا است.

کاویانی با اشاره به مواد معدنی موجود در این سبزی گفت: شلغم حاوی مواد معدنی مانند کلسیم، پتاسیم و سدیم و منیزیوم است. در هر ۱۰۰ گرم از این سبزی ریشه‌ای ۳۰ میلی‌گرم کلسیم و ۱۹۱ میلی‌گرم پتاسیم وجود دارد که می‌تواند بخشی از نیازهای روزانه افراد را تأمین کند.

مسئول آموزش همگانی انستیتو تغذیه همچنین شلغم را دارای ترکیبات شیمیایی عنوان کرد که دارای خاصیت ضدالتهابی و ضد میکروبی است و رشد باکتری‌ها را مهار می‌کند و به همین دلیل است که از دیرباز در فصل زمستان و ماه‌های سرد سال از شلغم پخته به منظور تسکین علائم عفونت‌های تنفسی، سرماخوردگی، سینوزیت (التهاب در حفره‌های سینوسی اطراف بینی)، بهبود سرفه و گرفتگی صدا استفاده می‌شده است.

کاویانی خاطرنشان کرد: برگ‌های سبز شلغم نیز از ارزش غذایی زیادی برخوردار هستند. به این معنی که برگ‌های سبز شلغم سرشار از ویتامین‌های K،C، اسید فولیک و بتاکاروتن (پیش ساز ویتامین A) هستند.

به گفته وی، ریشه و برگ‌های سبز شلغم حاوی مقدار کمی اسید اگزالیک هستند (۲۱/۰ گرم در هر ۱۰۰ گرم) که این ماده طبیعی در بعضی سبزی‌های متعلق به خانواده براسیکا (کلمیان) یافت می‌شود.

کاویانی با اشاره به اینکه اسیداگزالیک قابلیت تبدیل‌شدن به بلور و ایجاد سنگ‌های کلیه و مجاری ادراری را دارد، تاکید کرد: افراد دارای کلیه سنگ‌ساز باید با احتیاط بیشتری شلغم را مصرف کنند. به این افراد توصیه می‌شود همراه با مصرف این سبزی‌ها مقدار کافی آب سالم بنوشند تا با افزایش حجم طبیعی ادرار سبب کاهش خطر ابتلاء به سنگ کلیه شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده
  • این سبزی ضد سرطانی متخصص تسکین عفونت های تنفسی
  • داروهای سوزش معده خطر میگرن را افزایش می دهند
  • چگونه سینک آشپزخانه را بدون مواد شوینده شیمیایی تمیز و درخشان کنیم؟
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن
  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش
  • کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟
  • حریق در آشپزخانه هتل در اطراف حرم مطهر رضوی
  • این دارو‌ها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند