Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@16:15:28 GMT

پیشرفت ۷۰ درصدی طرح رینگ آبرسانی شهر تبریز

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۰۷۵۶۲

پیشرفت ۷۰ درصدی طرح رینگ آبرسانی شهر تبریز

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی، یوسف غفارزاده اظهار کرد: در هر شهری برای اینکه منابع آب کیفیت و قدرت آب را تضمین کند، نیاز به احداث رینگی دور شهر است که تبریز تا حالا این رینگ را نداشته است.

وی طول این رینگ را که برای تکمیل آبرسانی و افزایش تاب آوری و پایداری شبکه آب شهر تبریز اجرا می‌شود ۲۶ کیلومتر اعلام کرد و افزود: این طرح با پیش بینی ۷۲۰ میلیارد تومان اعتبار، دارای ۲ مخزن و یک پمپاژ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی رینگ جنوبی تبریز را شامل زیرمجموعه‌های احداث مخزن ۱۰۰ هزار مترمکعبی، احداث مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی و ایستگاه پمپاژ اعلام و خاطرنشان کرد: همچنین خط لوله رابط بین مخازن و ایستگاه پمپاژ بارگذاری می‌شود.

غفارزاده مخزن ۱۰۰ هزار مترمکعبی را بزرگ‌ترین مخزن در حال ساخت شمال غرب اعلام کرد و گفت: کمبود ۲۵۰ هزار متر مکعبی آب تبریز یکی از عوامل اصلی تنش آبی است که با احداث این مخزن به ۱۵۰ هزار مترمکعب کاهش می‌یابد.

وی اظهار امیدواری کرد با تکمیل این مخزن ۱۰ ساعت تاب آوری آب تبریز افزایش یابد و بسیاری از مشکلات آب تبریز رفع شود.

کد خبر 5321125

منبع: مهر

کلیدواژه: آبرسانی تبریز آب منطقه ای آذربایجان شرقی ویروس کرونا آمار کرونا خطبه های نماز جمعه بوشهر زلزله کرمانشاه واکسن کرونا عزاداری 28 صفر گرگان سیستان و بلوچستان رحلت پیامبر اکرم ص واکسیناسیون کرونا مشهد کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۷۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه آبرسانی شهرستان بهمئی ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد منصوری عصر دوشنبه در بازدید از پروژه های شهرستان بهمئی افزود: پروژه آبرسانی به شهرستان بهمئی که طی ۱۱ سال تنها ۳۵ درصد پیشرفت داشت، در حال حاضر به رشد ۸۵ درصدی رسیده است.

وی با بیان اینکه تاکید رئیس جمهوری نیز سرعت بخشی و تکمیل این پروژه است، اظهار کرد: بر اساس هدف گذاری انجام شده این پروژه تا پاییز سال جاری در مدار بهره‌برداری قرار می گیرد.

منصوری گفت: تاکنون یکهزار میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است.

وی اظهار کرد: با تحقق این پروژه سه و نیم میلیون متر مکعب آب برای حوزه صنعت و کشاورزی و پوشش پنج و نیم میلیون متر مکعبی آب شرب را خواهیم داشت.

کد خبر 6092366

دیگر خبرها

  • پروژه آبرسانی شهرستان بهمئی ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • پیشرفت ۴۰ درصدی رمپ خروجی پل امام خمینی (ره)
  • پیشرفت ۸۵ درصدی عملیات احداث پل عابر پیاده خیابان آبشار + فیلم
  • پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا
  • احداث مخزن ۱۶۰ هزار مترمکعبی سیل‌بند پارک کوهستان در یزد + فیلم
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان
  • افزایش ۵۰۰۰ مترمکعبی مخازن آب روستاهای کردستان
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان    
  • تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار
  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انتقال آب از بندرچارک به بستک و جناح