Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@20:39:41 GMT

کشورهای مختلف جهان مشتری نخستین قرص ضد کرونا

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۰۷۹۷۷

کشورهای مختلف جهان مشتری نخستین قرص ضد کرونا

تعدادی از کشورهای مختلف جهان متقاضی نخستین داروی کووید ۱۹ که از طریق دهان وارد بدن بیمار می‌شود، هستند؛ این قرص خطر مرگ و بستری شدن بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ را به نصف کاهش می‌دهد.

به گزارش مشرق به نقل از بلومبرگ، شرکت داروسازی «مِرک» که به تازگی خبر از ساخت نخستین قرص ضد کرونای جهان داده اعلام کرد، با دولت سنگاپور قراردادی را امضا کرده که براساس آن این داروی خوراکی ضد کرونا را برای آن فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شرکت داروسازی آمریکایی «مِرک» می‌گوید قرص جدیدی تولید کرده که خطر مرگ و بستری شدن بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ را به نصف کاهش می‌دهد و کارشناسان نیز این دارو را گام مهمی در نحوه درمان کرونا توصیف کرده‌اند. شرکت داروسازی «مِرک» قرار است به زودی در خواست تایید این دارو را به نهادهای مسئول در آمریکا ارائه دهد. این قرص به شکلی طراحی شده که در کدهای ژنتیک ویروس اختلال ایجاد می‌کند و اولین داروی کووید ۱۹ است که از طریق دهان وارد بدن بیمار می‌شود.

پانگ لی ل ، مدیر عامل شرکت «مِرک» در سنگاپور و مالزی، این توافق نامه را نمونه دیگری از استراتژی آینده نگر سنگاپور در زمینه مدیریت همه گیری و تعهد دولت برای سرمایه گذاری در داروها و واکسن‌های نوآورانه برای مبارزه با همه گیری توصیف کرد.

استرالیا نیز قرص شرکت داروسازی «مِرک» را خریداری کرده است، در حالی که تایلند، کره جنوبی، تایوان و مالزی در حال مذاکره برای خرید آن هستند. فیلیپین نیز امیدوار است آزمایش این قرص بتواند به آن اجازه دسترسی دهد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان قرص ضد کرونا ویروس کرونا جهان فناوری شرکت داروسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۷۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات حمایت از غزه در شهرهای مختلف جهان

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ مردم در شهر‌های مختلف جهان در حمایت از غزه و با درخواست آتش بس تظاهرات برگزار کردند.

 

تجمع دانشجویان یونانی مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در آن
یونان به تظاهرات دانشجویان در اعلام حمایت از فلسطین و نوار غزه پیوست.
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، دانشجویان دانشگاه های یونان با برگزاری تظاهراتی مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در آتن پایتخت این کشور خواستار پایان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


تحصن دانشجویان موریتانی در حمایت از فلسطینیان ساکن نوار غزه
شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد: دانشجویان موریتانی در حمایت از فلسطینیان ساکن نوار غزه، تحصن کردند.
دانشجویان دانشگاه ها و مراکز آموزشی موریتانی یک روز را به طور کامل تحصن کردند تا اعتراض خود را به چشم پوشی جهان از جنایتهای جنگی رژیم اشغالگر اسرائیل ضد نوار غزه نشان دهند. دانشجویان با برگزاری تجمعات اعتراض آمیز خواستار رساندن کمکهای بشردوستانه به نوار غزه و توقف فوری جنگ علیه غزه شدند.
دانشجویان موریتانی در ادامه حمایتهای خود از آرمان فلسطین و محکومیت جنگ نسل کشی که رژیم صهیونیستی در نوار غزه به راه انداخته است، دیروز تحصن کردند و کلاسهای خود را تعطیل و تجمعات اعتراض آمیز علیه نادیده گرفته شدن جنایتهای رژیم اشغالگر برگزار کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



پلیس پاریس تحصن معترضان حامی فلسطین را در دانشگاه سوربن سرکوب کرد
گلوبال نیوز گزارش داد پلیس فرانسه روز دوشنبه تحصن معترضان حامی فلسطین در دانشگاه سوربن پاریس را برهم زد.
این تحصن اعتراضی در دانشگاه نمادین فرانسه در بحبوحه موجی از اعتراضات دانشگاهی در آمریکا علیه جنگ اسرائیل در غزه برگزار می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



حمایت جامعه دانشگاهی پاکستان از تظاهرات ضد صهیونیستی در آمریکا
بیش از دویست نفر از اساتید دانشگاه کراچی پاکستان در نامه ای به دانشگاه های آمریکا از تحصن و‌ اعتراضات سراسری دانشجویان این کشور بر علیه جنایات رژیم صهیونسیتی و حمایت کورکورانه واشنگتن از این رژیم اشغالگر اسرائیل، حمایت کردند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد، در این نامه که دستکم برای ۴۰ دانشگاه آمریکا ارسال شده آمده است: جامعه دانشگاهی پاکستان از اساتید و دانشجویان آمریکایی که برغم فشار و رویکرد این کشور بر علیه جنایات رژیم صهیونسیتی در غزه دست به تظاهرات زده اند حمایت می کند.
بیش از دویست نفر از اساتید دانشگاه کراچی پاکستان با امضای این نامه اعلام کردند: تظاهرات سراسری دانشجویان آمریکایی در حمایت از مردم غزه و محکومیت حمایت های کورکورانه واشنگتن از رژیم صهیونسیتی توسط این قشر بیانگر آزادی علمی این دانشجویان است.
اساتید پاکستانی همچنین تداوم جنایات رژیم صهیونسیتی و قتل عام مردم غزه و همچنین حمایت تسلیحاتی و مالی آمریکا و سایر کشورهای غربی از جنایات جنگی رژیم اشغالگر اسرائیل را به شدت محکوم کردند.
در این بیانیه آمده است: جامعه دانشگاهیان پاکستان هم شانه به شانه دانشجویان آمریکایی برای حمایت از مردم مظلوم غزه ایستاده است و تا آزادی فلسطین برای دفاع از حق مردم این کشور تلاش خواهند کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی




راهپیمایی گسترده حمایت از غزه در پایتخت مکزیک
شبکه خبری قدس تصاویری از راهپیمایی گسترده در شهر مکزیکو سیتی پایتخت مکزیک برای اعلام حمایت از ملت فلسطین و محکومیت تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه پخش کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی





گزارشی درباره تظاهرات در حمایت از فلسطین در دانشگاهی در پاریس
شبکه تلویزیونی راشا تودی روز دوشنبه گزارشی درباره تظاهرات در حمایت از فلسطین در دانشگاهی در پاریس و برخورد پلیس با تظاهرکنندگان پخش کرد.
خوب، آن سوی اقیانوس اطلس در آمریکا شاهد اعتراضات دانشجویی هستیم. بیایید اوضاع پاریس را به شما نشان دهیم. دانشجویان فرانسوی نیز چندین روز متوالی در حمایت از غزه تجمع کردند. آخرین تظاهرات در خارج از دانشگاه سوربن انجام شد. تحصن گروهی از دانشجویان در چادر توسط پلیس، به سرعت متفرق شد. اوایل روز دوشنبه، پرچم عظیم فلسطین در محوطه دانشگاه به اهتزاز درآمد. در همین حال، یکی دیگر از دانشگاه‌های معتبر فرانسوی با دانشجویان خود که برای غزه تظاهرات کرده‌اند، معامله کرده است. اما برخی از مقامات فرانسوی خواستار سرکوب این گونه تجمعات شده اند. در اینجا ریچل مارسدن خبرنگار ما گزارش می دهد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • تظاهرات حمایت از غزه در شهرهای مختلف جهان
  • داروسازی ایران، حرکت به سوی آینده یا اسیر روندهای تکراری
  • هوش مصنوعی نخستین طلایی ایران در المپیک را پیش‌بینی کرد | پادشاه ایرانی کشتی جهان باز هم طلا می‌گیرد
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • توسعه کانال های ارتباط با مشتریان بیمه تعاون
  • کدام کشورهای جهان از سال ۲۰۱۰ غمگین تر شده‌اند؟ (+ اینفوگرافی)