Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ما در دنیایی زندگی می‌کنم که میزان تاثیرپذیری‌مان از چیز‌هایی که می‌بینیم بسیار زیاد است. مثل کودکانی که وقتی یک کشتی‌گیر ایرانی قهرمان می‌شود، می‌خواهند کشتی‌گیر و وقتی والیبال قهرمان می‌شود عاشق والیبال می‌شوند و می‌خواهند والیبالیست شوند.

با این حال الگو گرفتن از قهرمانان و قرار گرفتن در مسیر آن‌ها خوب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما قهرمان‌های مجازی اغلب کسانی هستند که تمام وقت شان را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند و با عوض کردن مدل مو، دکور خانه و لباس پول در می‌آورند! اما در کنار این تاثیرات زیادی در شخصی‌ترین لایه‌های زندگی مخاطبانشان دارند! در سطح بزرگتر حتی بسیاری از کاربرانی که آن‌ها را دوست ندارند و دنبالشان نمی‌کنند نیز با همان سرک کشیدن‌های گاه‌گاه بدون آنکه خودشان بدانند تحت تاثیر اینفلوئنسر‌های پوچ و بلاگرنما‌ها می‌شوند. درست است که یک دست صدا ندارد، اما همه باید باهم دست‌هایمان را بلند کنیم تا با پدیده‌های مخرب اجتماعی مبارزه کنیم.

آنفالو، بلاک و حتی ریپورت!

اگر بلاگرنما‌ها را دنبال می‌کنید و هر روز با دیدن پست تازه حسرت می‌برید بهترین روش برای دوری از آن‌ها آنفالو کردن و دنبال‌نکردن آنهاست. اما اگر بازهم وسوسه می‌شوید که سری به آن‌ها بزنید و از حال و هوایشان سردربیاورید و همین سرزدن شما را تحت تاثیر زندگی‌های دروغین نمایشی قرار می‌دهد، آن‌ها را بلاک کنید. با بلاک کردن محتوا‌های مشابه را نیز کمتر می‌بینید. اگر معتقدید محتوای تولیدی از سمت اینفلوئنسر و یا بلاگرنما مضر است. صفحه آن را ریپورت کنید.

از اینستاگرام بخواهیم آن‌ها را کمتر نشان دهد

برخی معتقدند با اینکه نمی‌خواهند بلاگرنما‌ها و سوئیت‌هوم‌ها را دنبال کنند، اما به محض باز کردن اینستاگرام، در صفحه اکسپلور دائما این صفحات را می‌بینند و ناخودآگاه به سمت آن‌ها کشیده می‌شوند. این اتفاق به این معنی است که برخی از دوستانی که آن‌ها را دنبال می‌کنید آن‌ها را دنبال می‌کنند و همچنین اینستاگرام احساس می‌کند شما نیز دوست دارید سوئیت‌هوم‌ها را دنبال کنید. اما برای رهایی از این موضوع راهکاری هم داده‌است. در اکسپلورر انگشتتان را روی صفحه‌ای که دوستش ندارید نشان دهید و بعد از باز شدن دو گزینه «report» و «Not interested» گزینه مورد‌نظرتان را که می‌تواند دومی باشد انتخاب کنید. به مرور اینستاگرام متوجه می‌شود شما به این صفحات علاقه ندارید و اکسپلوررتان را پاک می‌کند.

بین دوستان و آشنایان درباره سوئیت‌هوم‌ها و بلاگرنما‌ها روشنگری کنید

بسیاری از افرادی که به باور و اعتقاد درستی از سوئیت‌هوم‌ها و بلاگرنما‌ها رسیده‌اند، می‌گویند که متاسفانه اطرافیان و دوستان نزدیکشان تحت‌تاثیر بلاگرنما‌ها قرار گرفته‌اند و حتی یکجور‌هایی معتادشان شده‌اند. به طوریکه به شکل روزانه از آن‌ها صحبت می‌کنند و در تلاش هستند مراسم‌ها و حتی مناسباتشان را شبیه به آن برگزار کنند. به گونه‌ای که می‌توان گفت تبدیل به الگویی از سبک زندگی برایشان شده‌است. برخی نیز خیال می‌کنند زندگی همان چیزیست که آن‌ها نشان می‌دهند و نعل به نعل همان خواسته‌ها را از همسر و یا خانواده خود توقع دارند و همین موضوع سبب ایجاد چالش‌های جدی در زندگی‌شان شده‌است. بهترین راه برای دور کردن عزیزان و اطرافیانتان از بلاگرنما‌ها و سوئیت‌هوم‌ها روشنگری‌های شماست. برایشان بگویید که اگر دنبال محبوب بودن میان دوستان و عزیزانشان هستند اتفاقا دارند معکوس رفتار می‌کنند و شبیه شدن‌شان به آن‌ها را اصلا دوست دارید.

روشنگری کنید که بسیاری از سوئیت‌هوم‌ها در زندگی مشترکشان دچار آسیب‌های جدی شده‌اند که در صفحه اینستاگرامشان به آن اشاره نمی‌کنند و بسیاری از روانشناسان و وکلا در این باره بهتر می‌دانند. خبرگزاری ما نیز تاکنون گزارش‌های متعددی منتشر کرده‌است که دارایی آن‌ها از تلاش و زحمت بدست نیامده‌است و پشت برخی از درآمد‌های بالایشان مافیا‌های اینفلوئنسری و حتی نوعی اخاذی از تولیدکنندگان است. قطعا اطرافیان شما دوست ندارند چنین کسانی که ویترین‌شان تنها و تنها مصرف‌کنندگی و عیاشی‌ست الگویشان باشد.

پیرامون مخالفت با بلاگرنما‌ها و ارزش‌های زندگی واقعی و ساده تولید محتوا کنید

سکوت در برابر آنچه که رخ می‌دهد گاهی به معنی تایید آن است. وقتی کاربران شبکه‌های اجتماعی پیرامون کسانی که به شکل نادرست تولید محتوا و درآمدزایی می‌کنند سکوت می‌کنند بد بودن آنچه که رخ می‌دهد نه تنها مشخص نمی‌شود بلکه عده‌ای تحت تاثیر ظاهر زیبای بلاگرنما‌ها آن‌ها به عنوان الگو‌های مناسب زندگی زناشویی و اجتماعی قرار می‌گیرند. حکایت زندگی اینفلوئنسر‌های زرد و بلاگرنما‌های شبکه‌های اجتماعی مانند لباس پادشاه معروف است.

بسیاری از کاربران متوجه شده‌اند که این الگو مناسب نیست، اما به دلایل مختلفی مثل خوردن برچسب حسادت یا تحجر و عقب‌ماندگی و طردشدن از اجتماع از بیان حرفهایشان می‌ترسند. برخی نیز نمی‌دانند چطور علت مخالفتشان را بگویند. باید بگوییم که این ابراز‌های علنی بسیار مهم است و لخت بودن پادشاه سوئیت‌هوم‌ها و بلاگرنما‌ها را نشان می‌دهد. چون برخی کاربران حس این را دارند که یک جای کار می‌لنگد، اما هنوز به قطعیت نرسیدند و درگیر آن‌ها هستند. ابراز مخالفت‌های علنی هم آن‌ها را آگاه می‌کند و هم بقیه مخالفان جرات بروز عقایدشان را نیز می‌دهد.

سوئیت‌هوم‌ها و بلاگرنما‌ها را تبدیل ضد ارزش کنید

روی حرکت‌های مشابه سوئیت‌هوم‌ها و بلاگرنما‌ها حساس باشید و در گفتگوهایتان آن‌ها را ضد ارزش بدانید. بلندبلند بگویید که هر روز روسری و لباس و مدل موی تازه نه تنها ارزش نیست بلکه ضد ارزش است، چون مصرف‌گرایی است و مصرف‌گرایی یعنی انسان در خدمت کالا باشد نه اینکه کالا در خدمت انسان باشد و آن‌ها که مصرفگرایی را نوعی سبک زندگی می‌دانند از سطح فکری و عقلی پایینی قرار دارند، چون ارزش‌های انسانی را تنها در تجمل و ظاهر و لباس دیده‌اند. به خصوص اگر حتی نتوانند همین مصرفگرایی را در چارچوب شخصی خود نگهدارند و میل به انتشار هر روزه آن داشته باشند و در مرحله بالاتر با مصرفگرایی کسب درآمد کنند.

پس باید این نوع سبک زندگی و این رفتار‌ها تبدیل به یک ضد ارزش اجتماعی شود. مانند کسی که کمربند نمی‌بندد و می‌گوید جریمه‌اش را می‌دهم.

تخلقات بلاگرنما‌ها را به دستگاه قضایی گزارش کنید

چندوقت قبل یکی از بلاگرنما‌هایی که در سال‌های اخیر به سوءاستفاده از کودکش برای درآمدزایی مشهور بود، تمام عکس‌هایی که فرزندش را تحت فشار شبکه‌های اجتماعی بالاخره پاک کرد و همین موضوع نشان می‌دهد تولید محتوا‌های درست موثر است؛ بنابراین بهتر است همه ما همانطور که در فضای حقیقی تخلفات را گزارش می‌کنیم در فضای مجازی نیز مانند یک شهروند وظیفه‌شناس نسبت به تخلفات حساس باشیم و آن‌ها را به دستگاه‌های مرتبط گزارش کنیم. نسبت به سوءاستفاده از کودکان و محتوا‌های نامناسب حساس باشیم و برای پاکسازی آن‌ها تلاش کنیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بلاگر ها اینستگرام شبکه های اجتماعی تحت تاثیر ضد ارزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۸۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین نشست رسالت اندیشی دفتر بانوان جبهه فرهنگی گیلان برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، اولین نشست رسالت اندیشی دفتر بانوان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان ظهر شنبه با هدف بررسی بیانات مقام معظم رهبری پیرامون تشکیل جبهه فرهنگی و مأموریت‌های این نهاد انقلابی برگزار شد.

«زهرا ایمان پور» فعال فرهنگی در این نشست با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در راستای وجود یک جبهه‌ی هماهنگ در مقابل ما، اظهار کرد: ما متوجه این قضیه هستیم که دشمن از اوایل انقلاب تا کنون با تمام قوای جسمی و فکری و مالی خود در مقابل ما ایستاده تا برای ملت ما موانعی ایجاد کند که بیش از این اسلام در خاورمیانه گسترش نیابد زیرا مهمترین قاعده اسلام، ایستادگی در مقابل استکبار دشمن است.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه ما نیازمند به یک پشتوانه‌ی فکری و فرهنگی در تشکیلات هستیم، افزود: ما نباید با نسل جوان طبق برنامه و کتاب‌های چندین سال قبل پیش ببریم، ما باید با یک شناسایی جدیدی از نیازهای جوانان امروزی پیش رویم تا بتوانیم با این نسل ارتباط بگیریم.

وی ادامه داد: در راستای خود سازی ما باید در قدم اول از خودمان بگذریم و قدم بعدی در این راستا این است که باید گفتار درست و حق را بشناسیم و طبق آن گفتار پیش رویم برای متواضع شدن و مقابله با نفس خودمان باید تقوا پیشه کنیم.

ساجده قادری نیز در این نشست با بیان به اینکه سقوط فرهنگی یک شبه ایجاد نمی‌شود، تصریح کرد: اغتشاشات سال گذشته یک بزنگاهی بود برای ما، که متوجه شویم یک مسئله دروغین می‌تواند جامعه ما را تحت تأثیر قرار دهد، ما نیازمند به یک آگاه سازی متداوم هستیم برای نسل جدید تا در چنین مواقعی جامعه دچار لغزش نشود.

این مشاور و فعال حوزه سبک زندگی با اذعان به اینکه اگر ما در مسائل توحیدی قوی باشیم دیگر در بزنگاه‌ها دچار لغزش نمی‌شویم، اظهار کرد: شیطان همیشه ما را به مسائل سرگرم کننده اغوا می‌کند اما اگر ما به مضامین قرآنی مراجعه کنیم به تفکر و تعقل وا می‌دارد و جامعه‌ای می‌تواند سقوط کند که فکر و فرهنگ آن جامعه گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه ما نیازمند به اتاق فکرهای تخصصی در گروه‌های فرهنگی خودمان هستیم، بیان کرد: ما باید هم سطح دشمن در فضاهای مجازی مقابله کنیم، مثل خبر حمله ایران به اسرائیل که دشمن این حمله را کاملاً یک چیز کوچک نشان داد و فضای مجازی هم پر شد از نظرات دشمن در راستای همین قضیه پس ما نیازمند به یک سری جهادگری در این فضا هستیم تا با جان و مالشان تمام قد در این فضا کار کنند.

کد خبر 6089903

دیگر خبرها

  • 5 چالش اصلی کسب و کارهای کوچک
  • برخی کشورهای اروپایی طالب خرید خودروهای ایرانی هستند
  • ختم غائله‌ی شهرنو ؛ «چند نفر از خانم‌های‌ خیلی جوان اش را به کارمندان خودمان دادیم»
  • داور فوتبال ایران: بله از باخت پرسپولیس خوشحال شدم | چرا نمی گذارید ما کری بخوانیم!
  • توضیح مدیر تراکتور در مورد کامنت جنجالی!
  • نیازمند آگاه‌سازی پایدار برای نسل جدید هستیم
  • خاص ترین نسخه ژیان را هوش مصنوعی بیرون داد! (عکس)
  • اولین نشست رسالت اندیشی دفتر بانوان جبهه فرهنگی گیلان برگزار شد
  • صعود به فینال آسیا با دردسری به نام ازبکستان | خودمان کارمان را سخت کردیم!
  • عزت‌الله ضرغامی دست به اسلحه شد + فیلم | واکنش اطرافیان را ببینید