Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@03:33:17 GMT

جهاد در فضای مجازی به معنای جهاد فرهنگی است

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۰۸۳۳۰

جهاد در فضای مجازی به معنای جهاد فرهنگی است

ایسنا/اصفهان امام جمعه موقت اصفهان گفت: جهاد در فضای مجازی در واقع ترویج ارزش‌های اخلاقی و اسلامی است و ما نباید اجازه تبلیغات مضر را در فضای مجازی بدهیم.

محمدتقی رهبر در گفت و گو با ایسنا درباره سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه جوانان در فضای مجازی به جهاد بپردازند، اظهار کرد: هم اکنون فضای مجازی یک بستر تبلیغی و فرهنگی برای جامعه ما شده است، به طوری که کاربرد آن حتی از کتاب، رادیو و تلویزیون بیشتر شده و بالاتر رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین کاربرد فضای مجازی امروز بسیار زیاد است.

وی افزود: بیشترین هدف مقام معظم رهبری جهاد فرهنگی است و در آیات قرآن کریم به صراحت آمده که جهاد فقط در میدان جنگ نیست، بلکه جهاد فکری، علمی، مالی، فرهنگی و... است. فضای مجازی باید به جای ترویج ارزش‌های غربی باید مکانی برای ترویج ارزش‌های اخلاق و اسلامی باشد.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: برای مثال می‌توانیم در فضای مجازی از سخنان حضرت علی(ع) و آموزه‌های قرآنی به شکل بسیار فشرده و زیبا استفاده کنیم.

رهبر تصریح کرد: مسئولان باید در فضای مجازی به ارائه کارهای مفیدی که برای کشور و مردم انجام می‌دهند بپردازند و به مردم در این فضا امید بدهند که البته در عمل هم باید برای مردم با قدرت و خالصانه کار کنند. در عرصه فرهنگی دارای ظرفیت‌های بسیاری در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه هستیم که باید از این پتانسیل‌ها در فضای مجازی بهره ببریم.

وی ادامه داد: دست اندرکاران مربوط باید با قدرت در فضای مجازی به شایعه پراکنی بیگانگان و دشمنان ملت ایران پاسخ دهند. به هر حال فضای مجازی بستر مناسبی است که این موارد باید در آن رعایت شود. اگر پیام‌های سازنده در این فضا داشته باشیم و اجازه تبلیغات سو و مضر را در فضای مجازی ندهیم بدون شک در جهاد موفق عمل کرده‌ایم.  

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فضای مجازی استانی سیاسی دشمنان نظام فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۸۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد بی‌سابقه و عجیب در فضای مجازی برای مهاجران افغان در ایران! | تصویر

یک پیج افغان نوشت: وسعت ایران 187 میلیون هکتار است. یک میلیون هکتار شهرها و روستاها، جاده ها و اماکن. 14 میلیون میلیون هکتار زمین های کشاورزی و بیش از 150 میلیون هکتار منابع طبیعی است. اگر فقط 300هزار هکتار از این منابع آزاد شده و در اختیار 15 میلیون مهاجر قرار گیرد بسیاری از مشکلات زندگی افاغنه حل خواهد شد./ایران تایمز

دیگر خبرها

  • صبا آذرپیک به ۲ سال حبس قطعی و ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی محکوم شد
  • تصاویر سوءاستفاده از دختربچه برای تبلیغ آرایشگاه
  • تمدید مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی
  • ترویج کودک همسری در اینستاگرام برای تبلیغ آرایشگاه زنانه
  • پیشنهاد بی‌سابقه و عجیب در فضای مجازی برای مهاجران افغان در ایران! | تصویر
  • پنجشنبه را تعطیل کنید که از نظر فرهنگی و تمدنی مهم است | برای فعالیت اقتصادی هم فضای مجازی و دورکاری هست!
  • ببینید/شادی جالب یک جفت لک‌لک‌ بعد از اولین تخم‌گذاری
  • (ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی
  • ترانه کودکان که ترند شد: ببعی چقدر باهوشی!
  • انفصال از خدمت شهردار گلستان صحت ندارد