Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مجید آنجفی، صبح چهارشنبه در نشست بررسی مشکلات حوزه باغات شهرستان خنداب که با حضور محمدمهدی برومندی، معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: توسعه باغات و محصولات باغبانی یکی از اولویت‌های مهم جهاد کشاورزی استان مرکزی است که سعی شده هر ساله مشکلات این حوزه در استان رصد، بررسی و رفع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شهرستان خنداب ظرفیت بالایی در باغبانی و تولید محصولات باغی دارد ولی آنچه که نیاز است باغات این شهرستان باید بروز رسانی و به شیوه نوین اصلاح شوند.

رئیس جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: یکی از نیازهای باغات شهرستان خنداب، اصلاح باغات انگور به شیوه داربستی است به همین جهت می‌طلبد اعتبار قابل توجهی به این بخش اختصاص یابد.

آنجفی گفت: هم اکنون ۲۷۰ باغدار شهرستان خنداب درخواست تبدیل باغ‌های انگور به شیوه داربستی دارد ولی به دلیل کمبود تخصیص اعتبار در وزارت جهاد کشاورزی، هنوز این باغات به شیوه سنتی انگور تولید می‌کنند، که بخشی از این محصولات به دلیل کاشت سنتی در حین برداشت دوریز می‌شود.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان در پایان بیان کرد: یکی از نیازهای باغات شهرستان خنداب، ایجاد سایه بان برای باغات است که محصولات در اثر تگرگ و سرمازدگی از بین نرود، به همین دلیل تأمین اعتبارات لازم برای این بخش ضرورت دارد.

کد خبر 5321194

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی استان مرکزی تسهیلات کشاورزی فرمانداری خنداب ویروس کرونا آمار کرونا بوشهر زلزله خطبه های نماز جمعه کرمانشاه واکسن کرونا عزاداری 28 صفر گرگان سیستان و بلوچستان رحلت پیامبر اکرم ص واکسیناسیون کرونا شیوع کرونا مشهد شهرستان خنداب جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۸۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور

محمد خزایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنگاور با اشاره به اینکه سطح زیر کشت گندم شهرستان کنگاور ۱۵ هزار هکتار است، گفت : با توجه به بارش‌های مناسبی که در سال زراعی جاری داشته‌ایم عملکرد مناسبی را از مزارع شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در سال زراعی جاری تولید گندم از مرز ۶۱ هزار تن عبور کند که در صورت تحقق این امر این میزان تولید گندم در شهرستان در چند سال اخیر کم سابقه خواهد بود.

او به کشاورزان توصیه کرد؛ جهت رسیدن به این هدف با مشورت کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی نسبت به سمپاشی با سن گندم و زنگ زرد گندم اقدام نمایند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنگاور افزود: کمیته برداشت محصولات کشاورزی در وقت مناسب تشکیل شده و تمهیدات لازم در خصوص برداشت غلات انجام خواهد شد.

خزایی از کشاورزان شهرستان خواست مراقب حوادث احتمالی بویژه آتش سوزی در سطح مزارع و مراتع شهرستان باشند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • پرداخت ۱۰۰۰ میلیاردی تسهیلات در آران و بیدگل
  • ۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • امحاء۲۰۰ کیلوگرم گوشت منجمد فاسد در آمل
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ است
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ای است
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • سال گذشته ۱۰هزار میلیارد ریالی به طرح‌های اولویت دار جهاد کشاورزی همدان پرداخت گردید
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان