Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-30@12:33:58 GMT

تعمیرگاه تخصصی آنلاین گیربکس

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۰۸۵۰۲

 

گیربکس اتو‌ماتیک یا دستی؟
این سوالی است که در زمان خرید خودرو ممکن است با آن مواجه شوید.
شاید برایتان جالب باشد که اولین بار سیستم گیربکس‌های اتو‌ماتیک در ارابه‌ هایی استفاده شد که به جای اسب، موتور بخار داشتند، بعد‌ها این سیستم توسط کمپانی‌های مختلف توسعه داده شد ولی در نهایت باید گیربکس‌های اتو‌ماتیک امروزی را مدیون کمپانی کرایسلر باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کرایسلر برای اولین بار در تاریخ صنعت خودرو توانست با بهره‌گیری از سیستم گیربکس‌های اتوماتیک کمپانی ZF آلمان و توسعه این سیستم، اقدام به استفاده از گیربکس‌های اتوماتیک با واحد‌های هیدرولیکی کند؛ بعد‌ها این گیربکس‌های اتوماتیک توسط کمپانی‌های مختلف به روز شدند، به شکلی که امروزه شاهد چندین نوع گیربکس اتوماتیک در خودرو‌های مختلف هستیم. شاید در گذشته گیربکس‌های اتوماتیک فقط در خودرو‌های لوکس به کار می‌رفت ولی امروزه در سبد محصولات کمپانی‌های مختلف اتومبیل‌ سازی می‌توانیم خودرو‌های مختلفی را مشاهده کنیم که دارای گیربکس‌های اتوماتیک هستند.

اما مهم‌ترین مسئله‌ای که وجود دارد این است که گیربکس‌های اتوماتیک هیچ‌گاه نمی‌توانند جای گیربکس‌های دستی را بگیرند، زیرا اگر شما هم جزء کسانی باشید که می‌خواهید از تک تک لحظات رانندگیتان لذت ببرید، قطعا گیربکس‌های دستی را انتخاب می‌کنید؛ به دلیل آنکه شما در خودرو‌هایی که از گیربکس‌های دستی استفاده می‌کنند آزادی عمل بیشتری دارید و در واقع کنترل دور موتور و نیروی انتقالی به چرخ‌ها را در دست دارید و می‌توانید با استفاده از این قدرت کنترل، شتاب و سرعت دلخواهتان را داشته باشید.

هدف از ساخت گیربکس خودکار چیست؟

دقیقا همانند گیربکس های دستی، وظیفه‌ی اصلی گیربکس های اتوماتیک تولید بازه‌ ی وسیعی از سرعت و گشتاور با وجود بازه‌ی کوچک سرعت و گشتاور تولیدی توسط پیشرانه است. به بیان دیگر، هر پیشرانه بازه‌ی محدودی از سرعت و گشتاور را تولید می‌کند که گیربکس با کمک چرخ‌ دنده‌ ها یا سیستم‌های مشابه این بازه را وسیع‌ تر می‌کند.

بدون سیستم گیربکس خودروها به یک نسبت دنده محدود می‌شوند و این نسبت دنده باید به گونه‌ای باشد که به خودرو اجازه دهد با حداکثر سرعت مورد نظر حرکت کند. برای مثال، اگر قصد دارید حداکثر سرعت خودروی شما ۱۲۸ کیلومتر بر ساعت باشد، نسبت دنده باید مشابه دنده‌ی ۳ در اکثر گیربکس های اتوماتیک باشد.

شاید هیچ‌ وقت تا به حال با یک خودروی مجهز به گیربکس دستی، تنها با دنده‌ ی ۳ رانندگی نکرده‌ اید. اگر این کار را کرده باشید بلافاصله متوجه شده‌اید که در آغاز حرکت تقریبا هیچ شتابی ندارید و در حداکثر سرعت، پیشرانه‌ی شما در محدوده‌ی قرمز رنگ دور موتور در حال فریاد کشیدن است. خودرویی در این شرایط به سرعت خراب شده و تقریبا غیرقابل استفاده خواهد شد.

بنابراین سیستم انتقال قدرت از چرخ‌ دنده برای استفاده‌ی هرچه مفیدتر از گشتاور پیشرانه و حفظ سرعت آن در یک بازه‌ی مناسب استفاده می‌کند. در هنگام کشیدن یا حمل بارهای سنگین، سیستم انتقال قدرت خودرو می‌تواند به‌حدی داغ شود که به راحتی روغن گیربکس را بسوزاند. برای جلوگیری از این مشکل راننده‌هایی که شغل شان کشیدن یا حمل‌ و نقل بارهای سنگین است باید از خودروهای مجهز به خنک‌ کننده‌ ی سیستم انتقال قدرت استفاده کنند.

تفاوت کلیدی گیربکس های دستی و خودکار در این است که در گیربکس دستی برای دستیابی به نسبت دنده‌های مختلف، مجموعه‌ی چرخ‌ دنده‌ های متفاوتی به محور خروجی پیشرانه قفل می‌شوند. این در حالی است که در گیربکس اتوماتیم تمام نسبت دنده های مختلف تنها با مجموعه‌رای از چرخ‌ردنده‌ ها حاصل می‌شود. این کار با استفاده از مجموعه‌ی چرخ دنده های سیاره‌ ای امکان‌ پذیر شده است.

چند نکته درباره انتخاب تعمیرگاه تخصصی گیربکس

تجربه کاری و دانش بالا در تعمیرات گیربکس های اتوماتیک از اهمیت بالایی برخوردار است.

نکته قابل توجه این است که تعمیر گیربکس اتوماتیک کاری بسیار حساس و تخصصی میباشد و هر مکانیکی نمیتواند این قطعه بسیار مهم را تعمیر کند. اگر در رابطه با اینکار تحقیق کافی را انجام ندهید باید چندین بار بابت تعمیرات گیربکس اتوماتیک خودروی خود هزینه کنید که کاری غیر منطقی و غیر عقلانی است.

نکته قابل توجه دیگر این است که فرق زیادی بین تعمیرکار گیربکس اتوماتیک و تعویض کار گیربکس اتوماتیک است و بسیاری از قطعات آن قابل تعمیر بوده که متاسفانه بسیاری از دوستان به علت نداشتن تجربه و تخصص کافی آن را تعویض میکنند. نکته ای دیگر برای دارندگان خودرو های چینی ، گیربکس اتوماتیک خودرو های چینی کمی تخصصی بوده لطفا هرجایی آن ها را تعمیر نکنید.

ما در آنلاین گیربکس با دهه ها تجربه و تخصص در خدمت شما  دوستان هستیم تا خودروی شما را با کمترین هزینه و بهترین کیفیت همانند روز اول تحویل دهیم. تعمیر گیربکس اتوماتیک تخصص ماست .

آنلاین گیربکس متخصص در تعمیرات گیربکس اتوماتیک
آنلاین گیربکس فعالیت خود را ازسال ۱۳۸۹ و با تکیه بر تجربه ۱۰ ساله مدیران خود در حوزه تعمیرات انواع گیربکس های اتوماتیک  چینی ، کره ای ، ژاپنی ، آلمانی ، امریکایی ، فرانسوی ، ایتالیایی و … آغاز کرد تا افقی جدید را پیش روی خریداران خودروهای وارداتی قرار دهد. مجموعه ای از کارشناسان خبره که شما را یاری خواهند کرد که دیگر نگران اتومبیل های خود نباشید. آنلاین گیربکس با اطلاع رسانی تخصصی و دقیق در زمینه خدمات تخصصی گیربکس های اتوماتیک توانسته است در این مدت به یکی از معتبرترین مراکز تعمیرات تخصصی انواع گیربکس های اتوماتیک در کشور تبدیل شود. ارائه خدمات  مشاوره ای برای  رسیدن  به  بهترین خدمات در کنار انجام به موقع  و بدون تاخیر تعهدات، سبب گردیده تا آنلاین گیربکس در بازار رقابتی خدمات، سهم قابل توجهی از مشتریان را به خود اختصاص دهد. مجموعه ما با تکیه بر مدیران دوره دیده و مجرب خود این اطمینان رابه شما می دهد که با خیالی آسوده از انتخاب خود لذت ببرید. برای تعمیر گیربکس اتوماتیک پیشنهاد می دهیم آنلاین گیربکس را انتخاب نمایید.

https://onlinegearbox.com/automatic-gearbox-repair

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۸۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت خودرو امروز ۱۰ اردیبهشت + جدول

قیمت محصولات ایران‌خودرو و سایپا در بازار اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بازار خودرو امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ روند کاهش قیمت در انواع محصولات داخلی و مونتاژی در پیش گرفته است.

دنا پلاس توربو ۶ سرعته با ۱۹ میلیون تومان افت قیمت در بازار آزاد خرید و فروش می‌شود.

پژو پارس tu5 که در صدر پرفروش‌ترین خودروهاست با ۲۸ میلیون تومان کاهش قیمت، در کانال ۸۴۰ میلیون تومانی معامله می‌شود.

ساینا s دوگانه‌سوز نیز از دیگر محصولات سایپا به شمار می‌رود که با سه میلیون تومان افت قیمت، ۴۵۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

بر این اساس در گروه محصولات ایران‌خودرو وانت آریسان با قیمت ۴۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، سورن پلاس (فول) با قیمت ۷۳۰ میلیون تومان، سورن پلاس موتور XU۷P با قیمت ۶۳۷ میلیون تومان، سورن پلاس دوگانه‌سوز ۷۹۷ میلیون تومان، دنا پلاس (تیپ ۱) با قیمت ۸۱۴ میلیون تومان، دنا پلاس توربو اتوماتیک (ارتقا) یک میلیارد و ۵۵ میلیون تومان، پژو پارس ۶۵۹ میلیون تومان، پژو پارس سفارشی ۷۰۶ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ موتور TU۳( ارتقا) با قیمت ۶۵۷ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ دنده‌ای هیدرولیک (ارتقا) ۷۵۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ اتوماتیک (ارتقا) ۹۰۵ میلیون تومان، رانا پلاس (ارتقا) ۶۲۸ میلیون تومان، تارا دستی (ارتقا) ۷۹۹ میلیون تومان، تارا اتوماتیک V2 به قیمت ۹۶۱ میلیون تومان، هایما اس ۷ (S۷) با قیمت یک میلیارد و ۶۷۵ میلیون تومان، هایما ۷X با قیمت یک میلیارد و ۷۵۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

در محصولات سایپا نیز ساینا S با قیمت ۴۴۱ میلیون تومان، ساینا S دوگانه‌سوز ۴۵۵ میلیون تومان، کوییک اتوماتیک ۵۲۴ میلیون تومان، کوییک S به قیمت ۴۳۲ میلیون تومان، سایپا ۱۵۱ با قیمت ۳۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، وانت زامیاد (رادیال) با قیمت ۸۵۷ میلیون تومان، پیکاپ کارون ۸۴۵ میلیون تومان و چانگان CS۳۵ تیپ ۲ با قیمت یک میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان مبادله می‌شود.

قیمت خودروهای مونتاژی

در بازار خودروهای مونتاژی قیمت سه محصول از بهمن‌موتور افزایش یافته است، وانت کارا تک‌کابین، دوکابین و وانت کاپرا نیز به‌ترتیب دو میلیون، سه میلیون و ۱۰ میلیون تومان رشد کردند.

کارا تک‌کابین با نرخ ۶۶۲ میلیون تومان، دوکابین ۸۷۸ میلیون تومان و کاپرا یک میلیارد و ۲۹۰ میلیون تومان در کانال‌های معاملاتی خرید و فروش می‌شود.

هونگچی H5، محصول مونتاژی بهمن‌موتور که با افت ۴۰ میلون تومانی رکورددار ریزش قیمت در میان خودروهای مونتاژی بوده که پنج میلیارد و ۸۰ میلیون تومان در بازار آزاد قیمت‌گذاری شده است.

لاماری ایما، خودرو پرقدرت مونتاژی نیز با قیمت دو میلیارد و ۸۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

بر این اساس X۲۲ پرو دستی با قیمت ۹۵۷ میلیون تومان، X۳۳ کراس (دستی) با قیمت یک میلیارد و ۷۰ میلیون تومان، آریزو ۵ اسپورت با قیمت یک میلیارد و ۴۱۷ میلیون تومان، تیگو ۷ پرو پرمیوم ۲ میلیارد و ۳۵ میلیون تومان، تیگو ۸ پرو (هیبرید) ۳ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان، فونیکس FX (۱.۶) با قیمت دو میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان، جک J۴ با قیمت ۸۲۷ میلیون تومان، جک S۳ با قیمت یک میلیارد و ۲۲۴ میلیون تومان، کی‌ام‌سی T۸ با قیمت یک میلیارد و ۶۴۲ میلیون تومان، کی‌ام‌سی J۷ با قیمت یک میلیارد و ۸۱۶ میلیون تومان، رسپکت ۲ به قیمت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، فیدلیتی (پنج‌نفره) یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان، دیگنیتی پرایم دو میلیارد و ۱۰ میلیون تومان و دیگنیتی پرستیژ با قیمت دو میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

کد خبر 748267

دیگر خبرها

  • ربات‌های قاتل؛ ترس از آینده هوش مصنوعی
  • قیمت خودرو امروز 11 اردیبهشت 1403
  • آیا می توان گیاهان را به صورت خودکار آبیاری کرد؟
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳/ تداوم کاهش قیمت خودرو در بازار
  • قیمت خودرو امروز 10 اردیبهشت 1403
  • قیمت محصولات ایرانخودرو دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت خودرو امروز ۱۰ اردیبهشت + جدول
  • متقاضیان خودرو دست نگه دارند
  • قیمت روز خودرو صفر داخلی در کارخانه و بازار آزاد(۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+جدول
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو +جدول