Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، سرهنگ سامان غنی زاده معاون هماهنگ کننده انتظامی آذربایجان غربی امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در ۶ماهه سال جاری برای ۳۴۹ فقره جرایم اقتصادی شامل بر اخلال در نظام اقتصادی، اعطای تسهیلات غیرمجاز، زمین خواری و غیره به ارزش ۳ هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال شناسایی و تشکیل پرونده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در نیمه نخست سال بیش از ۴ هزار و ۲۶۸ کیلوگرم انواع مواد مخدر و ۲۱ تن و ۵۶۱ کیلوگرم انواع پیش ساز‌ها در استان کشف و ضبط شده است، تصریح کرد:در این رابطه ۷ هزار و ۱۶۳ نفر شناسایی و  و دستگیر و  ۴۰ باند قاچاق مواد مخدر نیز متلاشی شد.

معاون هماهنگ کننده انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ۱۰۲ درصد از قتل‌های استان کشف و ۱۰۰ درصد پرونده‌های مرگ‌های مشکوک به جنایت تعیین تکلیف شده است، اظهار کرد: ۱۰۰ درصد جرایم جعل با شناسایی و دستگیری ۲۰۰ جاعل تعیین تکلیف شد.

سرهنگ غنی زاده با تاکید به اینکه ۹۱ درصد از سرقت‌های مهم در جغرافیای استان توسط پلیس آگاهی استان منجر به کشف شده است، خاطر نشان کرد: ۷۵درصد از سرقت‌ها در استان منجر به کشف شده و ۱۲۳ باند سرقت، ۵۶۷۶نفر سارق و مال خر شناسایی و دستگیر و ۳۷واحد صنفی متخلف نیز در ۶ ماهه سال جاری پلمب شد.

وی یاد آور شد: در ۶ ماهه سال جاری ۲۳۷ پرونده قاچاق کالا و ارز در استان به ارزش ریالی  یک هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال تشکیل و ۱۳۳ نفر قاچاقچی دستگیر، ۸۱۴ دستگاه حامل جنس قاچاق توقیف و ۴۱ باند قاچاق کالا و ارز در استان متلاشی شد.

وی با اشاره به اینکه احیا و توسعه رده‌های مشاوره قضایی کلانتری‌ها است، افزود: در راستای کاهش ورود پرونده‌های قضایی به دادسرا‌ها انجام می‌شود به طوری که در ۶ ماهه سال جاری ۱۲ هزار و ۵۹۱ مورد مشاوره منجر به نتیجه شده است.

پلیس هوشمند، امنیت پایدار

معاون هماهنگ کننده انتظامی آذربایجان غربی ادامه داد: شعار هفته نیروی انتظامی امسال پلیس هوشمند، امنیت پایدار نامگذاری شده و برنامه‌های همچون مسابقات ورزشی و فرهنگی، برگزاری نمایشگاه‌ها و همایش ها، دیدار با خانواده شهدا و تجلیل از کارکنان موفق و برتر نیروی انتظامی استان در این هفته برگزار می‌شود.

سرهنگ غنی زاده گفت: همزمان با هفته نیروی انتظامی برنامه های مختلف در این استان با هدف شناساندن مردم با ماموریت‌ها و اولویت‌های پلیس برگزار می‌شود.

وی افزود: برنامه‌های هفته ناجا از ۱۷ مهر با شعار «پلیس هوشمند امنیت پایدار» آغاز و تا ۲۳ این ماه ادامه دارد و برنامه‌های متعددی برای تحقق این شعار در فرماندهی انتظامی استان همدان پیش بینی شده است.

معاون هماهنگ کننده انتظامی آذربایجان غربی اضافه کرد: مراسم صبحگاه مشترک با نیرو‌های مسلح استان، دیدار با نماینده، ولی فقیه در مرکز استان و ائمه جمعه در شهرستان ها، غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدا، برگزاری چند نمایشگاه از دستاورد‌ها و کشفیات پلیس، یادواره شهدای ناجا، رسیدگی به مشکلات و خواسته‌های مردم در سامانه ۱۹۷، همایش تجلیل از نمونه‌های ترافیکی، طرح ارایه خدمات پزشکی در حاشیه شهرها، نشست‌های متعدد علمی با دانشگاهیان و سرکشی از خانواده معظم شهدا بخشی از برنامه‌های هفته ناجا در همدان است.

سرهنگ غنی زاده تجلیل از کارکنان پلیس و خانواده‌های آنان، ارتقا سرمایه اجتماعی پلیس، نمایش اقتدار و رأفت ناجا، ارتقا فرهنگ ایثار و شهادت در کارکنان ناجا و امید آفرینی در جامعه را از مهمترین اهداف برگزاری برنامه‌های هفته ناجا دانست و ابراز امیدواری کرد با کمک مردم، رسانه‌ها و سایر دستگاه‌های دولتی بتوان این اهداف را محقق کرد.

۱۷ تا ۲۳ مهر ماه به نام هفته ناجا نامگذاری شده است.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هفته ناجا آذربایجان غربی جرایم اقتصادی زمین خواری انتظامی آذربایجان غربی هفته ناجا غنی زاده سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۸۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستبند پلیس آگاهی آذربایجان غربی بر دستان کلاهبردار میلیاردی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، جانشین فرمانده انتظامی استان از شناسایی و دستگیری کلاهبردار حرفه ای با بیش از ۶۰ نفر شاکی که به یکی از شهر های کشور متواری شده بود، با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان خبر داد.

سرهنگ سامان غنی زاده با اشاره به اینکه متهم از شاکیان مبلغی بیش از ۲ هزار میلیارد ریال با روش پرداخت سود کلان، کلاهبرداری کرده بود، افزود: متهم دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی داده شد.

دیگر خبرها

  • افزایش ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۱۴۰۲ / رشد ۴۸ درصدی برخورد با خودروهای شوتی
  • رشد ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۱۴۰۲
  • وصول ۸۴ میلیارد ریال از مطالبات شرکت گاز آذربایجان‌غربی
  • وصول ۸۴ میلیارد ریال از مطالبات شرکت گاز آذربایجان‌غربی با آرای مراجع قضایی
  • اجرای طرح نور خواست عمومی است
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز
  • دستبند پلیس آگاهی آذربایجان غربی بر دستان کلاهبردار میلیاردی
  • سازمان‌های مسئول باید در مقابله با جرایم کمک کار پلیس باشند
  • تشکیل ۴۳۴ پرونده برای رانندگان متخلف ناوگان برون شهری آذربایجان غربی