Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@14:39:37 GMT

روایت شهید باقری از رزمنده‌های لاغر با وزن سربی!+صوت‌ منتشرنشده

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۰۸۷۸۰

روایت شهید باقری از رزمنده‌های لاغر با وزن سربی!+صوت‌ منتشرنشده

‍‍‍‍‍‍

شهید حسن باقری در عملیات رمضان با اشاره به اینکه رزمندگان پس از حضور در جبهه تاب شهر را ندارند، گفت: کسی که اینجا می‌آید و این حال و هوا را می‌بیند، دیگر برگشتی نیست و وقتی هم برمی‌گردد، اصلاً در حال و هوای دیگری است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، غلامحسین افشردی معروف به حسن باقری از فرماندهان جوان دفاع مقدس است که در عملیات فتح‌المبین، رمضان و بیت‌المقدس نقش مؤثر و فعالی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران بود. شهید باقری در بحبوحه عملیات رمضان در جمع همرزمانش در 28 تیرماه سال 1361 درباره علت اینکه چرا رزمندگان پس از حضور در جبهه تاب شهر را ندارند، سخن به میان آورد.

آنچه در ادامه می‌شنوید، سخنان منتشرنشده از شهید حسن باقری است که مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس این صوت تاریخی را برای نخستین بار منتشر می‌کند، در این صوت می‌شنویم:

«بچه‌های ما لاغر شدند ولی وزنشان زیاد شده است، می‌گوییم چرا؟ می‌گویند: از بس ترکش توی بدنمان است! همین‌ها که دارند می‌جنگند، یکی توی دستش و یکی توی تنش است. کسی که اینجا می‌آید و این حال و هوا را می‌بیند، دیگر برگشتی نیست و وقتی هم برمی‌گردد، اصلاً هوای دیگری است. خدا شاهد است ما به تهران و این‌طرف و آن‌طرف که می‌رویم می‌بینیم اصلاً نمی‌شود ماند، نمی‌شود جای دیگر ماند.»

درباره عملیات

«عملیات رمضان» عملیات تهاجمی گسترده نیروهای مسلح ایران در خلال جنگ ایران و عراق بود که به مدت 17 روز در تابستان 1361 در جنوب عراق، شمال‌ شرقی شهر بصره و در منطقه شلمچه انجام شد. این عملیات در 5 مرحله به‌طور مشترک توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرماندهی محسن رضایی و نیروی زمینی ارتش به فرماندهی علی صیاد شیرازی، طراحی و اجرا شد.

عملیات رمضان 50 روز پس از آزادسازی خرمشهر انجام شد و رزمندگان اسلام برای نخستین بار وارد خاک عراق شدند. از عملیات رمضان به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین نبردهای زرهی، پس از جنگ جهانی دوم نام می‌برند.

در این نبرد سه موج جداگانه از سپاهیان داوطلب در زمینی مسطح به‌سوی بصره حرکت کردند. در این عملیات بیشتر از 1077 دستگاه تانک و نفربر عراقی منهدم شد و تیپ 9 زرهی عراق به‌طور کامل از بین رفت و در کل 7715 سرباز عراقی کشته، زخمی و اسیر شدند.

سخنان شهید حسن باقری درباره "تجدید شدن تاریخ اسلام"شهید حسن باقری: تنفس در انقلاب شکر و مسئولیت داردشهید حسن باقری: ما فدا می‌شویم تا عدالت اجرا شود+فیلمخاطره‌ای از شوخی‌ شهیدان حسن باقری و مجید بقایی با یکدیگر

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دفاع مقدس شهید حسن باقری شهید دفاع مقدس شهید حسن باقری شهید شهید حسن باقری عملیات رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۸۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«جهان لاغر» محسن چاوشی منتشر شد+ صوت

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، قطعه جدید محسن چاوشی با عنوان «جهان لاغر» با شعری از محسن بوالحسنی منتشر شد. این قطعه شعری از محسن بوالحسنی با آهنگسازی و تنظیم‌کنندگی محسن چاوشی است.

همچنین میکس و مسترینگ کار با مهدی کریمی، تایپوگرافی حامد تلخ‌آبی و طراح کاور شهاب جعفرنژادهستند.

این قطعه را بشنوید:

دانلود صوت اصلی کد صوت     جهان لاغر   بخواب روی دست من جهان لاغرِ منو
کمی نگاه کن نرو

بخند و روزگارمو
دوباره مثل چشم‌هات
شبِ سیاه کن نرو

به هر مسافری که جز
من از لب تو سهم داشت
بگو جهان جدید نیست

بگو فقط گناه داشت
اگر به من نمی‌رسید
و این زمان مدید نیست

بریز روی شانه‌ام
کمی ستاره از سرت
کمی پرنده از دلت

مگر به یُمن این ضریح
شفا بگیرد این مریض
دوباره در مقابلت

و شکر‌ای هوایِ بس
و شکر‌ای تن شریف
در این زمانه‌ی عجیب

که هر چه عشق بی‌ثمر
و عاشقان مثل من
غریب پشت هم غریب

من آب از سرم گذشت
غریق را نظاره کن
بیا کمی گناه کن

بیا ببر سر مرا
و حالِ این شکسته را
دوباره رو به راه کن

بریز روی شانه‌ام
کمی ستاره از سرت
کمی پرنده از دلت

مگر به یُمن این ضریح
شفا بگیرد این مریض
دوباره در مقابلت

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «جهان لاغر» محسن چاوشی منتشر شد+ صوت
  • شهادت رزمنده حزب الله در راه قدس
  • آمریکا: برنامه ای از اسرائیل برای رفع نگرانی ها درباره رفح ندیده ایم
  • کاخ سفید: همچنان با حمله اسرائیل به رفح مخالفیم
  • شهید مطهری چهره‌ای ماندگار در عرصه جهاد تبیین
  • دلنوشته فرمانده اسبق سپاه امیرالمومنین (ع) همزمان با تفحص پیکر شهید «محمدشفیع فیضی‌زاده»
  • تعیین عوارض ۶۰درصدی برای صادرات سیب‌زمینی
  • چرا حسن باقری نمی‌خواست فرمانده عراقی کشته شود؟
  • روایت هجرت اجباری ابوالرضا(ع) از مدینه به عراق
  • روایت حیرت‌ انگیز یک نویسنده از خاطره‌بازی دو فرمانده ایرانی و عراقی سال‌ها پس از جنگ تحمیلی