Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-29@14:41:10 GMT

صدور حکم تخلیه موقوفه امام رضا(ع) در سبزوار

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۰۸۸۲۳

صدور حکم تخلیه موقوفه امام رضا(ع) در سبزوار

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار گفت: حکم تخلیه موقوفه کاروانسرای فرامرزخان در سبزوار صادر شده و میراث فرهنگی باید این محل را در مدت تعیین شده تخلیه کند.

به گزارش قدس آنلاین، جعفر مهدوی‌خواه با اشاره به شکایت و پیگیری متولی موقوفه کاروانسرای فرامرزخان برای تخلیه توسط اوقاف سبزوار گفت: با توجه به رای صادر شده و حکم دادگاه باید در مدت تعیین شده، اداره میراث فرهنگی مکان مورد نظر را تخلیه و در اختیار اداره اوقاف و امور خیریه قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این موقوفه مربوط امام رضا(ع) است و نیت اصلی واقف این موقوفه خدمت‌رسانی به زائران این حضرت بوده است، افزود: بعد از تحویل میراث فرهنگی یکی از برنامه ریزی‌ها، سرمایه‌گذاری در این مکان و استفاده از درآمد آن برای خدمت به زائران هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار با بیان اینکه کاروانسرای فرامرزخان مربوط به دوره قاجار است و این اثر در تاریخ ۲۹ تیر ۱۳۷۷ با شماره ثبت ۲۰۵۷ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌ است، اضافه کرد: بعد از تحویل میراث فرهنگی باید برنامه ریزی کرد که در این مکان چه اقداماتی می توان انجام داد و فعلا نمی‌توان نظر قطعی خاصی درباره آن گفت.

منبع: فارس

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: حکم موقوفه میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۸۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»

در چهل و یکمین مرحله از پویش ملی نذر هشتم، ۱۸ زندانی نیازمند زندان سبزوار، با کمک‌های نمازگزاران مساجد شهرستان، خیران نیک‌اندیش، ستاد دیه و بهره‌مندی از تخفیفات قضایی آزاد شدند.

این برنامه با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان با اداره کل زندان‌های خراسان رضوی و با حضور آیت‌الله مغیسه، امام جمعه سبزوار، حجت‌الاسلام والمسلمین حیدرزاده، معاون اجرایی و دیگر مسئولان مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان و نیز دادستان و رئیس زندان سبزوار در مسجد الغدیر این شهر برگزار شد.

در این جلسه که هم‌زمان با سالگرد شهید مدافع امنیت، حمیدرضا الداغی برگزار شد، از خانواده این شهید تجلیل شده و در ادامه به هرکدام از زندانیان آزادشده بسته حمایتی معیشتی توسط انجمن حمایت از زندانیان سبزوار اهدا شد.

گفتنی است، نذر هشتم پویشی مردمی و مسجدی است که طی آن در هشتم هر ماه به نیت امام هشتم(ع)، زمینه آزادی حداقل ۸ زندانی نیازمند فراهم می‌شود و تاکنون ۱۳۰۶ نفر از زندانیان خراسان رضوی در این اقدام خداپسندانه آزاد شده‌اند.

همچنین از سال گذشته تاکنون ۲۲۰ زندانی جرایم مالی در قالب این طرح و به‌نیت امام رضا(ع) با کمک خیران و نمازگزاران مساجد این شهرستان از زندان سبزوار رهایی یافته‌اند.

منبع: خبرگزاری شبستان

دیگر خبرها

  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه
  • صدور ۲۹ مجوز تأسیس موزه خصوصی طی ۲ سال گذشته
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • دستاوردهای سازمان اوقاف در مسیر انقلاب اسلامی است
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • کاروانسرای ینگی‌امام به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز با میراث فرهنگی