Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فرج اله شکوهی‌پور مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از اواخر وقت فردا (پنجشنبه ۱۵ مهر) تا دوشنبه (۱۹ مهر)، به سبب وزش باد‌های به نسبت شدید تا شدید شمال غربی بر روی خلیج فارس و سواحل استان، دریا به ویژه در محدوده بندر دیلم تا مُطاف و فراساحل شهرستان‌های عسلویه و کنگان مواج خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: پیش بینی می‌شود در این مدت در برخی ساعات سرعت وزش باد شمال غربی بر روی دریا به بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت برسد و ارتفاع موج دریا بیش از ۲/۵ متر شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: همچنین در این مدت خیزش گردوخاک در برخی مناطق استان و نقاطی از جنوب خوزستان و کشور عراق دور از انتظار نیست.

شکوهی پور عنوان کرد: این شرایط باعث اختلال در تردد‌ها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس خواهد شد و از دریانوردان می‌خواهیم آمادگی لازم را برای رویارویی با خطرات احتمالی داشته باشند و حتی الامکان از تردد‌های غیرضروری خودداری کنند.

بیشتر بخوانید

چرخند شاهین به بوشهر نمی‌رسد/ پیش‌بینی پاییزی کم بارش و گرم خلیج فارس اوایل هفته آینده طوفانی است/ پیش‌بینی موج‌های ۳ متری

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی پیش بینی وضع هوا آب و هوا خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۸۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۳ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: روز جمعه نیز در استان بویژه در مناطق شرقی رگبار پراکنده باران و رعد و برق انتظار است و احتمال تقویت نقطه‌ای بارش‌ها نیز وجود دارد.

مجتبی حمزه نژاد با اشاره به آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها توصیه کرد از قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی، صعود به مناطق مرتفع و چرای دام در ارتفاعات خودداری شود.

بیشتر بخوانید: هشدار تشدید و تداوم فعالیت سامانه بارشی در هرمزگان

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان افزود: وزش باد‌های نسبتاً شدید جنوب غربی - شمال غربی موجب مواج شدن دریا می‌شود و بیشینه سرعت باد گاهی به بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت و افزایش ارتفاع امواج دریا گاهی به بیش از ۲ متر می‌رسد.

حمزه نژاد توصیه کرد در این مدت شناور‌های سبک صیادی و تفریحی از رفت و آمد خودداری کنند و تمهیدات لازم برای رفت و آمد ایمن سایر شناور‌ها صورت گیرد.

به لحاظ دمایی، دمای بیشینه امروز کاهش سه تا ۶ درجه‌ای خواهد داشت و از فردا جمعه دوباره در برخی نقاط دمای بیشینه افزایش می‌یابد.

دیگر خبرها

  • هشدار زرد هواشناسی به این مناطق و استان‌ها
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج دریای خلیج فارس
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۳ اردیبهشت
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۲ اردیبهشت
  • پیش بینی بارندگی در مناطقی از غرب و مرکز کشور
  • ورود سامانه بارشی به هرمزگان و تلاطم دریا در خلیج فارس
  • بارش باران در ۱۸ استان کشور/ خلیج فارس مواج می‌شود
  • ۱۸ استان امروز بارانی می‌شوند | این دریا مواج است
  • فاجعه زیست محیطی؛ خلیج فارس شورتر شد
  • مرزبانی باید به سیستم‌های رصد و پایش الکترونیک دریا مجهز باشد