Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا دکتر علیرضا قنبران روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: کارکنان این بیمارستان در ۲۰ ماه گذشته زیر فشار ناشی از شیوع کرونا بوده‌ و این موضوع می‌تواند در روند ارایه خدمات تاثیرگذار باشد.

وی افزود: همزمانی پیک جدید کرونا و مشکلات حاد تنفسی ناشی از نخستین بارش پاییزی می‌تواند کار ما را در ارایه خدمات سخت تر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قنبران با بیان اینکه بیمارستان امام خمینی (ره) اهواز به عنوان یکی از بزرگترین بیمارستان‌های منطقه جنوب غرب کشور، پذیرای بیماران تنفسی است گفت: در چند سال گذشته با نخستین بارش پاییزی در اهواز شاهد مراجعه مردم به بیمارستان‌ با مشکلات تنفسی بوده‌ایم. 

وی بیان کرد: در یک ماه گذشته جلسات متعددی به منظور آمادگی این مرکز درمانی برای ارایه خدمات به بیماران احتمالی تنفسی برگزار کردیم و این نشست‌ها همچنان ادامه دارد.

رییس بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز گفت: از افرادی که بیماری‌ تنفسی داشته و دارو مصرف می‌کنند، تقاضا داریم همچون سال‌های قبل در زمان بارش باران پاییزی از منازل خود خارج نشده و تا حد امکان در و پنجره‌ها را باز نکنند.

وی ادامه داد: اگرچه ظرفیت تخت های خالی این بیمارستان همچون سال های گذشته نبوده و تعدادی از تخت ها در اختیار بیماران کرونایی است اما با این وجود آمادگی لازم از لحاظ ایجاد فضای فیزیکی، دارو، دستگاه اکسیژن رسانی و سایر تجهیزات مورد نیاز برای رسیدگی به بحران احتمالی را داریم.

تنگی نفس شهروندان خوزستانی همزمان با نخستین باران‌ پاییزی از سال ۱۳۹۲ آغاز شد و تا سال ۱۳۹۴ بیش از ۶۰ هزار نفر به دلیل مشکلات تنفسی به مراکز درمانی مراجعه‌کردند.
۱۸ گزینه به عنوان عامل این تنگی نفس در خوزستان بررسی‌ شد و چهار احتمال "مشعل‌های چاه‌های نفت، سوزاندن مزارع نیشکر، سوزاندن زباله و گرده‌ گیاهی" به عنوان عامل تنگی‌نفس معرفی‌شدند.

دانشگاه علوم پزشکی اهواز در آخرین اعلام نظر، گرده درخت کونوکارپوس را به عنوان عامل اصلی این نفس‌تنگی ها معرفی‌کرد. درخت کونوکارپوس که مساحت قابل توجهی از فضای سبز شهرهای خوزستان به ویژه اهواز را پوشانده، به عنوان عامل اصلی تنگی نفس اهوازی‌ها از سوی این دانشگاه معرفی و توسط اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان نیز تایید شده است.

بر این اساس شورای سلامت خوزستان هرس درختان کونوکارپوس را به منظور جلوگیری از بروز مشکلات تنفسی مصوب کرده است.

رییس وقت دانشگاه علوم پزشکی اهواز در سال ۹۵ اعلام کرده بود که آمار مراجعه بیماران تنفسی به دنبال نخستین بارندگی‌ پاییزی، با هرس درختان کونوکارپوس ۷۰ تا ۸۰ درصد کاهش یافته است.

با گذشت ۶ سال از آغاز تنگی نفس شهروندان همزمان با نخستین باران پاییزی، هنوز هم میان موافقان و مخالفان نظریه گرده افشانی درخت کونوکارپوس به عنوان عامل تنگی نفس‌های پاییزی همزمان با نخستین باران‌ اختلاف نظر وجود دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا بارش باران خوزستان اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا بارش باران خوزستان ویروس کرونا بارش باران خوزستان اهواز عنوان عامل تنگی نفس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۸۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد

به گزارش قدس خراسان،متخصص جراحی مغز و اعصاب در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم نیشابور گفت: آقایی ۴۱ ساله با شکایت افت هوشیاری به اورژانس مرکز مراجعه کرد و پس از معاینه اولیه و با توجه به شرح حال اخذ شده و اقدامات تشخیصی صورت گرفته، تشخیص خونریزی مغزی به دنبال آنوریسم مغزی داده شد که بلافاصله بیمار تحت عمل جراحی قرار گرفت.
دکتر معراج فروغی اصل با اشاره به اینکه این نوع بیماران در گذشته برای معالجه به مشهد اعزام می‌شدند، افزود: انجام عمل جراحی درمان خونریزی جزء عمل‌های پرخطر بوده و آمار مرگ و میر آن بسیار بالاست، اما این عمل جراحی در بیمارستان حکیم به طور موفقیت‌آمیز انجام و بیمار با وضعیت عمومی مناسب و بهبودی نسبی از بیمارستان مرخص شد.
وی تصریح کرد: به همت مسئولین بیمارستان امکانات و تجهیزات لازم برای انجام عمل‌های مشابه و مراقبت‌های ویژه از این بیماران در این مرکز مهیا شده است و همشهریان و بیماران نیازمند دیگر نیازی به مراجعه به مشهد و سایر استان‌ها ندارند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش
  • دیدار رئیسی با بیماران اتباع
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس
  • چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • ضرب و شتم پرستار در بیمارستان این شهر
  • پیگیری قضایی ضاربان پرستار در بیمارستان چالوس
  • خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی