Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور سابق کاخ سفید گفت که ترامپ بر روی کشور روسیه متمرکز نبود بلکه تمرکز اصلی وی پوتین بود.

 به نقل از پایگاه هیل، فیونا هیل، یکی از مقامات سابق شورای امنیت ملی و مشاور سابق کاخ سفید در زمان دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در تلویزیون MSNBC گفت که ترامپ ویژگی‌هایی در ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه مشاهده می‌کرد که می‌خواست از آن‌ها تقلید کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیل اظهار کرد: ترامپ بر روی کشور روسیه متمرکز نبود بلکه تمرکز اصلی وی پوتین بود و سعی بر این داشت که ویژگی‌های پوتین را تقلید کند.

هیل، متخصص امور و روابط روسیه، در سال ۲۰۱۹ پس از ارائه گواهی و شهادت علیه بخشی از اولین تحقیقات درخصوص استیضاح ترامپ، مورد توجه قرار گرفت. دموکرات‌ها از این گواهی برای اثبات این ادعا استفاده کردند که رئیس جمهور وقت سعی کرده بود از کمک‌های نظامی آمریکا برای متقاعد کردن اوکراین جهت آغاز تحقیقات درخصوص هانتر بایدن، پسر نامزد دموکراتیک وقت در برابر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا استفاده کند.

هیل در پاسخ به این سوال که آیا روس‌ها ویژگی خاصی دارند که سبب تقلید ترامپ از پوتین شود، گفت: مطمئن باشید که آن‌ها ویژگی خاصی دارند.

فیونا هیل گفت که چون ترامپ به عنوان یک تاجر به دنبال ساخت "برج ترامپ" در مسکو بود، به احتمال زیاد روس‌ها اطلاعاتی را پیرامون ترامپ گردآوری کردند.

وی افزود که این اقدامی رایج برای روسیه است که اطلاعات افرادی که می‌خواهند تجارتی را در کشورشان راه‌اندازی کنند، جمع آوری می‌کنند.

گرچه هیل به علاقه پوتین به کنترل مردم تاکید کرد و افزود که چگونه ترامپ هدف وی قرار گرفت.

هیل گفت: بزرگترین چیز توانایی کنترل و نفوذ به مردم است و از آنجایی که پوتین علاقه به کشف نقاط ضعف و آسیب پذیری مردم دارد، این کار را در مورد ترامپ انجام داد.

مشاور سابق کاخ سفید در ماه ژوئن، هنگامی که اخباری مبنی بر اینکه او و سایر مقامات سابق ترامپ به بایدن، رئیس جمهور آمریکا کمک کردند تا نشستی با پوتین داشته باشد، مجدد خبرساز شد.

در همین حال این کارشناس ترامپ در امور روسیه هم‌چنین در کتابش نمایش سیاسی کاخ سفید ترامپ را "درست مانند کرملین"، کثیف و پرفتنه خواند.

به گزارش بیزنس اینسایدر، فیونا هیل که در سالهای ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ در دولت‌های جورج بوش و باراک اوباما، به عنوان تحلیلگر اطلاعات فعالیت داشت، در سال ۲۰۱۷ در دولت ترامپ، به عنوان معاون دستیار رئیس جمهور و مدیر ارشد امور اروپا و روسیه در شورای امنیت ملی منصوب شد.

هیل در کتابی با عنوان "اینجا چیزی برای شما نیست: فرصتیابی در قرن ۲۱"، با اشاره به بمباران انگلیس توسط نازی‌ها، فعالیت خود در شورای امنیت ملی را، با تمام "ضربه‌ها و انفجارهای بی‌پایانش"، به حملات برق‌آسای جنگ جهانی دوم تشبیه کرد.

وی در این باره گفت: خاموش کردن آتش‌های سیاسی در کاخ سفید، پیش از آنکه بازی‌های بعضی افراد، تر و خشک را باهم بسوزاند، دقیقا به همین اندازه طاقت فرسا بود.

هیل در کتابش می‌گوید: خود را در حال انجام یک مطالعه مردم شناسی اجتماعی بر روی اعضای کاخ سفید دیدم، مطالعه‌ای بر روی آمریکا و مقایسه‌ یافته‌هایم با مشاهداتم از تحولات دولت‌ها در دیگر کشورها. دسیسه‌های جاری در کاخ سفید ترامپ، به اندازه کرملین کثیف و پر از فتنه بود، و فضا هم یادآور فضای پر همهمه‌ای بود که در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ میلادی در انگلستان دیده بودم.

درواقع، دولت ترامپ غالبا به دلیل جناح‌های متخاصم و سرعت بالای نقل و انتقالات مناصب دولتی‌اش خبرساز شد؛ ترامپ از شش مشاور امنیت ملی، شش دادستان کل، چهار منشی مطبوعاتی کاخ سفید، چهار رئیس ستاد، چهار وزیر دفاع و دو وزیر امور خارجه استفاده کرد.

ریاست وی همچنین آلوده به رسوایی‌های داخلی و خارجی بسیاری بود. بسیاری از مقامات دولت او، از جمله رئیس ستاد انتخاباتی‌اش، معاون رئیس کمپین انتخاباتی و اولین مشاور امنیت ملی وی، طی بازجویی‌های اف بی آی در خصوص دخالت روسیه در انتخابات، به جرایم خود اعتراف کردند.

دولت وی همچنین عموما به دلیل "راحتی بیش از حد" با وزارت دادگستری مورد انتقاد قرار گرفت؛ وزارتی که تا پیش از این، می‌بایست از دخالت سیاسی در آن جلوگیری می‌شد. ترامپ جیمز کومی، رئیس وقت اف بی آی را به دلیل وفادار نبودن وی به رئیس جمهور ترامپ، اخراج کرد و همچنین جف سشنز، دادستان کل آمریکا را به دلیل کنار گذاشتن "خود" از تحقیقات روسیه به استعفا وا داشت.

شخص ترامپ دو بار مورد استیضاح قرار گرفت،  نخست به اتهام سو استفاده از قدرت و ممانعت از فعالیت کنگره در ارتباط با ماجرای فشار ترامپ به اوکراین و بار دوم به اتهام تحریک به شورش، در هجوم مرگبار به کنگره.

علاقه وافر ترامپ به برند شخصی‌اش و همچنین بی‌رغبتی واضحش به امور دولت، نا امیدی اطرافیانش را در پی داشت. هیل در کتابش نوشته‌است که بیشتر جلساتی که در کاخ سفید در آنها حضور داشت، به گلایه‌ها و توهین‌های ترامپ نسبت به پیشینیان خود اختصاص داشت؛ او با نادیده گرفتن زحمات آن‌ها، موفقیت امروزش که هیچ نقشی در آن نداشته را تماما دسترنج خود میدانست.

هیل، ترامپ را به دلیل ایگوی ضعیف و ضعفش در برابر چاپلوسی، یک تهدید از منظر ملی و اطلاعاتی خواند. همچنین گفته می‌شود رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه اول ترامپ، او را "احمق" خوانده و ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش و نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان هر دو بر این باورند که ترامپ "دیوانه" است. میلی البته بعدها شهادت داد که "شایستگی" کافی برای ارزیابی سلامت روانی ترامپ را ندارد.

از سوی دیگر، به گفته این کتاب، ترامپ، که هیل او را ستاینده انگلستان وخاندان سلطنتی‌اش می‌داند، از همان اوایل دوران ریاست جمهوری‌اش، علاقه‌ شدیدی به سفر رسمی به انگلیس داشت.

به گفته هیل، ترامپ پس از دعوت ترزا می، نخست وزیر وقت انگلستان در سال ۲۰۱۷ در کاخ سفید، عزم خود را جزم کرد تا سفری رسمی به انگلیس داشته باشد. او برای نیل به این خواسته، بارها و بارها به طرق مستقیم و غیر مستقیم، موضوع دعوتش را با مقامات انگلستان در میان گذاشت اما انگلیسی‌ها هر بار این تقلاهای بعضا کودکانه را به بهانه‌های متعدد نادیده گرفته و یا بحث را عوض کردند.

مقامات انگلیسی، به گفته هیل، در سخنان پشت پرده خود با مقامات آمریکایی، با اشاره به عدم محبوبیت ترامپ در انگلیس، این سفر را یک "سردرد سیاسی" توصیف کرده بودند. ترامپ در سال ۲۰۱۵ با فرمان ممنوعیت کامل ورود مسلمانان به خاک آمریکا، خشم صادق خان، شهردار مسلمان لندن را برانگیخته بود.

در نهایت مقامات انگلیس، که پس از سماجت‌های بسیار ترامپ دیگر بهانه جدیدی برای به تعویق انداختن این سفر نداشتند، تصمیم به انجام این کار گرفتند. آنها در سال ۲۰۱۸، با این امید که در گیر و دار سفر ترامپ به بروکسل برای شرکت در نشست ناتو، و دیدار دوجانبه‌اش با پوتین در هلسینکی، این سفر "غیر کاری" به انگلیس در سکوت خبری برگزار شود، از وی دعوت به عمل آوردند.

اگرچه ترامپ واقعا با سخنان جنجالی اش در نشست ناتو سر و صدای زیادی به پا کرد و اخبار دیدارش با پوتین نیز خبرساز شد، اما رئیس جمهور پر درد سر آمریکا، انگلیس را در آرزوی این سفر "بی سر و صدا" باقی گذاشت.  ترامپ در این دیدار با ملکه انگلستان، پس از ۱۵ دقیقه معطل گذاشتن الیزابت دوم، بجای تعظیم و ادای احترام به او، با او دست داده، و جلوتر از ملکه راه رفت؛ تا جایی که ملکه، که در دقایق ابتدایی سعی در اصلاح رفتار ترامپ و آموزش چگونگی رفتار مناسب به او در مقابل ادای احترام گارد سلطنتی را داشت، دیگر نا امید شد.

گفتنی است ترامپ و همسرش یک سال بعد درسفری مجدد به انگلیس، دوباره با زیر پا گذاشتن قوانین متعدد سلطنتی، از جمله دست دادن با اعظای خاندان سلطنتی، خبرساز شدند./ ایستا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مشاور سابق کاخ سفید کاخ سفید رئیس جمهور خبرساز شد قرار گرفت امنیت ملی بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۸۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین: شاخص‌های کلان اقتصادی روسیه بالاتر از پیش‌بینی هاست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، رییس جمهور روسیه وضعیت شاخص های اقتصادی این کشور را فراتر از پیش بینی ها دانست.

«ولادیمیر پوتین» رییس‌جمهور روسیه روز شنبه اعلام کرد که شاخص‌های اقتصاد کلان در روسیه در آغاز سال میلادی جاری بالاتر از پیش‌بینی‌های دولت، بانک مرکزی و کارشناسان بوده است.

رییس‌جمهور روسیه در نشستی با محور مسائل اقتصادی گفت: تولید ناخالص داخلی روسیه ممکن است تا پایان سال بیش از ۳ درصد رشد کند.

پوتین گفت که وضعیت فعلی اقتصاد امکان بهبود پیش بینی های توسعه آن را فراهم می کند.

رئیس جمهور روسیه با استناد به گفته بسیاری از کارشناسان گفت که تا پایان سال جاری تولید ناخالص داخلی روسیه ممکن است بیش از ۳٪ رشد کند.

کد خبر 6090248

دیگر خبرها

  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • پولیتیکو : مرد شماره دو روسیه از ولادیمیر پوتین هم ترسناک تر است/ نیکلای پاتروشف استفاده از سلاح هسته ای را تبلیغ می کند
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • پوتین: شاخص‌های کلان اقتصادی روسیه بالاتر از پیش‌بینی هاست
  • آمریکا: پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده
  • اعتراف آمریکا به دست نداشتن پوتین در مرگ ناوالنی
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند