Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@05:43:42 GMT

حفاظت از رودخانه کارون امری حیاتی و ملی است

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۰۹۰۲۹

حفاظت از رودخانه کارون امری حیاتی و ملی است

گروه استان‌ها_استاندار خوزستان گفت: رودخانه کارون به عنوان به عنوان شاهرگ تمدن جنوب غرب ایران شناخته می‌شود که حفاظت از آن باید به عنوان یک امر ملی و مهم عنوان شود - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، صادق خلیلیان امروز چهارشنبه در نشست شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون با بیان اینکه کارون شاهرگ حیاتی تمدن جنوب غرب ایران است اظهار داشت: کارون هم از لحاظ تاریخی، فرهنگی و اجتماعی و از لحاظ اقتصادی و امر اشتغالزایی همیشه مورد توجه است که نام کارون از لحاظ روحی و روانی نیز مورد توجه است و نسبت به آن نگاه ویژه وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حفاظت از رودخانه کارون نه به منزله یک امر شهری بلکه به عنوان یک امر ملی و کشوری باید مورد توجه قرار گیرد و در این زمینه تمام نهادهای دولتی و خصوصی و اجتماعی در استان در امر حفاظت هم کیفی و هم کمی از رودخانه کارون تلاش کنند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: رودخانه کارون علاوه بر نقش مهم اقتصادی و کشاورزی در استان خوزستان به طور مستقیم با امر اشتغالزایی و کسب و کار مردم مرتبط است که در این زمینه هرگاه کارون با بی‌توجه مدیران رو به رو شد اشتغال مردم نیز به خطر افتاد است.

خلیلیان با اشاره به اینکه طرح‌های نگهداری از رودخانه کارون باید بازنگری شوند اظهار داشت: بسیاری از رسوبات موجود در رودخانه برای بسیاری از تاسیسات شهری مانند پل‌ها مشکلاتی را ایجاد کرده است که مبحث بازنگری در طرح‌های نگهداری از رودخانه کارون را الزام آور کرده است.

وی افزود: طرح‌های لای روبی رودخانه کارون باید به صورت اصولی و تخصصی بازنگری و اجرا شوند و باید اهداف این طرح‌ها باید مشخص شود که آیا این کار با هدف مدیریت سیلاب در شهر اهواز است و یا یک موضوع مستمر و روزمره که باید مرتب رودخانه لای روبی شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه کارون نباید به جوی فاضلاب صنایع تبدیل شود گفت: در طی مدت‌های اخیر مشاهده شده که فاضلاب بیمارستان‌ها، شرکت‌ها، پساب و ذهاب کشاورزی به درون رودخانه ورود می‌کند که این امر باید مورد بازنگری و تصمیم گیری جدی شود.

استاندار خوزستان: کمک‌های بیشتری برای مناطق زلزله زده در راه استاقدام جالب استاندار خوزستان برای حمایت از اشتغال جوانان؛ استخدام نیروی بومی تشویق داردصالح‌شهر گتوند سرزمین غنی فوتبال خوزستان؛ محروم از امکانات ابتدایی+ فیلم

وی در انتها افزود: درخصوص تصفیه فاضلاب ورودی به رودخانه کارون باید در اولویت قرار گیرد و در این زمینه اعتبارات و منابع مالی به سرعت تامین شود تا بتوان به سرعت از این شاهرگ حیاتی استان خوزستان حفاظت کرد.

انتهای پیام/331/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس استاندار خوزستان رودخانه کارون رودخانه کارون طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۹۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای شورای شهر و روستا در تحقق شعار امسال همت مضاعف داشته باشند   

محمد خانچی معاون امور هماهنگی استاندار خوزستان امروز در همایش روز شوراها که در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد؛ گفت: حمایت و توجه ویژه استاندار خوزستان از موضوعات عمرانی شهری و روستاها استان موجب ابجاد تحول در این حوزه شده است.

او افزود: با شروع دولت سیزدهم اعتباراتی که سال های سال به خوزستان پرداخت نشده بود به این استان تزریق شد و می تواند در کارنامه و عملکرد مجموعه شوراها و شهرداری تاثیر مثبتی داشته و امیدواریم در یک سال باقیمانده بتوانیم تحول جدی و اساسی را در سطح منطقه ایجاد کنیم.

آقای خانچی ادامه داد: شوراها مجموعه شورای شهر و روستا هستند نه شورای شهرداری، شورایی موفق است که مسائل منطقه خود را آمارگیری کرده و برای برطرف کردن آن ها راهکار ارائه دهد، شبانه روز به دنبال شهردار بودن و پرداختن به مسائل حاشیه ای شهرداری شهرداری نشان از ضعف عملکردی شوراها دارد.

معاون امور هماهنگی استاندار خوزستان گفت: شورای شهر و مجموعه شهرداری باید در کنار مردم بودن را تمرین کنند، از نگاه مردم شهر را اداره کنند و از نظرات آن ها استفاده کنند تا موفق شوند. 

این مقام مسئول افزود: نقش شوراها در تصمیم‌گیری‌های کلان مدیریت شهری و روستایی ابعاد مختلف دارد که یک بخش آن خدمات عمومی است و شوراها باید در سایر حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی و رفع آسیب‌های اجتماعی که مردم را رنج می‌دهد هم نقش‌آفرین باشند و منشا بسیاری از اقدامات تاثیرگذار بوده و زمینه عمران و آبادانی شهرها و روستاها را سرعت بخشیده، از اینرو بستر همراهی های اجتماعی و رفع دغدغه های مردم را فراهم کرده اند. 

محمد خانچی یادآور شد: اعتباراتی تحت عنوان عوارض آلایندگی به استان پرداخت می شود محدود است و ممکن است در مرحله های بعدی دیگر این اعتبارات به استان تعلق نگیرد، ضرورت دارد شهرداری ها با خلق منابع جایگزین از وابستگی به این اعتبارات خودداری کنند. 

او در پایان با اشاره به شعار سال و تحقق آن اضافه کرد: شوراها با برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی تولید، ایجاد بازارچه‌های مرزی و توجه به اقتصاد دریا و اقتصاد گردشگری، توسعه فعالیت‌ها در حوزه آبزیان و رونق معادن و کشاورزی، می‌توانند ثروت‌های هنگفت موجود در کشور را از قوه به فعل برسانند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • ۷ موجود زنده‌ای که می‌توانند سیارۀ ما را نجات دهند
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • گردوغبار ۱۰۶۹ نفر را در خوزستان راهی بیمارستان کرد
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۰؛هشدار نارنجی هواشناسی برای ۱۴ استان
  • آماده‌باش در ۱۴ استان درپی احتمال رگبار و وزش باد شدید
  • اعضای شورای شهر و روستا در تحقق شعار امسال همت مضاعف داشته باشند   
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • آبگیری ٩٠ درصد تالاب قره گل بوکان