Web Analytics Made Easy - Statcounter

عربستان، بزرگ‌ترین صادرکننده نفت جهان، قیمت تمامی انواع نفت صادراتی خود را برای مشتریان آسیایی در ماه نوامبر کاهش داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روسیا الیوم، آرامکو غول نفتی عربستان سه شنبه اعلام کرد که عربستان قیمت رسمی فروش محموله‌های نفت خام سبک عرب لایت برای ماه نوامبر را به مشتریان خود در آسیا کاهش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت نفتی تاکید کرد که عربستان سعودی ، بزرگترین صادرکننده نفت جهان ، قیمت فروش نفت خام عرب سبک در آسیا را 0.4 دلار در هر بشکه کاهش داد و تا 1.30 دلار در هر بشکه بالاتر از میانگین عمان/دبی قرار گرفت.

همچنین عربستان قیمت رسمی فروش محموله‌های نفت خام عرب لایت را برای ماه نوامبر به شمال غربی اروپا با 2.40 دلار در هر بشکه برای نفت برنت تعیین کرد.

برنامه عربستان برای افزایش ظرفیت تولید نفت به 13 میلیون بشکه در روز تا 2027امضای توافق‌نامه همکاری میان عربستان و اتحادیه اروپا

قیمت فروش رسمی محموله‌های نفتی به ایالات متحده با قیمت 1.25 دلار در هر بشکه تعیین شد.

عربستان قیمت رسمی فروش انواع نفت خام خود در ماه اکتبر را برای عرضه به مشتریان آسیایی نسبت به ماه سپتامبر کاهش داد، اما تغییری در قیمت عرضه نفت به شمال غربی اروپا و آمریکا ایجاد نکرد.

این کاهش قیمت در نتیجه قرنطینه‌های اعمال شده در سراسر آسیا برای مقابله با نوع دلتای ویروس کرونا و کاهش تقاضا برای سوخت در این منطقه انجام شد.

عربستان قیمت نفت خود را بر اساس پیشنهاد مشتریان و پس از محاسبه تغییر ارزش نفت خود نسبت به ماه گذشته، بر اساس قیمت فرآورده‌ها تعیین می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس دلار در هر بشکه عربستان قیمت نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۹۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا کاهش یافت

آفتاب‌‌نیوز :

طلا در معاملات روز جمعه در بحبوحه کاهش سود اوراق قرضه خزانه داری آمریکا و ضعف دلار حدود ۲۳۰۰ دلار معامله می‌شود. تاجران در حال بررسی اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه در مورد ثابت نگه داشتن نرخ بهره هستند.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۱ درصد کاهش به ۲۳۰۱ دلار و ۲۶ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم بدون تغییر به ۲۳۰۹ دلار و ۶۰ سنت رسیده است.

شرکت کنندگان بازار انتظار سیاست‌های سختگیرانه‌تری را از سوی فدرال رزرو آمریکا داشتند، اما این بانک نرخ بهره را ثابت نگه داشته است.

جروم پاول در اظهارات خود در روز چهارشنبه گفت تا زمانی که مطمئن نشوند نرخ تورم به سمت هدف ۲ درصد کاهش می‌یابد، پایین آوردن نرخ بهره درست نیست.

وی اضافه کرد هنوز هیچ اطمینانی نسبت به روند کاهشی تورم به وجود نیامده است، بنابراین در هر اجلاس در مورد نرخ بهره تصمیم گیری خواهد شد.

فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه تصمیم گرفت نرخ بهره را بین ۵.۲۵ تا ۵.۵۰ ثابت نگه دارد. بالا ماندن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

شاخص دلار هم ۰.۲۳ پایین آمده و به ۱۰۵.۳۹ رسیده است که خرید طلا را برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا ارزان‌تر می‌کند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره امروز با ۰.۴۷ درصد افزایش به ۲۶ دلار و ۹۶ سنت رسید. پلاتین هم با ۰.۴۰ درصد افزایش ۹۵۸ دلار و ۵۶ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • قیمت طلا کاهش یافت
  • گشتی در اقتصاد جهان | خوش‌بینی صندوق بین‌المللی پول به اقتصاد آسیا
  • کف قیمت نفت در ۸۰ دلار محکم شد
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • کاهش قیمت نفت توقف‌بردار نیست
  • عربستان قیمت نفت خود در بازار آسیا را افزایش می‌دهد
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد