Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز چهارشنبه با شاره به سفر قریب الوقوع رئیس جمهوری و هیات دولت به استان بوشهر در گفت وگو با ایرنا افزود: سفرهای استانی یکی از اموری است که دولت انقلابی و مردمی در فضای پیشرفت، توسعه و خدمت به مردم می‌تواند انجام دهد و آثار مثبتی دارد.

وی بیان کرد: درسفرهای استانی با کارکارشناسی که پیش از سفر توسط مسئولان استانی با هماهنگی وزیران انجام می‌شود، نیازها و اولویت‌های هر استان بررسی قرار می‌گیرد و مصوبه‌ها مضخص و اعتبار لازم برای اجرای آنها تخصیص می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صفایی بوشهری اضافه کرد: سفرهای استانی منشاء آشنایی نزدیک رئیس جمهوری و  هیات دولت با نیازهای ضروری و اولویت دار هر استان برای ارائه خدمات هر چه بیشتر و راهکاری مناسب برای حل مشکلات ضروری و بستر مناسبی برای پیشرفت و توسعه استان‌ها به شمار می‌آید.

امام جمعه بوشهر اظهار کرد: در سفرهای استانی، رئیس جمهوری و هیات دولت در میان مردم حاضر با ایجاد ارتباطی ۲ سویه از نزدیک در جریان مسائل آنها از زبان خوشان قرار می‌گیرند.

صفایی بوشهری یادآور شد: سفرهای استانی گامی برای آشنایی دقیق هیات دولت با جغرافیای آمایشی یک استان است و حضور وزیران در مناطق مختلف و آشنایی آنها با مشکلات و نیازهای مردمی موجب تصمیم گیری دقیق تری در ارتباط با استان می‌شود.

وی ادامه داد: بی‌تردید هر استانی دارای یک سری نیازهای اولویت دار است که این نیازها اگر مورد توجه قرار گیرد به طور قطع در حل مشکلات مردم و توسعه و پیشرفت آن استان موثر خواهد بود. 

امام جمعه بوشهر در براره اولویت‌های این استان گفت: بوشهر یکی از استان‌هایی است که در تولید ناخالص ملی، ایجاد ثروت و اقتدار ملی و بین المللی نقش موثری دارد  و به اندازه همان سهمی که در اقتدار ملی و فراملی کشور دارد باید مورد توجه قرار گیرد.

صفایی بوشهری یادآور شد: مردم این استان از دولت مردمی و انقلابی انتظار زیادی دارند و این انتظارها بحق است و همان طوریکه رئیس جمهوری نسبت به همه استان‌ها بویژه بوشهر توجه خاص دارند این سفر می‌تواند منشاء خیرات بسیاری برای این استان باشد.

امام جمعه بوشهر براساس تاکید رهبر معظم انقلاب مانع زدایی و پشتیبانی از تولید را از جمله مسائل اولویت دار این استان عنوان کرد و گفت: در همین راستا در عرصه فضای مردمی مراکز تولیدی چه آنهایی که وجود دارد و چه آنهایی که می‌خواهند تاسیس شوند، مورد حمایت قرار می‌گیرند.

صفایی بوشهری ادامه داد: اشتغال نیروهای جوان و بومی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، نیروگاه و صنایع مختلف مورد توجه جدی مسئولان باید باشد.

وی تامین آب کشاورزی و آشامیدنی را از جمله معضلات استان بوشهر اعلام کرد و اظهار کرد: امیدواریم با تاسیس ۲ راکتور هسته ای برای تولید آب شیرین و بهره برداری از طرح های آب شیرین کن  این مشکل کهنه استان بوشهر در دولت سیزدهم برطرف شود. 

صفایی بوشهری راه آهن بوشهر- شیراز را یک پروژه استراتژیک برای استان بوشهر معرفی کرد و ادامه داد: این پروژه ضروری برای رونق اقتصادی این استان باید به طور حتم به سرانجام برسد.

امام جمعه بوشهر در براه  رشد متوزان این استان تاکید کرد: در زمان حاضر منطقه جنوبی استان بوشهر از پیشرفت‌ خوبی برخوردار است اما منطقه شمالی این استان از جمله شهرستان‌های گناوه، دیلم و بندر ریگ برای رسیدن به رشد متوازن نیازمند توجه هستند.

صفایی بوشهری با تاکید بر تخصیص اعتبار لازم و کافی برای احداث، تکمیل و تجهیز بیمارستان‌ها به عنوان یکی از نیازهای مهم این استان گفت: تاسیس بنادر مورد نیاز و لایروبی کرانه دریا برای پهلوگیری کشتی‌های با تناژ بالا نکته ای است که با توجه به شرایط استان بوشهر باید مورد توجه باشد. 

به گفته صفایی بوشهری باید به صنایع تبدیلی و پایین دستی نفت و گاز، پتروشمی و کشاورزی، ایجاد شهرک‌های صنعتی مرتبط در بخش‌های مختلف از جمله شهرک صنعتی خرما و گوجه فرنگی توجه جدی و کار دقیق انجام شود. 

وی یادآور شد: باید در زمینه صنایع سنگین و تولید فولاد، آلومینوم و صنایع پایین دستی آنها مانند اتومبیل سازی یا قطعات آن و ماشین‌های مرتبط کار اساسی انجام شود. 

صفایی بوشهری اضافه کرد: باید در باره تغییر سیستم آبیاری از غرقابی به نوین، ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری ایران در بوشهر، حمایت از محصولات شرکت‌های دانش بنیان و تولید محصولات فناورانه، تخصیص تسهیلات لازم و جذب سرمایه‌گذاران و سوق دادن آنها به سمت این استان تدبیر شود. 

امام جمعه بوشهر برنامه ریزی برای ایجاد انجمن‌های علمی و پارک علمی و فناوری هسته ای، تخصیص اعتبار لازم برای تقویت زیرساخت‌ها و برنامه‌های فرهنگی، اشتغال و استفاده از نیروهای جوان و بومی، حمایت از قشرهای محروم جامعه، رفع فقر را از دیگر خواسته‌های مردم استان بوشهر عنوان کرد.

وی تاکید کرد: مراکز مهم صنعتی در استان بوشهر وجود دارد که درآمدها و سودهای سرشاری دارند و باید مقدار مشخصی از سود این مراکز صنعتی حداقل پنج درصد برای توسعه، پیشرفت و رفع فقر و حمایت از ورزش به این استان تخصیص داده شود.

 صفایی بوشهری گفت: در نهایت انتظار است توسعه استان بوشهر به صورت متوازن و به روز پیش برود و  این ستان می‌تواند یک نمای ممتاز، ملی و فراملی برای ایران اسلامی بر پایه دانش و عدالت فرهنگ اسلامی باشد.

برچسب‌ها بوشهر سفر استانی امام جمعه بوشهر غلامعلی صفایی بوشهری دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر سفر استانی امام جمعه بوشهر بوشهر سفر استانی امام جمعه بوشهر دولت سیزدهم امام جمعه بوشهر سفرهای استانی صفایی بوشهری رئیس جمهوری استان بوشهر هیات دولت مورد توجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۹۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهسازی ایستگاه پمپاژ نخل تقی عسلویه

ایسنا/بوشهر مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با قدردانی از شهروندان قدرشناس شهر نخل تقی اظهار کرد: آبرسانی پایداری به عنوان اولویتی اجتناب ناپذیر همواره در دستور کار جدی شرکت آبفا استان بوشهر قرار دارد.

ابوالحسن عالی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایسنا افزود: در همین راستا براساس ارزیابی‌های صورت گرفته طرح و برنامه‌های متنوعی در استان بوشهر اجرایی شده است.

وی ادامه داد: در شهر نخل تقی نیز با هدف افزایش پایداری آب شرب مشترکان، عملیات بهسازی و مهندسی مجدد ایستگاه پمپاژ مرکزی شهر با اورهال نمودن و تعمیرات اساسی الکترو پمپ های این ایستگاه در مخزن چهار هزار مترمکعبی این شهر صورت پذیرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد: در استان بوشهر طرح‌های مقابله با تنش آبی در مناطق مختلفی در دست اجرا است که سعی می‌شود تا قبل از آغاز فصل تابستان وارد مدار شوند.

عالی افزود: به تناسب تمامی اقدامات صورت گرفته باید هم استانی‌ها نسبت به بازنگری در نحوه مصرف و صرفه جویی در آب اهتمام لازم را داشته باشند.

وی اظهار کرد: در سال آبی جاری میزان بارش‌ها در استان بوشهر کاهشی ۵۰ درصدی داشته که با این میزان کاهش باید هم استانی ها بیش از پیش نسبت به مصرف بهینه آب حساس شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲ هزار و ۳۵۷ معلم بوشهری حامی ایتام هستند
  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • خلیج فارس نقطه مشترک همه مردم ایران
  • پیشرفت دریایی در کشور هند و پروژه عظیم ساگارمالا
  • نام مبارزان و مجاهدان شهید بوشهری در جهان طنین‌انداز است
  • نوجوانان بوشهری بر بال آهنین به سودای پرواز پرداختند
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است
  • مصرف بهینه آب در استان بوشهر ضروری است
  • بهسازی ایستگاه پمپاژ نخل تقی عسلویه