Web Analytics Made Easy - Statcounter

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان روز چهارشنبه از ماجرای رسوایی جنسی کلیسای کاتولیک فرانسه ابراز شرمساری کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از خبرگزاری فرانسه، پاپ گفت: می‌خواهم ناراحتی و رنج خود را برای قربانیانی که این صدمه را متحمل شده اند، بیان کنم و سرافکندگی و شرمساریم را به خاطر ناتوانی کلیسا به دلیل آنکه نتوانست این مساله را در کانون نگرانی‌های خود قرار دهد، نشان دهم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فرانسیس از کلیسا خواست تمام تلاش خود را به کار گیرد تا تضمین شود چنین شرایط مشابهی تکرار نمی‌شود.

گزارش یک هیأت تحقیق مستقل نشان می‌دهد که در ۷۰ سال گذشته حدود ۳۳۰ هزار کودک قربانی آزار و اذیت کلیسای کاتولیک فرانسه و نهاد‌های وابسته به آن بوده اند.

ژان مارک ساو رئیس هیأت مستقل تحقیق از فساد اخلاقی کلیسای کاتولیک فرانسه در گفتگو با شبکه سی ان ان خبر داد که اعضای روحانی این نهاد مذهبی طی هفت دهه گذشته از بیش از ۲۰۰ هزار کودک سوء استفاده جنسی کرده اند.

بر اساس یافته‌های گزارش هیأت مذکور، تخمین زده می‌شود که ۲۱۶ هزار کودک از نیمه قرن بیستم تا سال ۲۰۲۰ مورد آزار و اذیت قرار گرفته باشند. این تعداد با احتساب قربانیان سوء استفاده کنندگان غیرروحانی مرتبط با کلیسا، مانند مدارس کاتولیک، به حدود ۳۳۰ هزار قربانی افزایش می‌یابد.

به گفته ساو، کودکان در کلیسای کاتولیک بیش از مدارس دولتی، اردو‌های تابستانی یا هر محیط خارج از خانواده مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند.

پیشتر اعلام شده بود که نتایج تحقیقات این هیأت نشان می‌دهد که کودکان هدف آزار دستکم ۲ هزار و ۹۰۰ تا ۳ هزار و ۲۰۰ کشیش یا سایر اعضای کلیسا بوده‌اند.

این هیأت مستقل در سال ۲۰۱۸میلادی توسط کلیسای کاتولیک فرانسه و در واکنش به چندین رسوایی که این کشور و سراسر جهان را تکان داد، ایجاد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ابراز شرمساری پاپ رسوایی کلیسای کاتولیک فرانسه فساد اخلاقی کلیسای کاتولیک فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۹۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود

ایسنا/خراسان شمالی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌ شمالی گفت: آیین دسته‌روی و عزاداری متمرکز هیأت مذهبی استان به‌مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در ۱۶ شهر استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: هیأت‌های مذهبی، علما، روحانیون و مردم ولایتمدار استان در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) به‌صورت متمرکز به دسته‌روی و سپس عزاداری و سوگواری خواهند پرداخت.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری باشکوه‌ این مراسم، ادامه داد: در تمام نقاط شهری استان از جمله مراکز ۱۰ شهرستان و به‌طور کلی ۱۶ شهر خراسان شمالی شاهد برگزاری این دسته‌روی‌ها و عزاداری‌ها خواهیم بود. همچنین در روستاهای بزرگ استان، مراسم عزاداری و دسته‌روی به‌صورت همزمان برگزار می شود.

وی گفت: آیین دسته‌روی و عزاداری متمرکز هیأت‌های مذهبی شهرستان بجنورد ساعت ۹:۳۰ صبح شنبه، ۱۵ اردیبهشت ماه از محل میدان شهید به سمت آستان امامزاده سید عباس (ع) انجام می‌شود.

هدایتی با بیان اینکه این دسته‌روی در همه نقاط شهری استان برگزار می‌شود، اظهار کرد: این آیین در شیروان ساعت ۹ صبح از مساجد به سمت مصلای نماز جمعه، در اسفراین ساعت ۱۰ صبح از مساجد شهر به سمت حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) و در آشخانه نیز ساعت ۹ صبح از ابتدای بلوار شهید بهشتی تا میدان امام خمینی (ره) مقابل مسجدجامع است.

وی با تاکید بر لزوم الگو گرفتن از سبک زندگی امام صادق (ع) افزود: نگاه خاص امام صادق (ع) به موضوع تعلیم و تربیت و پرورش شاگردانی ممتاز برای ترویج فرهنگ ناب قرآنی و اسلامی می‌تواند بهترین الگو برای فعالان فرهنگی، قرآنی و مجموعه‌های حوزه تعلیم و تربیت باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد
  • ابراز نگرانی سازمان ملل از اقدامات پلیس آمریکا در برخورد با دانشجویان
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • رسوایی: سرقت از والنسیا در بارسلون! (عکس)
  • امروز با صائب تبریزی: شرم یوسف مانع رسوایی یعقوب ماست
  • رضایت شهروندان از قرار دادن حفاظ برای کانال آب در جاده اراک - سلفچگان + تصاویر
  • سال ۲۰۲۴ هر لحظه دیوانه‌تر می‌شود!
  • رضایت رئیس جمهور از گزارش مسئولان درباره کاهش تورم | رسوایی برای مدعیان آزادی بیان | گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • کاریکاتور/ رسوایی آزادی بیان در آمریکا
  • طعنه هواداران اینتر به یوونتوس با عدد 14 / عکس