Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: اجرای گسترده دوره های آموزشی طرح معیشت جایگزین در شهرستان‌های حوزه دریاچه ارومیه راهکاری موفق در احیا دریاچه و توانمند سازی جوامع محلی است.

حسن عباس نژاد با اعلام این خبر، گفت: پروژه‌های فرهنگی- اجتماعی از جمله برنامه‌های مهم احیای دریاچه ارومیه در جهت جلب مشارکت عمومی همچنین آموزش و توانمندسازی جوامع محلی به شمار می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: محور این دوره های آموزشی در قالب آموزش دانش آموزان، آموزش تشکل‌های آب بران، برپایی نمایشگاه‌های طرح معیشت جایگزین با معرفی انواع زمینه های اشتغال زایی ، آموزش زنان روستایی و کمک به معیشت خانوار کشاورزی،تضمین معیشت جوامع محلی پیرامون دریاچه ارومیه از طریق اجرای طرح‌های اشتغال جایگزین توسط تسهیلگران و کارشناسان مرتبط در حال اجراست.

عباس نژاد گفت: طرح های «اشتغال جایگزین» و «اشتغال روستایی» از طریق اعطای تسهیلات بانکی راهکاری برای برون رفت از مشکلات پیش روی بیش از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت جوامع محلی و روستایی آذربایجان شرقی در پیرامون دریاچه ارومیه است.

وی هدف اصلی اجرای این طرح را تشویق و ترغیب کشاورزان به کشت گیاهان کم آب بر و تغییر الگوی کشت مناطق حاشیه دریاچه ارومیه برشمرد و گفت: محیط زیست در قالب این طرح در پی تحقق مصرف آب کمتر و سوددهی بیشتر است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی در پایان با اشاره به بحرانی شدن هرچه بیشتر وضعیت خشکسالی دریاچه ارومیه و آسیب پذیری روزافزون سکونتگاههای روستایی در برابر این بلای طبیعی،افزود : ظرفیت‌سازی در خصوص معیشت‌های جایگزین و توسعه مشاغل خانگی مهم ترین بخش پروژه، برای احیای دریاچه ارومیه بوده و جلب مشارکت عمومی از شاخصه‌های مهم پروژه های معیشت جایگزین است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، آموزش معیشت جایگزین در شهرستانهای حوزه دریاچه ارومیه توسط کارشناسان ادارات حفاظت محیط زیست شهرستانهای حوزه دریاچه ارومیه و با همکاری تشکل های زیست محیطی و دستگاه‌های ذیربط به صورت گسترده در حال اجرا است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی معیشت جایگزین دریاچه ارومیه جوامع محلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۹۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت دریاچه ارومیه

دیگر خبرها

  • رفع مشکل آب شرب روستا‌های تمتان و قلعه اسماعیل آقا در ارومیه
  • دلشوره دریاچه ارومیه ادامه دارد/ وعده‌ها محقق می‌شود؟
  • آب‌گیری دریاچه ارومیه در ایام گرم و کم بارش ادامه پیدا کند
  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر بالاتر رفت
  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه
  • اتمام پروژه کمربندی دوم شهر، نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است
  • دمیده شدن دوباره امید در کالبد دریاچه ارومیه/ حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان
  • حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان
  • نشست اعضای شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اساتید دانشگاه ارومیه
  • آغاز مرحله دوم رها سازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از سد مخزنی سیلوه پیرانشهر