Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت بایدن برای نخستین بار از ۲۰۱۸ و در حالی تعداد کلاهک‌های اتمی خود را فاش کرده که دولت ترامپ دو سال قبل از افشای اطلاعات در این باره امتناع کرده بود.

 به نقل از شبکه خبری هیل، براساس گزارش اداره امنیت ملی اتمی آمریکا، این کشور تا سپتامبر ۲۰۲۰، ۳۷۵۰ کلاهک هسته‌ای داشته است.

این اداره در ادامه می‌آورد: افزایش شفافیت در زمینه زرادخانه‌های اتمی کشورها برای عدم اشاعه و تلاش‌ها برای خلع سلاح از جمله تعهدات بر اساس معاهده ان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پی.تی و تلاش‌ها برای رسیدگی به همه نوع سلاح اتمی از جمله مستقر و غیر مستقر، استراتژیک و غیر استراتژیک مهم است.

این آژانس همچنین اعلام کرده است: این تعداد، بیانگر کاهش تقریبی ۸۸ درصدی در این زرادخانه از حداکثر ۳۱ هزار و ۲۵۵ کلاهک اتمی در پایان سال مالی ۱۹۶۷ و یک کاهش تقریبی ۸۳ درصد از سطح ۲۲ هزار و ۲۱۷ کلاهک اتمی در زمان سقوط دیوار برلین در ۱۹۸۹ محسوب می‌شود.

زرادخانه اتمی آمریکا شامل کلاهک‌های فعال و غیرفعال است.

در ۲۰۲۰، دونالد ترامپ رئیس جمهوری وقت آمریکا به فدراسیون دانشمندان آمریکایی گفت که حجم زرادخانه اتمی کشور را برای دومین سال پیاپی افشا نمی‌کند. این فدراسیون درخواستی برای برای دولت وقت واشنگتن به منظور افشای تعداد زرادخانه اتمی آمریکا ارائه کرده بود.

وقتی آمریکا آخرین بار در سال ۲۰۱۸ تعداد کلاهک‌های اتمی خود را اعلام کرد، این میزان در ۲۰۱۷، ۳۸۲۲ کلاهک اتمی بود.

"هانس کریستین"، مدیر پروژه اطلاع رسانی اتمی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که این افشاگری از سوی دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا بازگشت به "شفافیت" است.

به گفته این مقام مسؤول، افشای تعداد کلاهک‌های اتمی به دیپلمات‌های آمریکایی در مذاکرات کنترل تسلیحات در کنفرانس ۲۰۲۲ ان.پی.تی کمک می‌کند.

همچنین آمریکا مدعی است در ۲۰۲۰، ۱۸۴ کلاهک اتمی را منهدم کرد و تعداد کلاهک‌های منهدم شده این کشور از ۱۹۹۴ به ۱۱ هزار و ۶۳۸ مورد رسیده است./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: تعداد کلاهک های اتمی کلاهک اتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۹۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آی پد پرو جدید با تراشه M۴ عرضه می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، هرچند این شرکت جزییاتی درباره محصولش منتشر نکرده اما اخبار و شایعات حاکی از ارتقای قابل توجه آی پد جدید نسبت به نسخه های قبل از جمله استفاده از نمایشگر او ال ای دی، قابلیت پشتیبانی از شارژ MagSafe و ارتقای عملکرد با تراشه M۳ بوده است.

در این میان مارک گرومن خبرنگار نشریه بلومبرگ در جدیدترین گزارش خود اعلام کرده اپل در آی پد پروهای جدید به جای تراشه M۳ ازM۴ استفاده کند. اگر این امر حقیقت داشته باشد، آی پد پرو جدید نخستین دستگاه اپل با سری جدید تراشهM این شرکت است. به گفته گرومن هایلایت M۴ موتور عصبی ارتقایافته آن است که عملکرد فعالیت های هوش مصنوعی را ارتقا می دهد.

در واقع اپل احتمالا سری جدید تبلت هایش را به عنوان نخستین دستگاه های مجهز به هوش مصنوعی واقعی خود ارائه کند. اما جزییات SoC آن هنوز مشخص نیست.

پیش بینی می شود طراحی کلی آی پد پرو جدید مشابه نمونه های فعلی و در ۲ اندازه ۱۱ و ۱۲.۹ اینچ باشد اما بزرگترین ارتقا احتمالا استفاده از نمایشگر او ال ای دی در دستگاه ها است.

علاوه بر آن گرومن فاش کرده اپل پنسل(قلم اپل) نیز در این رویداد رونمایی می شود که برای نخستین بار قابلیت بازخورد لمسی را دارد. البته جزییات در این باره محدود است.

کد خبر 6091890 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • تعداد شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر رسید
  • آی پد پرو جدید با تراشه M۴ عرضه می شود
  • اعضای هیئت داوران جشنواره فیلم کن معرفی شدند
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • پیام زلنسکی در سالگرد فاجعه اتمی چرنوبیل
  • قیمت خودروهای داخلی و خارجی +جدول
  • قیمت خودرو در بازار آزاد دوشنبه ۸ اردیبهشت ماه
  • اعزام نخستین کاروان حج عمره استان سمنان