Web Analytics Made Easy - Statcounter

ستاره فرانسوی پاری سن ژرمن از هم تیمی بودن با مسی خوشحال است. 

کیلیان ام باپه یک مصاحبه مفصل انجام داده و در مورد تمام حواشی که طی ماه های اخیر آنها را تجربه کرده، توضیحاتی ارائه داده است.

به گزارش طرفداری، کیلیان ام باپه از اواخر فصل گذشته را با حواشی یورو 2020 و از دست دادن پنالتی مقابل سوئیس به پایان رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ستاره جوان پاری سن ژرمن یکی از مهم ترین مهره های پنجره نقل و انتقالات تابستانی هم بود؛ در حقیقت داستان انتقال او به رئال مادرید که در تابستان بیش از هر زمان دیگری به واقعی شدن نزدیک بود، همچنان ادامه دارد. ام باپه در مصاحبه ای که با RMC Sport انجام داده، در مورد تمام این مسائل و مسائل دیگری صحبت کرده است، شب گذشته قسمت اول این مصاحبه مفصل در طرفداری منتشر شد و حالا قسمت دوم این مصاحبه را هم می توانید در این مطلب بخوانید. 

قسمت اول: کیلیان ام باپه: هیچ وقت نمی توانیم در فوتبال آینده را پیش بینی کنیم

با انتقادات چگونه کنار می  آیی؟

همیشه گفته ام: وقتی این مربوط به مسائل داخل زمین باشد، طبیعی است و باعث پیشرفت بازیکن می شود. انتقاد از عملکرد بازیکنان در زمین مسابقه کاملا طبیعی است. من حتی فراتر از این هم می روم: وقتی شما یک بازی بد به نمایش می گذارید، گفتن اینکه شما یک بازی بد انجام داده اید یک انتقاد نیست بلکه یک حقیقت است. من هیچ مشکلی با آن ندارم. این مورد قابل احترام است. انتقاد با روحیه خود بازی فوتبال همراه است. البته حمله به شخص، چیز دیگری است. برای حمله به یک آدم، باید او را بشناسید. من هم البته هیچ موقع خودم را قربانی نمی دانم. من یک کار عمومی و در معرض دید انجام می دهم.  اگر نمی خواستم درباره شخص من قضاوت شود ، شغل دیگری انتخاب می کردم، کلاه دفت پانک می پوشیدم (با خنده). خلاصه که اینها را پذیرفته آن، البته گاهی اوقات شرم آور است چون بعضی از آنها هیچ شناختی نسبت به شما ندارند. در رویدادها و برخی مسابقات، هیچ وقت نمی توانید صریح صحبت کنید، نمی توانید بگویید کی هستید. آنجا باید یک پیام ارسال کنید، به قوانین و هنجارها احترام بگذارید. بنابراین در آنجا شما خود واقعی تان نیستید. وقتی به یک کنفرانس مطبوعاتی می روید، به شما گفته می شود که باید این حرف یا آن حرف را بزنید. دنیای فوتبال این گونه است. نمی توانی همیشه خودت باشی. هنوز جایگاهی متفاوتی داریم و در سراسر جهان تحت نظر هستیم.

به افرادی که تو را مغرور می دانند چه می گویی؟ 

اینها را می فهمم. آنقدرها هم پیر نیستم، اگر پیر بودم می نشستم بازی ها را تماشا می کردم و نظر می دادم و مدام می گفتم: "این پسر فکر می کند چه کسی است که این کارها را می کند و این حرف ها را می زند؟". و طی یک ساعت، همه‌ اینها فراموش می کند. من واقعاً با این قضیه مشکلی ندارم چون در مورد شخصیتم و ارزشهایم کاملا شفاف هستم. گاهی اوقات به مذاق دیگران خوش نمی آید. می فهمم. اصراری هم ندارم که حتما همیشه کار درست را انجام می دهم. متاسفانه گاهی هم گند زده ام و در آینده ام این کار را دوباره انجام خواهم داد. اما  سعی می کنم تا جایی که ممکن است، جلوی آن را بگیرم و محدودش کنم. در هر صورت با تمام این ماجرای نظرات و انتقادات مشکلی ندارم، بخشی از کارم هستند. نمی توانید در حالی که به صورت جهانی شناخته شده هستید، فقط نظرات یک رنگ بشنوید. غیرممکن است. 

به نظرت از این جاه طلبی سو برداشت هم می شود؟

نه، سو برداشتی در کار نیست. البته بحث تاخیر مطرح است. مشخصا یک فاصله زمانی در این میان به وجود می آید. چگونه می توان آن را توضیح داد؟ نمی دانم. من از وقتی فوتبال را شروع کردم همین گونه بوده ام. به جایگاه کنونی ام هم با همین روش رسیده ام و همین کار را ادامه خواهم داد، زیرا به من انگیزه می دهد و در حقیقت موتور من است، به من اجازه می دهد تا سقف انتظاراتم را بالاتر ببرم، هر فصل عملکرد خوبم را تکرار کنم.

آیا به همین دلیل است که می خواهی از فرانسه خارج شوی؟ در فرانسه به راحتی می توانند عناوین مختلفی به تو نسبت بدهند.

در خارج، شما فرانسوی نیستید، آنجا کشور شما نیست. وقتی فرانسوی هستید و در فرانسه بازی می کنید، این طرز تفکر وجود دارد ک "او مال ماست"، "ما، ما می توانیم او را زیر موج انتقادات بگیریم". اما  آن طرف در خارج از کشور بازی می کنید، عملکرد خودتان را ارائه می دهید و می روید. در حالی که وقتی فرانسوی هستید ، این جنبه احساسی وجود دارد: "این پسر مال همین کشور است، او از ماست". به همین دلیل من مشکلی با آن ندارم. همچنین به نوعی هم نشانه ای از محبت است.

بعضی افراد به خاطر همین مسائل علیه تو سوت می زنند.

از صمیم قلب به شما حقیقت را می گویم، اینها کاملا قابل درک هستند. شما رسانه ها و هواداران در سمتی از ماجرا وجود دارید که فقط شایعات به گوشتان می رسد. هواداران فقط شایعات و اسامی مستعاری را شنیده اند که اطلاعات دارند؛ یک تاریکی کامل. راستش را بخواهید اگر من هم آن طرف ماجرا بودم سوت می زدم. این ماجرا ناامید کننده است اما به این معنا نیست که هواداران مرا دوست ندارند چون همیشه از من حمایت کرده اند. این را هم به عنوان نشانه ای از محبت می بینم. کاملا درک می کنم. آنها عملا از هیچ چیز خبر ندارند. به آنها تنها گفته شده که رئال مادرید روز 26 آگوست رئال مادرید پیشنهادی ارائه داده و مطبوعات فرانسه هم چند شایعه به آن اضافه نموده اند. من به خاطر صحبت نکردن در مورد این داستان مورد انتقاد قرار گرفتم اما واقعا نمی توان در مورد برخی مسائل صحبت کرد. 

به خاطر اینکه شاید در رئال مادرید آرامش بیشتری نسبت به فرانسه داشته باشی به فکر ترک پاری سن ژرمن افتادی؟

از شما می پرسم: آیا اوضاع یک بازیکن در رئال مادرید آرام و بی سر و صدا خواهد بود؟ این بازیکنی که به آن تبدیل شده ام هرگز نمی تواند آرامش داشته باشد. نمی توانید به خاطر چنین چیزهایی از دست فوتبال فرار کنید. اگر از انتقادات فرار کنید هرگز به بازیکنی تبدیل نمی شوید که نامش در تاریخ ثبت می شود. به هیچ عنوان هم منطقی نیست. این "فرار کردن" باعث می شود ارزش ها و جاه طلبی هایتان نادیده گرفته شوند. خواسته من برای خروج از فرانسه یک آرزوی شخصی بود، آرزویی که به من می گوید الان وقتش رسیده است.

در مورد برنامه ات برای دوران حرفه ای که در پیش داری؟

همیشه به گونه ای در مورد من صحبت شده است که انگار برای کل دوران حرفه ایم برنامه دارم، وقتی با پاری سن ژرمن قرارداد امضا کردم، هیچ کس چاقو روی گلویم نگذاشته بود. من با اجازه رئیس باشگاه موناکو با همه باشگاه های جهان مذاکره کردم، همه گزینه ها روی میز بودند و تصمیم گرفتم به پاری سن ژرمن بروم چون می خواستم برای این باشگاه بازی کنم. این باشگاه با تمام معیارهایم سازگار بود. 4 سال فوق العاده در اینجا سپری کرده ام. همواره فراز و نشیب هایی وجود داشته است اما هیچ وقت نشده که با خودم بگویم: "من اینجا چه غلطی می کنم؟" من عقیده ام در مورد خروج از باشگاه را به سران پاری سن ژرمن گفتم، از آنها پرسیدم که می خواهید چه کار کنید؟ آنها هم گفتند اجازه خروج نداری، پس من ماندم، بازی می کنم و گل خواهم زد. 

تا به این لحظه برای دوران حرفه ایت برنامه ای چیده ای؟ 

نه، همه بازیکنان انگیزه ها و جاه طلبی هایی دارند اما نمی توان یک برنامه دقیق 15 ساله ترسیم کرد. هیچ وقت نمی دانید که چه اتفاقی قرار است رخ دهد. مثلا خود من نمی دانستم که قرار است به مدت 4 یا 5 سال در لیگ 1 فرانسه بمانم. گفتن اینکه دوست دارید کاری را انجام دهید آسان است اما هیچ مسیر ثابت و مشخصی وجود ندارد. در فوتبال کلمه "قطعا و دقیقا" را برای بازه های زمانی نمی توان به کار گرفت، همین است که آن را به یک ورزش زیبا تبدیل می کند. 

از تو به عنوان یک الگو یاد می شود

 بله، باید این را بپذیرم. من هرگز از بازیکنی که به آن تبدیل شده ام، دوری نمی کنم. این به من کمک می کند و به من فشار می آورد تا اشتباهاتم را محدود کنم. می دانم که اگر اشتباهی انجام دهم، بسیار بیشتر دیده می شود و الگوی بدی برای کودکان خواهد بود. اما من هنوز هم اشتباهاتی دارم. این موضوع البته به بچه ها نشان می دهد که من کامل نیستم. هر کسی اشتباه می کند. بهترین، کسی است که اشتباهاتش را تکرار نمی کند. همه اینها به خاطر این هستند که من اشتیاق زیادی نسبت به فوتبال دارم. بله، وقتی به شهرت می رسید، همیشه بحث بازاریابی و تجارت هم مطرح می شود اما هرگز ذره ای فراموش نکرده ام که چرا در این جایگاه کنونی حضور دارم؛ به خاطر این است که من عاشق فوتبال هستم و گلزنی، پیروز شدن و جام بردن را دوست دارم. اگر این علایق را نداشته باشم، دست از فوتبال بازی کردن می کشم، این را در کمال تواضع می گویم چون تا همین حالا هم به اندازه کافی پول درآورده ام. روزی که دیگر علاقه ای به فوتبال نداشته باشم، از آن دست خواهم کشید. دلیل فوتبال بازی کردن من این است که واقعا این کار را دوست دارم. وقتی از سفر ساعت 4 صبح به خانه برمی گردم و فردای آن شب باید به تمرین بروم هم خوشحال و راضی ام. 

این یعنی پس از پایان دوران بازیگری هم قرار است همچنان در فوتبال مشغول باشی.

قطعا، این پیوند ابدی است. این ارتباط همیشه حفظ خواهد شد و همیشه فوتبال را تماشا خواهم کرد چون این ورزش را دوست دارم. سرمربیگری؟ چرا که نه؟ این حرفه دنباله فوتبال است اما هنوز کمی زود است که در مورد آن صحبت کنیم، باید ببینم که مهارتش را دارم یا نه. همیشه فوتبال می بینم و تقریبا همه بازیکنان لیگ 1 را می شناسم.بازی لیگ های دیگر را هم تماشا می کنم. 

بازیکنانی هستند که تو آنها را تحسین کنی؟ 

قطعا، بازی های دوران گذشته را هم نگاه می کنم تا سیر تکامل فوتبال را ببینم، فوتبالی که از آن شناخت زیادی نداشته ام. وقتی رشد می کنیم و بزرگ می شویم، مدام می گویند که به فلان بازیکن شبیه هستی، اما آن موقع واقعا نمی دانی که آنها در مورد چه کسی صحبت می کنند. جامی برده اید، گلی زده اید و باشگاهی ساخته اید اما همه اینها چه معنایی دارند؟ فرصت این را پیدا نمی کنیم که زندگی روزمره گذشتگان را ببینیم و فرصت تماشای زنده بازی آنها هم از دست رفته است، به همین دلیل عاشق تماشای مستند هستم. دوست دارم تکامل ها و پسرفت ها را مشاهده کنم. 

تکامل فوتبال را چگونه ارزیابی می کنی؟

بازیکنان حالا به ورزشکاران بهتری تبدیل شده اند و آمادگی بالاتری برای انجام مسابقات دارند، باشگاه آنها را طوری آماده می کند تا هر سال 60 بازی انجام دهند. از لحاظ تاکتیکی هم تکامل وجود داشته است، ابداعات جدیدی در دنیای فوتبال وجود دارند و مربیانی هستند که 3 یا 5 دفاعه بازی می کنند؛ ضد پرس، جزئیات کوچک و ... ما دیگر هیچ چیز را به شانس واگذار نمی کنیم. در تمام طول هفته سبک بازی بازیکنان حریف را مطالعه می کنیم تا آماده بازی مقابل بازیکنانی شویم که 5 روز است آنها را می شناسیم. 

پوچتینو هم این کار را می کند؟

بله، او هم با ویدیو سر و کار دارد. او می خواهد نقاط ضعف را تحلیل کند. توخل هم این گونه بود. امری هم همینطور؛ در کل تمام مربیان من در پاریس چنین شیوه ای داشته اند.

بازیکنانی که تو را تحت تاثیر قرار می دهند؟

وقتی جوان تر بودم، تحث تاثیر کریستیانو (رونالدو) بودم. وقتی رشد می کنید، بازیکنان بیشتری را تحسین می کنید، حتی ورزشکارانی در دیگر ورزش ها. من مدت ها پیش از اینکه مستند مایکل جردن را ببینم، زندگی نامه اش را خوانده بودم. 

پادشاه پله گفت که تو قرار است جانشین او شوی.

خب این برای من حس تحسین برانگیزی دارد اما همیشه باید در پی اثبات آن باشم. به خاطر همین است که هم تیمی بودن با لیونل مسی را یک خوش شانسی به حساب می آورم. یک تجربه و فرصت خارق العاده برای من است. بگذارید حقیقت را بگویم، من همیشه مسی را جزو آن دسته از بازیکنانی قرار می دادم که هیچ وقت قرار نیست با آنها در یک تیم بازی کنم، تقریبا مطمئنم بودم که او قرار است تمام دوران فوتبالش را در بارسلونا بماند و نهایت کاری که از من بر می آید این است که مقابل او بازی کنم و عملکرد خوبی داشته باشم. حالا شرایط به گونه ای رقم خورده است که هر روز او را می بینم و این باعث افتخار است و باید فرصت را غنیمت بشمارم. او بسیار ساکت است، لئو در حقیقت یک نابغه فوتبالی است. اعتباری که او دارد به عیچ عنوان بزرگنمایی شده نیست، از همان روز اول که هنوز هماهنگی نداشتیم و او تازه او کوپا آمریکا بازگشته بود، استعدادش کاملا نمایان بود. از صمیم قلب دوست دارم که کنار هم قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شویم. پاری سن ژرمن بازیکنان بزرگ زیادی را  به خدمت گرفته اما هیچکس فکرش را هم نمی کرد که مسی قرار است از بارسلونا خارج شود. برای قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا تلاش خواهیم کرد و خدا می داند که چه کاری از دستمان برمی آید. اما حیف است که قهرمان اروپا نشویم، حیف است که مردم بگویند: "مسی به پاریس رفت و قهرمان اروپا نشد". او به اینجا آمده تا هواداران را عاشق خودش کند، دیدید که وقتی مقابل منچسترسیتی گلزنی کرد، استادیوم چه حس و حالی داشت، به همین دلیل است که پاری سن ژرمن چنین بازیکنانی جذب می کند. 

ما نونو مندس را داریم، بازیکن 19 ساله ای که شناخت زیادی از او نداشتم اما عملکردش فوق العاده است. باید از او حمایت شود و موقع رسیدن لحظات سخت نباید اجازه داد که او زیر فشار انتقادات دفن شود. اشرف حکیمی یکی از بهترین های پست خودش است. دوناروما احتمالا بهترین دروازه بان آینده فوتبال است، دروازه بان امروز و فردا. واینالدومی به باشگاه آمده که 5 سال بازیکن ثابت لیورپول بود. راموس به باشگاه ما آمده اما هنوز مصدوم است و وقتی برگردد، به عنوان یک رهبر در زمین حاضر می شود و قرار است هر کاری که از دستش بر می آید را هنگام بازگشت، انجام دهد. 

قهرمان نشدن در لیگ قهرمانان اروپا شرم آور خواهد بود؟

هیچ وقت نمی توانید در مورد لیگ قهرمانان اروپا با اطمینان صحبت کنید، فقط ما نیستیم و دیگران هم هستند. تیم های دیگر نیز به شدت قدرتمند هستند. هنوز هیچ تیمی آنقدرها هم در لیگ قهرمانان اروپای این فصل پیشروی نکرده اما شما می توانید برخی چیزها را حس کنید، ما آماده ایم و فتح اروپا نیز به باشگاه کمک بسیاری خواهد کرد. 

اخبار داغ 

فیلم زیباترین رقص بهنوش بختیاری ! / اینجا انسانیت فریاد می زند ! فوتبالیست برزیلی، بعد از بیهوش کردن داور مسابقه دستگیر شد/ تصاویر حادثه علی دایی تحت عمل جراحی قرار گرفت افشاگری وحید صالحی در طرفداری: دلال ها در فوتبال ایران داور می چینند! کیلیان ام باپه: هیچ وقت نمی توانیم در فوتبال آینده را پیش بینی کنیم رومن آبراموویچ پس از سه سال به انگلستان سفر کرد

منبع: طرفداری

کلیدواژه: لیگ قهرمانان اروپا کیلیان ام باپه همین دلیل پاری سن ژرمن رئال مادرید هیچ وقت دوست دارم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۹۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاوی مارتینز: بایرن مونیخ - رئال مادرید بزرگ‌ترین جنگ تاریخ فوتبال است

ستاره سابق باوارایی‌ها به جادوی رئال مادرید در لیگ قهرمانان اشاره کرد.

طرفداری | خاوی مارتینز تقابل بایرن مونیخ و رئال مادرید را بزرگ‌ترین جنگ تاریخ فوتبال نامید.

به گزارش مارکا، تنها یک روز تا تقابل حساس تیم‌های بایرن مونیخ و رئال مادرید در دور رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا باقی مانده است. پس از گذشت 6 سال، دو غول فوتبال باشگاهی اروپا باری دیگر یکدیگر را ملاقات می‌کنند و باید دید دست آخر حکم صعود به فینال را کدام تیم امضاء خواهد کرد.

خاوی مارتینز، ستاره سابق بایرن مونیخ که طی سالیان اخیر بارها مقابل رئال مادریدِ پرستاره قرار گرفته، در مصاحبه‌ای با مارکا از حساسیت‌ و عظمیت این نبرد کلاسیک اروپایی صحبت کرد و آن را بزرگ‌ترین جنگ تاریخ فوتبال نامید. مارتینز در این خصوص گفت:

 چه چیزی از آن نبردهایتان با رئال مادرید در ذهن شما باقی مانده است؟

احترام متقابل بین دو تیم. بایرن و رئال مادرید دو تا از بزرگترین باشگاه‌های اروپا هستند، اگر نگوییم بزرگترین‌. این بازی‌ها حکم نبردی حماسی و پرشور را داشتند، پر از غرور و احساسات. مثل یک جنگ بود! البته جنگ در معنای مثبت. حضور در برنابئو با آن جو فوق‌العاده‌ای که هواداران ایجاد می‌کردند، تجربه‌ای باورنکردنی بود. در آلیانتس آرنا هم همینطور. شور و اشتیاق تماشاگران در هر دو ورزشگاه حس می‌شد. برای من این بزرگترین نبرد کلاسیک اروپا و بزرگ‌ترین رویارویی تاریخ فوتبال است. و نکته جالب اینکه این دو تیم هرگز در فینال مقابل هم قرار نگرفته‌اند! این نبردی است که لیگ قهرمانان منتظر آن است.

وقتی آن سال‌ها مدام با رئال روبرو می‌شدید چه احساسی داشتید؟

خب برای ما عادی بود که به رئال بخوریم. آنها همیشه در مراحل پایانی حضور دارند و هرگز غایب نیستند. اگر می‌خواهید قهرمان شوید، دیر یا زود باید با آنها روبرو شوید. برای قهرمانی باید بهترین‌ها را شکست دهید و رئال همیشه جزو بهترین‌هاست.

از بین سه بار حذف شدن توسط رئال، کدامیک برای شما سخت‌تر بود؟

احتمالا نیمه نهایی 2018. مشکل رئال این است که هرگز نمی‌توانید به آنها اعتماد کنید، هرگز نمی‌توانید بگویید که کار تمام شده است. آنها در لیگ قهرمانان صاحب یک نوع جادو و ابهت هستند که در هر شرایطی آنها را خطرناک می‌کند. نمونه‌اش کاری بود که دو فصل پیش با سیتی (فصل 22-2021) کردند.

صحبت از بازی رئال و سیتی شد. به عنوان یک فرد حرفه‌ای در فوتبال می‌توانید توضیح دهید که آن روز چه حسی داشتید؟

من آن بازی را در برنابئو از نزدیک دیدم. تجربه‌ای باورنکردنی بود. قابل وصف نیست. من مطمئن بودم که سیتی به فینال می‌رود. با خودم می‌گفتم غیرممکن است که رئال این نتیجه را جبران کند، حتی با وجود اتفاقاتی که برای چلسی و پی‌اس‌جی افتاده بود. وقتی گریلیش روبروی دروازه قرار گرفت، مثل همه گفتم: کار تمام شد. بعد مندی توپ را دفع کرد و آن اتفاقات عجیب و غریب رخ داد. من که اصلاً طرفدار رئال نیستم، خودم را در حال پریدن از خوشحالی به خاطر چیزی که دیده بودم و تجربه کرده بودم، دیدم. آن شب واقعاً باورنکردنی و شوکه‌کننده بود.

 

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • آردا گولر: رئال مادرید گفت که من وارث لوکا مودریچ خواهم بود
  • خاوی مارتینز: بایرن مونیخ - رئال مادرید بزرگ‌ترین جنگ تاریخ فوتبال است
  • نویر: تمام جهان منتظر بازی بایرن-رئال هستند
  • لواندوفسکی: توپ طلای 2021 حق مسی بود؛ بلینگام و ام باپه بهترین بازیکنان دنیا هستند
  • اشتفان افنبرگ: رئال مادرید مقابل منچسترسیتی خوش‌شانس بود؛ در برنابئو، فندک به سمتم پرت کردند
  • لیست رئال مادرید برای سفر به مونیخ؛ حضور کورتوا، آلابا و کارواخال! + عکس
  • برناردو سیلوا: رئال مادرید تیم عجیبیه!
  • لواندوفسکی: بازیکنان، چشم‌بسته دستورات آنچلوتی را انجام می‌دهند؛ او یک مرد بزرگ است
  • قاسم‌پور: مدیران آگاه و سالم باشند کار فوتبال خوب پیش می‌رود
  • برتری رئال مادرید در خانه سوسیداد