Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از شخصیتهای برجسته دانشگاهی لبنان ضمن اشاره به اهمیت حمایت از مسئله فلسطین بر لزوم تقابل مدرن و استفاده از استراتژی «حمله ترکیبی» در برابر توطئه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تاکید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد، خانم دکتر «لور ابی خلیل» دبیر کل انجمن تجمعات دانشگاهی در لبنان طی یک کنفرانس فرهنگی اعلام کرد، دشمن صهیونیستی از خلاء ناشی از تحولات موسوم به انقلاب‌های عربی برای عادی سازی روابط با اعراب استفاده کرد که همین امر موجب افزایش تهدیدات صهیونیستی ضد امنیت داخلی کشورهای عربی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود، مشخص است که عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی دارای چندین جنبه است که ما باید با آن مقابله کنیم. یکی از این جنبه‌ها تلاش برای نابودی حافظه عربی در ابعاد اجتماعی و فرهنگی آن است؛ چیزی که دشمن صهیونیستی برای آن تلاش می‌کند. اسرائیل با اشکال و جهت گیریهای مختلف سعی می‌کند با تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی عربی، اصلِ دشمن بودن اسرائیل را در حافظه اعراب پاک کند.

دکتر ابی خلیل ادامه داد، ارتباط مداوم دشمن صهیونیستی با رژیم های عربی راه‌های مقابله با این توطئه‌ها را دشوار کرده و به همین دلیل لازم است از مقابله سنتی با این توطئه‌ها دوری کرده و وارد تقابل مدرن شویم؛ همانند اتفاقی که حزب کارگر بریتانیا رقم زده و اسرائیل را یک رژیم آپارتاید توصیف کرد که باید از نظر نظامی و اقتصادی تحریم شود.

3 شکست بزرگی که عربستان با ورود سوخت ایران در لبنان متحمل شدشیخ نعیم قاسم: تشکیل دولت لبنان از دستاوردهای مقاومت بود/ برای ازسرگیری روابط با سوریه اقدام می‌کنیمرژیم صهیونیستی 5 منور به جنوب لبنان شلیک کرد

وی تاکید کرد، در مواجهه با این واقعیت باید ملتهای عربی برای حمایت از امنیت خود بر اساس دکترین دفاع پیشگیرانه ، آگاهی اجتماعی در مقابله با توطئه‌های دشمنان را بالا ببرند. تحقق این امر با روش «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه با استراتژی «حمله ترکیبی» ممکن می‌شود که اعتقاد دارد حمله به هر یک از متحدان روسیه از جانب هر طرف، تجاوز و حمله به روسیه محسوب می‌شود.

این شخصیت دانشگاهی لبنان تصریح کرد، اگر ما نیز این استراتژی را اتخاذ کنیم حمله به هر یک از کشورهای شرقی به معنای حمله به همه کشورهای شرقی است. در این صورت مقاومت، مشروعیت خود را در دفاع از هر یک از کشورهای منطقه بر اساس اصل محافظت از امنیت ملی با مفهوم حمله ترکیبی به دست می آورد.

وی با اشاره به مفاهیم مربوط به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تاکید کرد که باید یک استراتژی دفاعی در برابر این روند تدوین کرد که در آن قابلیت‌های فرهنگی و اجتماعی و سیاستهای دفاعی برای مقابله با سازش و عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی ترکیب می‌شود.

دکتر ابی خلیل همچنین بر اهمیت حمایت از فلسطین و ضرورت ایجاد استراتژیهای منظم برای مقابله با عادی سازی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی که امنیت جامعه عربی را تهدید می‌کند، تاکید کرد.

این سخنان شخصیت برجسته دانشگاهی لبنان در یک کنفرانس مجازی که توسط دیده بان عربی حقوق بشر با عنوان «موج جدید عادی سازی» برگزار شده بود بیان شد.

حاضران در این کنفرانس ضمن محکوم کردن نشست عادی سازی اخیر در اربیل عراق به بررسی عواقب ناشی از توافق نامه‌های عادی سازی اعراب با رژیم صهیونیستی از گذشته تاکنون و خطر این توافقات برای امنیت ملی عرب‌ها و نحوه مقابله با آن پرداختند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی دشمن صهیونیستی دانشگاهی لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۹۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله از انهدام یک تانک «مرکاوا» رژیم صهیونیستی خبر داد

به گزارش قدس آنلاین، جنبش حزب‌الله لبنان امروز اعلام کرد که رزمندگان این جنبش منطقه اشغالی المطله واقع در مرز فلسطین اشغالی و لبنان را با موشک‌های هدایت‌ شونده، هدف قرار دادند.

طبق اعلام حزب‌الله، در این حمله یک تانک مرکاوای ارتش رژیم صهیونیستی منهدم و سرنشینان آن کشته یا زخمی شدند.

حزب‌الله همچنین از هدف قرار دادن محل تجمع نظامیان صهیونیست در یک چادر نظامی در منطقه المطله خبر داد و افزود که این چادر به صورت دقیق با اسلحه مناسب هدف قرار گرفت و نظامیان داخل آن کشته یا زخمی شدند.

پیشتر نیز مقاومت اسلامی لبنان از شلیک چندین موشک به محل تجمع و حضور نظامیان صهیونیست در شهرک‌های صهیونیست‌نشین «دوفیف» و «افیفیم» در شمال فلسطین اشغالی خبر داده بود.

 از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر گذشته (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون، شمار زیادی از شهرک‌نشینان صهیونیست در شمال سرزمین‌های اشغالی از ترس حملات موشکی حزب الله لبنان مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند و بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی، بیشتر ساکنان مانده در این منطقه، از بیماری‌های روحی و روانی رنج می‌برند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • پیام عربستان به تل‌آویو درباره حمله به رفح
  • هشدار جدی عربستان به اسرائیل | خطای بزرگ را انجام نده تا ما خائن نشویم!
  • رسانه عبری: ریاض اسرائیل را درباره هر حمله به رفح تهدید کرد
  • باتلاق شمال در انتظار صهیونیست‌ها
  • فلسطین، مسئله‌ای که عادی نمی‌شود!
  • عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی و کشورهای منطقه قابل هضم و توجیه نیست
  • فیلم| عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هیچگاه مشکل غرب آسیا را حل نخواهد کرد
  • حمله‌های هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی علیه غزه و لبنان
  • حزب‌الله لبنان نظامیان صهیونیست و یک تانک مرکاوا را هدف قرار داد
  • حزب‌الله از انهدام یک تانک «مرکاوا» رژیم صهیونیستی خبر داد