Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار مهدی معصوم بیگی گفت: یگان های حفاظتی یاریگر پلیس در تامین امنیت پایدار و حفاظت و حراست از اموال و سرمایه های ملی و مردمی هستند از این همه ساله و همزمان با هفته گرامی داشت نیروی انتظامی رزمایش پلیس و یگان‌های حفاظت دستگاه های اجرایی کشور با هدف نمایش اقتدار و توانمندی این یگان ها برگزار می شود و انتظار براین است تا سایر سازمان های دولتی نیز با تشکیل این یگان های ارزشمند سهم خود در تولید امنیت و آرامش جامعه را در عمل ثابت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش برنا؛ سردار مهدی معصوم بیگی، رئیس پلیس پیشگیری ناجا ضمن تسلیت سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت امام دوم و هشتم شیعیان امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) به تشریح برنامه‌های پلیس پیشگیری در هفته نیروی انتظامی پرداخت.

این مقام ارشد انتظامی هفته نیروی انتظامی را فرصتی مغتنم برای ارائه عملکرد و ایجاد گفتمان جدید بین پلیس و آحاد مردم دانست و اظهار داشت: این هفته نقطه عطفی برای شتاب بخشی به ماموریت‌های مردم محور پلیس است.

وی افزود: هفته نیروی انتظامی از جهات مختلف ارزشمند است زیرا ارتباط مردم با پلیس و ارتباط ناجا با مردم برجسته می شود.

تجلیل از کلانتران برگزیده پلیس پیشگیری

سردار معصوم بیگی با اشاره به فرامین هشتگانه مقام معظم رهبری مدظله العالی در خصوص لزوم توجه همه جانبه به ماموریت های تاثیرگذار کلانتری ها در حفظ و ارتقاء امنیت عمومی و تکریم کارکنان کلانتری که در خط مقدم دفاع از امنیت مردم قرار دارند ادامه داد: در اجرای منویات معظم له برنامه‌های تحول گرایانه متعددی در حوزه پشتیبانی از ماموریت‌های مردم محور کلانتری ها انجام شده است که در ادامه این اقدامات در صدد هستیم از امنیت آفرینان کلانتری‌ها که با ایثار و مجاهدت خود آرامش را به آحاد جامعه به ارمغان می آورند همزمان با هفته ناجا قدردانی و ارزش های ماندگار و اقدامات حسنه این مجاهدان ایثارگر در حوزه کلانتری را بیشتر به جامعه معرفی کنیم.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا هدف از برگزاری اولین جشنواره تجلیل از کلانتران برگزیده پلیس پیشگیری را شناسایی رؤسا و فرماندهان پرتلاش کوپ در راستای تحقق فرامین فرماندهی معزّز و معظم کل قوا و الگو سازی برای سایر کارکنان برشمرد و ادامه داد: این جشنواره به صورت وبینار، با حضور جمعی از فرماندهان ناجا در هفته ناجا برگزار خواهد شد.

گردهمایی پلیس یاران موسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی

ارشدترین مقام پلیس پیشگیری کشور برگزاری دهمین گردهمایی پلیس یاران موسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی را از دیگر برنامه های ارزشمند برنامه ریزی شده برای اجرا در هفته ناجا عنوان کرد و گفت: موسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی و پلیس یاران از قابلیت های خوبی در حوزه تامین نظم و امنیت برخوردار هستند که اغلب شهروندان از این توانمندی ها بی اطلاع هستند.

سردار معصوم بیگی افزود: در این گردهمایی از پلیس یاران ساعی که با همکاری کلانتری ها و مردم موجب پیشگیری از وقوع جرم شده اند قدردانی خواهد شد.

رزمایش پلیس و یگان‌های حفاظت دستگاه‌های اجرایی کشور

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه پلیس پیشگیری ناجا در راستای توسعه، ارتقاء و تحکیم امنیت جامعه اقدام به ساماندهی یگان های حفاظت از دستگاه های اجرایی نموده است تصریح کرد: یکی از شاخص های تامین امنیت، مشارکت همه دستگاه ها در امور امنیتی است که مصداق آن همکاری سازمان های دولتی با این پلیس در تشکیل و راه اندازی ۱۳ یگان حفاظتی در دستگاهای اجرایی کشور است.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: یگان های حفاظتی یاریگر پلیس در تامین امنیت پایدار و حفاظت و حراست از اموال و سرمایه های ملی و مردمی هستند از این همه ساله و همزمان با هفته گرامی داشت نیروی انتظامی رزمایش پلیس و یگان‌های حفاظت دستگاه های اجرایی کشور با هدف نمایش اقتدار و توانمندی این یگان ها برگزار می شود و انتظار براین است تا سایر سازمان های دولتی نیز با تشکیل این یگان های ارزشمند سهم خود در تولید امنیت و آرامش جامعه را در عمل ثابت کنند.

سردار معصوم بیگی با تاکید براینکه هفته ناجا فرصتی مغتنم برای تقویت گفتمان سازی بین پلیس و مردم است، تلاش خواهیم کرد عملکرد این پلیس خدوم را برای آحاد شهروندان اطلاع رسانی کنیم خاطرنشان کرد: اجرای طرح یادی از پیشکسوتان با هدف تجلیل از اعضای وابسته حوزه پلیس پیشگیری در ۱۰ سال اخیر، برگزاری مانور خودرویی و موتوری موسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی، اجرای طرح قاسم و قدردانی از سربازان منتخب، برپایی نمایشگاه دستاوردهای پلیس فرودگاه‌ و راه آهن کشور، افتتاح مرکز پایش تصویری و بهره برداری از سامانه دوربین پلاک‌خوان پلیس فرودگاه امام (ره)، برپایی نمایشگاه دستاوردهای پلیس پیشگیری در مجلس شورای اسلامی، افتتاح پاسگاه‌های جدیدالاحداث در یگان های تابعه پلیس راه آهن، برگزاری مسابقات ورزشی و کتابخوانی، ارائه آموزش های همگانی به جامعه مخاطب پلیس توسط مربیان آموزش همگانی کوپ‌های سراسر کشور از دیگر برنامه های پلیس پیشگیری در هفته نیروی انتظامی است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رئیس پلیس حضرت محمد شیعیان امام رضا نیروی انتظامی مقام معظم رهبری جامعه نظم و امنیت پیشگیری از وقوع جرم دستگاه های اجرایی شاخص تامین امنیت سرمایه امنیت و آرامش پیشکسوتان راه آهن دوربین فرودگاه امام مجلس شورای پلیس راه هفته ناجا رئیس پلیس پیشگیری ناجا موسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی هفته نیروی انتظامی سردار معصوم بیگی پلیس پیشگیری یگان ها پلیس یاران کلانتری ها هفته ناجا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۹۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح اقدامات مدیریت بحران خراسان جنوبی در سیل اخیر

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با تشریح اقدامات مدیریت بحران در سیل اخیر گفت: توجه به بحران‌ها در همه سطوح ملی و استانی برای پیشگیری و مقابله کم است و در اولویت‌بندی اعتبارات کشوری و استانی برای مدیریت بحران مشکل داریم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرنگار تسنیم از بیرجند، محمد علی آخوندی صبح امروز دوشنبه در زمینه اقدامات مدیریت بحران و دستگاه‌های اجرایی استان برای مقابله با بحران اظهار داشت: مدیریت بحران مجموعه‌ای از فعالیت‌ها است بنابراین نباید انتظار داشته باشیم که انجام اقدامات مورد نظر توسط دستگاه اجرایی یا واحد خاصی در استانداری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌های که از منابع دولتی استفاده می‌کنند، همچنین نهادها و موسسه‌های زیر نظر دفتر مقام معظم رهبری، سازمان بسیج سازندگی و ...در این زمینه براساس قانون مصوب مجلس مسئولیت دارند افزود: از ماه 12 به بعد قانون مدیریت بحران کشور که مصوب مجلس شورای اسلامی است، وظایف سازمان مدیریت بحران کشور، شورای عالی مدیریت بحران کشور و دیگر دستگاه‌های اجرایی مربوط مشخص شده است، لذا همه آنها باید برای مقابله با بحران آماده باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی و سیاست گذاری در این زمینه در شورای عالی مدیریت بحران کشور انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: درکنار تصمیم‌های کشوری که ابلاغ می‌شود، بر اساس مواد 13 و 14 قانون مدیریت بحران کشور، همه دستگاه‌های اجرایی علاوه بر آموزش نیروهای خود باید آمادگی لازم را برای مدیریت بحران بر اساس وظایف خود داشته باشند.

آخوندی تأکید کرد: توجه به بحران در تمام سطوح ملی و استانی برای پیشگیری و مقابله با بحران کم است و این در حالی است که مدیر هر دستگاه اجرایی وظیفه نظارت بر چگونگی اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی را بر عهده دارد. بر اساس مواد 20 به بعد قانون مدیریت بحران کشور در شهرستان‌ها فرمانداران و بخشداران وظیفه نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی را در این زمینه بر عهده دارند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: هر دستگاه اجرایی برای انجام وظیفه‌ای که بر اساس قانون مورد نظر در زمینه مدیریت بحران برای آن مشخص شده است، از وزارتخانه خود باید در خواست اعتبار و تجهیزات مورد نیاز را داشته باشد. هر سال از سرجمع اعتبارات کشور، اعتباری در اختیار هلال احمر قرار می‌گیرد تا اقدامات مورد نیاز از این طریق انجام شود. صندوق بیمه خسارات طبیعی هم باید به وظیفه خود در این باره به خوبی عمل کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: ستاد مدیریت بحران استان منبع اعتباری مستمر و تجهیزاتی برای انجام یک سری کارها در این باره ندارد و در هشت سال گذشته اعتباری برای پیشگیری و مقابله به ستادهای مدیریت بحران استان ها اختصاص نیافته است. بعضی از دستگاه‌های اجرایی استان هم به دلیل اینکه اعتبارات درخواستی آنها از وزارت متبوع خود تامین نشده است، نتوانسته‌اند به وظایف خود در این باره به خوبی عمل کنند. در اولویت‌بندی اعتبارات کشوری و استانی برای مدیریت بحران مشکل داریم.

آخوندی گفت: حداقل برای بهسازی ماشین آلات راه‌سازی به یک هزار و 955 میلیارد  تومان نیاز داریم و از طرفی دیگر برای مدیریت بحران با کمبود نیرو انسانی مواجه هستیم و در بعضی از موارد تجهیزات وجود دارد اما نیروی متخصصی که بتواند با آن کار کند را نداریم که این مشکل در سازمان آتش نشانی مرکز استان و شهرداری‌ها با بازنشسته شدن تعدادی از نیروهای شاغل به وجود آمده است.

وی تصریح کرد: زمانی که هشداری اعلام می‌شود باید همه مرخصی‌ها لغو  و در چند روز باقیمانده تا زمان بحران پیش‌بینی شده باید مراکز خطر شناسایی و ماشین آلات مورد نیاز برای مقابله به مراکز خطر اعزام شوند که متاسفانه این موارد جدی گرفته نمی‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: در زمان بروز بحران از همه امکانات موجود بخش‌های دولتی و خصوصی مانند ماشین آلات معادن باید به خوبی استفاده شود. باید برنامه‌ریزی برای پیشگیری و مقابله با بحران در شهرستان‌ها توسط فرمانداری‌ها به گونه‌ای باشد که در زمان وقوع بحران از همه امکانات برای کاهش خسارات بهره گرفته شود.

به گفته وی، زمانی که حادثه‌ای اتفاق می‌افتد، تیم‌های ارزیابی توسط دستگاه‌های مربوط به منطقه مورد نظر اعزام می‌شوند و در قالب فرم‌های برآورد خسارات انجام می‌شود.

وی بیان کرد: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده تاکنون که هنوز تکمیل نشده، یک هزار و 955 میلیارد تومان در سیل اخیر به شهرستان زیرکوه خسارت وارد شده است.گزارش‌های مورد نظر در هر شهرستان به فرمانداری‌ها ارسال می‌شود و آنها هم این گزارش‌ها را به مدیریت بحران استان می‌فرستند و جمع‌بندی نهایی آن با امضای استاندار به وزارت کشور ارسال می‌شود و در هیئت دولت تصمیم لازم در هر زمینه‌ای گرفته می‌شود.

آخوندی با بیان اینکه بیشترین خسارت سیل به راه‌ها و ابنیه جاده‌ها وارد شده است، گفت: درپی سیل اخیر محورهای مواصلاتی شهرستان خوسف آسیب جدی دیده‌اند‌. در پی بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب در مناطق مختلف به محورهای مواصلاتی شهرستان خوسف، آسیب جدی وارد شده است. در این راستا تمام زیرساخت‌های جاده‌ای و راه‌های عشایری و روستایی در شهرستان خوسف خسارت جدی دیده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی از آبگرفتگی منازل روستایی خوسف و نهبندان و تخریب تمامی قنواتی که در حاشیه رودخانه‌ها بوده‌اند خبر داد و افزود: ابنیه جاده‌ها نیز به طور کامل تخریب شده‌اند.

آخوندی از تخریب و خسارت به مزارع سرچاه عماری و محور قلعه زری در شهرستان خوسف خبر داد و گفت: در شهرستان خوسف شاهد قطعی شبکه آب و برق و حتی گاز در برخی روستاها بودیم. در شهرستان نهبندان آب به داخل شهر هم نفوذ کرده و مشکلاتی در داخل شهر هم داشته‌ایم و منازل قدیمی و آغل‌های دام گنبدی خسارت دیده‌اند که  بعد از اتمام بارش‌ها، میزان خسارت‌ها برآورد می‌شود. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: در شهرستان خوسف، مشابه زیرکوه شرایط خاصی به دنبال سیلاب داشتیم به نحوی که در محورهای مواصلاتی حتی ماشین سنگین هم نمی‌تواند تردد کند و محور قلعه زری و روستاهای بخش ماژان کلاً تخریب شده‌اند. 

آخوندی از همکاری مردمی، تراکتورداران و نیروهای معادن برای بازگشایی مسیرها تشکر کرد و یادآور شد: از مردم می‌خواهیم تا با نیروهای امدادی همکاری لازم را داشته باشند و به هشدارهای هواشناسی توجه کنند.

انتهای پیام/251/

دیگر خبرها

  • استقرار ۱۸ تیم اطفای حریق در مناطق حفاظت شده کرمانشاه
  • دستگیری متهم به جعل مهرهای ادارات در مشهد
  • تشریح اقدامات مدیریت بحران خراسان جنوبی در سیل اخیر
  • دستگیری ۳ حفار غیر مجاز در شهرستان آمل
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی دانشگاه فرهنگیان
  • دستگاه های اجرایی تنگستان در برگزاری مراسم سوم خرداد همکاری کنند
  • وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم
  • نصب ۴۰ دستگاه آشکارساز چمدانی در گمرکات اجرایی کشور
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است