Web Analytics Made Easy - Statcounter

تفریح در تهران از برنامه های شهرداری است. مردم تهران به تفریح نیاز دارند. مکان تفریحی در تهران زیاد است. تهران نیاز به مکان های تفریح بیشتر دارد.

 مردم تهران انتظار ساخت مکان های تفریحی بیشتری از شهردار جدید تهران دارند. زاکانی هم قول داده که به فکر تفریحات و شادی مردم تهران باشد.

 شما با عضویت در سیستم پوش نوتیفیکیشن سایت ما می‌توانید از تکمیل شدن این مطلب و سایر مطالب مشابه مطلع شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

 آنچه در مطلب نقشه زاکانی برای تفریح تهرانی‌ ها  می خوانید:

برنامه شهردار جدید برای تفریح در تهران هوای پاک، تفریح و نشاط جزء نیازهای مردم تهران بهترین تفریحات رایگان در تهران

 

برنامه شهردار جدید برای تفریح در تهران

زاکانی، شهردار تهران در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت:

 

 

هوای پاک، تفریح و نشاط جزو نیازهای مردم تهران است.

 

 

در ادامه بخوانید: شش مکان تفریحی متفاوت 

 

وی افزود: امروز از بوستان های جنگلی تهران بازدید کردم، کارهای بزرگ انجام شده و باید پروژه‌هایی از جمله اردوگاه‌های تفریحی، اماکن گردشگری و بوم گردی و مراکز ورزشی فرهنگی و مذهبی ایجاد شود.

 

هوای پاک، تفریح و نشاط جزء نیازهای مردم تهران 

شهردار تهران به همراه تعدادی از مدیران شهرداری از بوستان‌های جنگلی مناطق ۲۲گانه تهران بازدید کرد.

 

 

در ادامه بخوانید: قهر یا سفر تفریحی دروازه بان استقلال 

 

 

به گزارش ایسنا و به نقل از شهر، علیرضا زاکانی در برنامه مفصلی از بوستان‌های جنگلی مناطق ۲۲ گانه تهران و همچنین کمربند سبز پایتخت بازدید کرد. این بازدید که از ساعت ۶ صبح امروز آغاز شد بیش از ۹ ساعت به طول انجامید و شهردار تهران در جریان امور مربوط به توسعه کمربند سبز تهران قرار گرفت.

 

 

محمدامین توکلی‌زاده، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و محمدعلی مختاری، مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران و جمع دیگری از مدیران در این بازدید زاکانی را همراهی کردند.

 

در ادامه بخوانید: عکس لیلا بلوکات در قایق تفریحی روی آب 

 

 

بوستان‌ جنگلی یک هزار هکتاری تلو، لویزان، چیتگر، ملت، ولایت، کوهسار، جوانمردان، پروژه جنگلکاری خاتم الانبیاء (ص) و ... برخی از بوستان‌هایی بودند که شهردار تهران از آنها بازدید کرد.

شهردار تهران پیش از آغاز بازدید از بوستان‌های با حضور بر سر مزار پاک شهدای دفاع مقدس با نثار فاتحه به مقام شامخ شهدای والا مقام ادای احترام کرد و یاد و خاطره آنها را گرامیداشت.

 

در ادامه بخوانید: عکس جورج کلونی در قایق تفریحی 

 

 

شهردار تهران در حساب کاربری توییتر خود درباره این بازدید نوشت: « ‌هوای پاک و تفریح و نشاط جزء نیازهای مردم تهران است. امروز از بوستان های جنگلی تهران بازدید کردم. کارهای بزرگی انجام شده و باید پروژه‌هایی از جمله اردوگاه‌های تفریحی، اماکن گردشگری و بومگردی و مراکز ورزشی، فرهنگی و مذهبی ایجاد شود.»

 

در ادامه بخوانید: اولین سفر قطار تفریحی دمشق پس از 5 سال+ فیلم 

    بهترین تفریحات رایگان در تهران

در هر شهری مکان‌های تفریحی رایگان وجود دارند که برخی از آن‌ها نسبت به تفریحات پولی لذت بیشتری هم دارند. در تهران هم که شهر موزه‌ها نامیده می‌شود، محل‌های مختلفی نظیر پل طبیعت وجود دارد که می‌توانید بدون هزینه، ساعت‌ها در آن‌ وقت بگذرانید. البته پیش از آن که بخواهیم به بررسی بهترین تفریحات رایگان در تهران بپردازیم، باید بگوییم که منظور ما از رایگان بودن، کم‌هزینه بودن و عدم نیاز به پرداخت ورودی است. 

 

در ادامه بخوانید: سوئیس گرانترین کشور تفریحی جهان + تصاویر 

 

 

برخی از این تفریحات رایگان عبارتند از:

 پیاده‌روی در خیابان ولیعصر تهران قدم زدن و لذت بردن از منظره زیبای پل طبیعت بام تهران؛ ایستادن بر فراز شهر تهران خانه هنرمندان تهران؛ اجتماع تمام فرهنگ‌های ایران  دربند تهران؛ تلفیق پیاده‌روی و کوه‌نوردی در طبیعتی بکر  بازدید از برج میلاد تهران بازدید از برج آزادی بازدید از بازار بزرگ تهران بازدید از موزه آبگینه تهران  بازدید از شاهکارهای معماری شهر تهران تماشای هنرهای جذاب خیابانی در تهران بازدید از باغ ایرانی در ده‌ونک تهران

 

در ادامه بخوانید: میلاد کی مرام در کنار قایق تفریحی لاکچری + عکس 

 

 

این مطلب باانجام وعده های زاکانی تکمیل می شود. می‌توانید آن را ذخیره کنید تا از تغییرات آن مطلع شوید.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: برج دفاع مقدس شهر تهران شهرداری گردشگری بوستان های جنگلی نیازهای مردم تهران ادامه بخوانید تفریحات رایگان شهردار تهران تهران بازدید تفریح و نشاط برای تفریح هوای پاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۹۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه جنجال توسل‌جویی علم‌الهدی به شاهنامه | نمی‌دانستید منیژه، زن باده‌نوش و دختر دشمن ایران بود | این ابیات را هم بخوانید!

در سخنان علم‌الهدی، نکتۀ فرعی نادرستی هم وجود دارد و آن اینکه وی منیژه را "یک زن فرهیخته و ایرانی" توصیف کرده؛ در حالی که منیژه تورانی بوده است. او دختر دشمن بزرگ ایران، یعنی دختر افراسیاب – پادشاه توران – بود!

در واکنش به اظهارات اخیر امام جمعه مشهد درباره حجاب، سایت عصرایران در یادداشتی نوشته است؛

در خبرها آمده بود که احمد علم‌الهدی، امام جمعۀ مشهد، گفته است: «حجاب متعلق به فرهنگ ایران است. حتی آن زمان که هنوز اسلام وارد ایران نشده بود، حجاب فرهنگ ایرانیان بود؛ بخصوص در تاریخ ایران باستان؛ و انعکاس این فرهنگ را می‌توان در شاهنامۀ حکیم ابوالقاسم فردوسی دید؛ آن زمان که از قول منیژه به عنوان نماد یک زن فرهیخته و ایرانی نقل می‌کند: منیژه منم، دخت افراسیاب / برهنه ندیده تنم آفتاب».

اینکه جناب علم‌الهدی برای دفاع از حجاب ترجیح داده به سراغ شاهنامه برود و از منیژه مدد بگیرد، خود تایید ناخواسته‌ای است بر آنچه به عنوان دین‌گریزی در جامعۀ ایران مطرح و البته از تریبون‌های رسمی انکار شده است.

محافظه‌کاران در ایران، به ویژه اگر اهل سیاست باشند، غالبا منکر داعیه دین‌گریزی در جامعۀ ایران‌اند؛ ولی چگونه هم آن ادعا را نادرست می دانند و هم آقای علم‌الهدی برای دفاع از حجاب دست به دامن منیژه‌ای شده که اگرچه آفتاب تنِ برهنه‌اش را ندیده بود، ولی شراب‌خواری و عیش و عشرت هم از دیگر ویژگی‌های او بوده است؟

در داستان بیژن و منیژه در شاهنامه، منیژه به بیژن دل می‌بندد و او را به خیمه‌اش دعوت می‌کند. چند شبانه‌روز با او مشغول خوردن و باده نوشیدن می‌شود، در حالی که نوازندگان با بربط و چنگ برایشان می‌نواختند.

ببینیم فردوسی چه توصیفی از خلوت بیژن با "منیژه" داشته:

نهادند خوان و خورش، گونه‌گون

همی ساختند از گمانی فزون

 

نشستنگه رود و می ساختند

ز بیگانه خیمه بپرداختند

 

پرستندگان ایستاده به پای

ابا بربط و چنگ و رامش سرای

 

میِ سالخورده به جام بلور

برآورده با بیژن گیو زور

 

سه روز و سه شب شاد بوده به هم

گرفته بر او خواب مستی ستم

 

در ابتدا هم که بیژن وارد خیمۀ منیژه می‌شود، فردوسی می‌گوید:

به پرده درآمد چو سرو بلند

میانش به زرین کمر کرده بند

منیژه بیامد گرفتش به بر

گشاد از میانش کیانی کمر

 

به هر حال پوشش منیژه هر چه بوده باشد، رفتار و کردار او قطعا باب طبع و مطابق عقاید جناب علم‌الهدی نبوده. پس چرا ایشان از منیژه مدد جسته برای دفاع از عقایدش؟ آیا این گونه تعبیر نخواهد شد که پدیده‌ای به نام دین‌گریزی را پذیرفته‌اند که به باور منتقدان افرادی نظیر آقای علم‌الهدی در شکل‌گیری آن پدیده نقش موثری داشته‌اند از منیژه و نه شخصیت های دینی نام برده است؟

مثلا در همین داستان بیژن و منیژه، نوازندگان برای دو دلداده می‌نواختند تا خلوت و معاشرت‌شان خوشایندتر شود و این اقبال به موسیقی هم دقیقا بخشی از همان "فرهنگ ایرانیان" بوده که آقای علم‌الهدی به آن تمسک جسته‌اند. ولی الآن که اختیار خراسان و شهر مشهد در ید باکفایت جناب علم‌الهدی قرار گرفته، برگزاری یک کنسرت در مشهد هم ممنوع است.

این نفی موسیقی هم آیا برآمده از "فرهنگ ایرانیان" است؟ و آیا همین سخت‌گیری‌ها موجب دین‌گریزی جوانان [‌یا دست کم لایه‌های قابل توجهی از آنان‌] نشده؟ قطعا اگر این سخت‌گیری‌ها نبود، امروز امام جمعۀ مشهد ناچار نبود برای دفاع از حجاب، به مشی منیژه‌ای متوسل شود که پس از آن سه روز شادخواری‌اش با بیژن، در جام شراب بیژن داروی هوش‌بر ریخت و او را با کمک ملازمانش پنهانی به کاخ پدرش برد و باقی قصه را هم از زبان فردوسی بشنوید:

نهفته به کاخ اندر آمد به شب

به بیگانگان هیچ نگشاد لب


چو بیدار شد و بیژن و هوش یافت

نگار سمن‌بر در آغوش یافت

 

در سخنان آقای علم‌الهدی، نکتۀ فرعی نادرستی هم وجود دارد و آن اینکه وی منیژه را "یک زن فرهیخته و ایرانی" توصیف کرده؛ در حالی که منیژه تورانی بوده است. او دختر دشمن بزرگ ایران، یعنی دختر افراسیاب – پادشاه توران – بود!

البته این نکته اهمیت چندانی ندارد و حق با آقای علم‌الهدی است. یعنی رفتار و سلوک منیژه تفاوت چندانی با رفتار زنان ایرانی نداشته. چون ایرانیان و تورانیان در مجموع تا حد زیادی در اتمسفر فرهنگی مشابهی می‌زیستند. ولی همین که امام جمعۀ مشهد واقف نیست منیژه ایرانی نبوده، نشان‌دهندۀ آشنایی کم او با "تاریخ ایران باستان" است و گمان گرده یک بیت کافی است.

نکتۀ مهم‌تر اما این است که تفاخر منیژه به اینکه آفتاب هم تنش را ندیده، ریشۀ اشرافی هم دارد. در مکه و مدینه نیز اشراف دقیقا به علت وضع مالی بهتری که داشتند، لباس‌ بیشتری بر تن داشتند.

اکثریت مردم حجاز فقیر بودند و لباس‌ چندانی نداشتند. یعنی نه لباس‌های گوناگون داشتند، نه همان تک‌ لباسی که داشتند، همۀ جای بدن‌شان را می‌پوشاند و در نتیجه آفتاب تن آن‌ها را می‌دید و می‌سوزاند.

اینکه نقل شده است پیامبر گرامی اسلام لباس‌های با آستین بسیار بلند را نمی‌پسندید و اگر لباسی می‌خرید و آستین‌اش بیش از اندازه بود، مقدار اضافی را می‌برید، دلیلش این بوده که چنین جامه‌هایی را اشراف از سر تفاخر می‌پوشیدند و بسیاری از مردم پول کافی برای تهیۀ چنین لباس‌هایی نداشتند.

احتمالا در ایران هم اقشار فقیر تا حدی گرفتار چنین مشکلی بودند. به هر حال اینکه منیژه می‌گوید آفتاب هم تن مرا ندیده، احتمالا حاوی اشاره‌ای است به خاستگاه طبقاتی برتر او؛ خاستگاهی که اکثر زنان فاقدش بودند.

به عنوان جمع‌بندی باید گفت در این یادداشت به سه نکته اشاره کردیم. یکم اینکه: وقتی برای دفاع از حجاب، پای زن باده‌نوشی مثل منیژه به میان می‌آید، یعنی جناب علم‌الهدی هم واقف‌اند که برای دفاع از حجاب باید به سراغ شخصیت‌هایی تازه و غیراسلامی رفت و همین نشانۀ تحولی اساسی در جامعۀ ایران است که انکار می‌شود.

دوم اینکه: حتی اگر بپذیریم اسلام دقیقا همان چیزی است که آقای علم‌الهدی و همفکران محافظه‌کار ایشان می‌گویند، سخت‌گیری برای اینکه سبک زندگی مردم و حتی مشی آن‌ها در عرصۀ عمومی "کاملا اسلامی" شود، علت اساسی دین‌گریزی در جامعۀ ایران بوده است. با مردم نباید سخت گرفت وگرنه دین‌گریزی به دین‌ستیزی هم منتهی خواهد شد.

سوم اینکه: اگر چیزهایی به نام "تاریخ ایران باستان" و "فرهنگ ایرانیان" وجود دارد، این امور قطعا تاثیر پایدار و ماندگار خودشان را بر زندگی و مشی و منش ایرانیان گذاشته‌اند. جامعه، مومی در دستان صاحبان قدرت نیست تا آن را به هر شکل که خواستند، درآورند. قناعت را فقط به مردم نباید توصیه کرد. حاکمان هم در تلاش برای ایجاد "جامعۀ مطلوب" خودشان باید اهل قناعت باشند.

دیگر خبرها

  • شهردار کرمان ترمز طرح ساخت بوستان‌های جدید را کشید
  • زاکانی: به جای ملک به مدیران وام بانکی دادیم!
  • کارگران ستون فقرات تولید هستند
  • اقراریان: درباره ممانعت از حضور عضو شورای شهر در منطقه ۱۷ شهردار تهران پاسخ دهد
  • نمایشگاه کتاب تهران متعلق به جریان فرهنگ و ادب کشور است
  • وعده چمران برای عدم قطع درختان پارک لاله
  • جنجال قرارداد میلیارد دلاری زاکانی با چینی‌ها در شورا
  • از حصار کشی در پارک لاله تا وعده چمران مبنی بر عدم قطع درختان
  • ادامه جنجال توسل‌جویی علم‌الهدی به شاهنامه | نمی‌دانستید منیژه، زن باده‌نوش و دختر دشمن ایران بود | این ابیات را هم بخوانید!
  • افشاگری عبدالرضا داوری درباره شهردار تهران/ پرداخت ۲۵/۵ میلیارد تومان کمک هزینه مسکن به ۳۶ مدیر انقلابی منصوب زاکانی