Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» معین‌الدین سعیدی با بیان اینکه دولت سیزدهم در حوزه دپیلماسی اولویت را ارتباط با کشورهای منطقه قرار داده است، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌های کشورهای همسایه در شرایط تحریمی می‌تواند بسیاری از چالش‌های اقتصادی ایران را برطرف سازد و تا حدودی اثرات تحریم‌ را خنثی کند.

وی ادامه داد: بازارچه‌های مرزی مهم‌تر از مرزهای رسمی هستند و با بازگشایی این بازارچه‌ها و استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی مرزها، وضعیت معیشتی مردم مرزنشین رونق پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم چابهار در مجلس افزود: بازارچه‌های مرزی «ریمدان» چابهار، «پیشین» شهرستان راسک، «میرجاوه» و همچنین «میلک» در هیرمند اجرایی ‌شده‌اند و امیدوارم بازارچه‌های مرزی «پسابندر» شهرستان دشتیاری و بازارچه مرزی «کوهک» سراوان به‌زودی بازگشایی شوند.

سعیدی با بیان اینکه باید زیرساخت‌های لازم برای توسعه بازارچه‌ها و گذرگاه‌های مرزی فراهم شود، گفت: این بازارچه‌های مرزی، خلأ اقتصادی موجود در مناطق مرزی سیستان و بلوچستان را جبران می‌کنند، اما متأسفانه کمبودهای زیرساختی در برخی از گذرگاه‌های مرزی این استان باعث ایجاد مشکلات برای مرزنشینان شده است.

وی تصریح کرد: کولبران در استان سیستان و بلوچستان برعکس مناطق دیگر کشور، خارج کننده کالا از کشور هستند و اگر موضوع سوخت در این استان سامان‌دهی شود، بخشی از مشکلات مرزنشینان برطرف خواهد شد. با بهره‌گیری از بازارچه‌های مرزی می‌توان موانع تحریمی را دور زد اما متأسفانه هنوز از این ظرفیت‌ استفاده نشده است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در خصوص طرح «رزاق» در مناطق مرزی افزود: اجرای این طرح دستاوردهای خوبی به همراه داشته است اما معایبی نیز دارد؛ متأسفانه در جنوب استان سیستان و بلوچستان هنوز طرح «رزاق» اجرایی نشده است.

نماینده مردم چابهار در مجلس بیان کرد: باید بازارچه‌ها و گذرگاه‌های مرزی در استان سیستان و بلوچستان افزایش پیدا کنند و پاکستان نیز تمایل زیادی به افزایش تبادلات تجاری با ایران دارد.

منبع: نماینده

کلیدواژه: پاکستان تبادل تجاری سیستان و بلوچستان بازارچه های مرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۹۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۲ درصدی جابجایی مسافر در جنوب سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲، تعداد ۲ میلیون و ۶۵۹ هزار و ۲۴۰ نفر مسافر توسط ۳۷۰ هزار و ۱۹۴ ناوگان حمل و نقل عمومی در سطح استان جابه جا شده اند که این میزان ، افزایش ۱۲ درصدی در تعداد مسافر و افزایش ۸ درصدی در تعداد سفر نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن نشان می‌دهد.

محمد یاسین احمدیان در گفت وگو با ایسنا، گفت: از این تعداد، یک میلیون و ۶۶۸ هزار و ۲۱۲ مسافر ، درون استانی و ۹۹۱ هزار و ۲۸ مسافر نیز به مقصد برون استانی بوده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان، تصریح کرد: هم اینک ۴۱ شرکت ،۲ پایانه مسافربری، ۹۶۲ راننده مسافری فعال ،۸۳ ناوگان اتوبوسی و یک هزار و ۷۶ ناوگان مینی بوسی در حال خدمات رسانی به مسافران در حوزه تحت پوشش این اداره کل می باشند.

احمدیان یادآور شد: مسافران می‌توانند هرگونه انتقاد و شکایت خود از پایانه‌های مسافربری و یا رانندگان حوزه حمل و نقل مسافر را از طریق سامانه ۱۴۱ به این اداره کل اطلاع دهند تا در کمیسیون‌های مربوطه به تخلف شرکت و رانندگان رسیدگی شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۲ درصدی جابجایی مسافر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • نجات ۴۳ هزار زن باردار در مناطق درگیر سیل بلوچستان
  • ماما اولین نوازشگر جسم پاک نوزاد است
  • ثبت ۵۴۰ هزار و ۳۸۸ تردد بین استانی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • خطر سیل در کمین نان مردم جنوب کشور
  • عکس | بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان
  • کمیسیون عملیات مرزبانی در سیستان و بلوچستان برگزار شد
  • تصاویری از فرمانده بلندپایه سپاه در مرزهای سیستان و بلوچستان
  • اعزام ۳۶۰ گروه جهادی به مناطق هدف خدمت‌رسانی در سیستان و بلوچستان
  • بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان