Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، امان پایتخت اردن امروز (چهارشنبه) میزبان نشست سه جانبه «هاله زواتی» وزیر انرژی این کشور، «ولید فیاض» وزیر انرژی و آب لبنان و «غسان الزامل» وزیر برق سوریه بود.

بر اساس گزارش خبرگزاری اردن «پترا» ، در این دیدار توافق شد بخشی از نیازهای برق لبنان از سوی اردن با استفاده از شبکه برق سوریه تأمین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این گزارش آمده، در نشست مذکور برنامه کاری و جدول زمانبندی برای راه‌اندازی مجدد خط اتصال برق میان اردن و سوریه، اجرای تمام بررسی‌های فنی و نیز آماده‌سازی توافق‌های لازم برای اجرای فرآیند تأمین ارائه شد.

زواتی در این خصوص گفت، هدف این نشست عمدتا تعیین یک برنامه عملی مشخص و یک برنامه زمانی برای تأمین برق لبنان از طرف اردن با استفاده از شبکه برق سوریه بود. این کار از طریق راه‌اندازی مجدد خطوط اتصال میان سه شبکه برای کمک به برادران لبنانی و تامین نیازهای آنها در این بخش انجام می‌شود و دستور آن را «عبدالله دوم» شاه اردن داده است.

سازمان برق لبنان اخیرا درباره احتمال خاموشی سراسری در لبنان در پی اتمام سوخت هشدار داده بود.در همین ارتباط، یک بار در هفته جاری برق لبنان برای مدت کمی به صورت کامل قطع شد اما دوباره وصل شد.

اخیرا، «بشر الخصاونه» نخست‌وزیر اردن با سفر به لبنان با «میشل عون» رئیس‌جمهور و «نجیب میقاتی» همتای لبنانی خود دیدار و درباره روابط دوجانبه و موضوعات مربوط به انرژی، انتقال برق اردن و گاز مصر به لبنان گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: اردن برق لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۰۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام راهیان نور غرب از اول مرداد آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه کمیته تخصصی اعزام و اسکان ستاد مرکزی راهیان نور با موضوع هماهنگی های ستادی و برنامه ریزی اجرایی اولیه اعزام و اسکان کاروان های راهیان نور غرب و شمالغرب سال ۱۴۰۳ و ارایه گزارش عملکرد قرارگاه های حاضر از فعالیت های ایام اوج راهیان نور با حضور سردار مجید سوری ریاست جانشین و دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج و سرهنگ پاسدار روح الله محمد حسین زاده دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور برگزار شد.

در ابتدای این نشست سردار سوری گفت: راهیان نور غرب و شمالغرب از ۱ مرداد آغاز و تا پایان شهریور نیز ادامه دارد. تعداد زائرین نسبت به سال گذشته از رشد دو برابری برخوردار است،به همین دلیل باید آمادگی کامل و پشتیبانی همه جانبه داشته باشیم.

سرهنگ محمد حسین زاده در ادامه این نشست گفت: حل مشکلات زیر ساختی یادمان های جنوب کشور یکی از اولویت های اصلی است که باید با پای کار آمدن دستگاه های اجرایی انجام شود.

کد خبر 6093303 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • عیادت امیرعبداللهیان از یک دیپلمات سوری
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات مجروح شده سوری
  • عیادت وزیر خارجه ایران از دیپلمات سوری آسیب دیده در حمله تروریستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق
  • احزاب لبنانی در انتخاب رییس‌جمهور کشورشان تفاهم و تسریع کنند
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • آغاز اعزام راهیان نور غرب از اول مرداد
  • اعزام راهیان نور غرب از اول مرداد آغاز می‌شود
  • نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • آغاز تحصن دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه
  • رزمندگان لبنانی و فلسطینی، نظامیان صهیونیست را هدف قرار دادند