Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- گزارش یک هیأت تحقیق مستقل نشان می‌دهد که در 70 سال گذشته حدود 330 هزار کودک قربانی آزار و اذیت کلیسای کاتولیک فرانسه و نهاد‌های وابسته به آن بوده اند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، «ژان مارک ساو» رئیس هیأت مستقل تحقیق از فساد اخلاقی کلیسای کاتولیک فرانسه روز سه شنبه در گفتگو با شبکه خبری سی ان ان خبر داد که اعضای روحانی این نهاد مذهبی طی هفت دهه گذشته از بیش از 200 هزار کودک سوء استفاده جنسی کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس یافته‌های گزارش هیأت مذکور، تخمین زده می‌شود که 216 هزار کودک از نیمه قرن بیستم تا سال 2020 مورد آزار و اذیت قرار گرفته باشند. این تعداد با احتساب قربانیان سوء استفاده کنندگان غیرروحانی مرتبط با کلیسا، مانند مدارس کاتولیک، به حدود 330 هزار قربانی افزایش می‌یابد.
به گفته ساو، کودکان در کلیسای کاتولیک بیشتر از مدارس دولتی، اردو‌های تابستانی یا هر محیط خارج از خانواده مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند.
به گفته وی، این مشکل ساختاری بوده و خشونت جنسی تنها به "چند فرد خاطی" محدود نمی‌شود.
ساو به سی ان ان گفت: کلیسا وقتی از سوء استفاده‌ها مطلع شد، سختگیری‌های لازم را برای محافظت از کودکان در برابر متجاوزین اتخاذ نکرد.
پیشتر اعلام شده بود که نتایج تحقیقات این هیأت نشان می‌دهد که کودکان هدف آزار دستکم 2 هزار و 900 تا 3 هزار و 200 کشیش یا سایر اعضای کلیسا بوده‌اند.
گزارش 2 هزار و 500 صفحه‌ای هیأت پس از دو سال و نیم تحقیق در بایگانی کلیسا، سوابق دادگاه‌ها، پرونده‌های پلیس و مصاحبه با شاهدان جمع آوری شده است.
این هیأت مستقل در سال 2018میلادی توسط کلیسای کاتولیک فرانسه و در واکنش به چندین رسوایی که این کشور و سراسر جهان را تکان داد، ایجاد شد. در بدو فعالیت یک خط تلفن برای دریافت اظهارات شاهدان راه‌اندازی و در ماه‌های بعد هزاران پیام دریافت شد.
22 کارشناس حقوقی، پزشک، مورخ، جامعه‌شناس و متخصص الهیات در این هیئت عضویت دارند.

پاپ: این رسوایی مایه شرم است
پاپ فرانسیس درباره سوء‌استفاده گسترده از کودکان در کلیسا‌های فرانسه ابراز شرم و ناراحتی کرد.
به گزارش آسوشیتدپرس، پاپ فرانسیس، رهبر کلیسای کاتولیک روز چهارشنبه با اشاره به موارد گسترده سوء‌استفاده از کودکان در کلیسا‌های فرانسه، درباره خودش و کلیسای کاتولیک ابراز شرم کرد و به ناکامی‌های موجود برای رسیدگی به نیازهای قربانیان اذعان کرد.
او که در واتیکان درباره گزارش منتشرشده روز سه‌شنبه -- که از سوء‌استفاده از حدود 330 هزار کودک در کلیسا‌های فرانسه از سال 1950 پرده برمی‌دارد -- سخن می‌گفت، افزود: «متأسفانه این رقم قابل ملاحظه‌ای است. مایلم ناراحتی خودم را درباره رنجی که قربانیان متحمل شدند به آنها ابراز کنم. این وضع همچنین مایه شرم من و مایه شرم ماست چرا که کلیسا نتوانست برای مدتی مدید نیاز آنها را در کانون توجهش قرار دهد.»
او از تمامی کشیش‌ها و دست‌اندرکاران کلیسا خواست تا تمام تلاش خود را برای جلوگیری از حوادثی مشابه به کار گیرند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: رسوایی جنسی کلیسای کاتولیک فرانسه پاپ کلیسای کاتولیک فرانسه سوء استفاده هزار کودک مایه شرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۰۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مایه کوبی ۲۶ هزار رأس دام سبک در منطقه بارز و شوارز

سعید نادری رئیس شبکه دامپزشکی لردگان گفت: اردوی جهاد دامپزشکی برای ارائه خدمات رایگان دامپزشکی به دامداران و عشایر مناطق محروم، در منطقه بارز و شوارز از توابع بخش منج این شهرستان با استفاده از توان عملیاتی گروه جهادی حضرت ولی عصر (عج) دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد به مدت ۳ روز برگزار شد.

بیشتر بخوانید

برگزاری اردوی جهاد دامپزشکی به مناسبت هفته بسیج

وی افزود: ۲۶ هزار رأس دام سبک بر علیه آبله در این اردوی جهادی مایه کوبی شد.

نادری اضافه کرد: ۳۰ هزار متر مربع از اماکن دامی منطقه به منظور مبارزه با انگل‌های خارجی بدن دام، سمپاشی و برای ۴ هزار رأس دام هم معاینه و درمان رایگان صورت گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • کشف ۱۰ تن خمیر مایه در بناب
  • بازداشت ژرار دوپاردیو به اتهام تجاوز جنسی/حمایت مکرون فایده‌ای نداشت
  • مایه کوبی ۲۶ هزار رأس دام سبک در منطقه بارز و شوارز
  • بازداشت بازیگر سرشناس فرانسوی به اتهام تجاوز جنسی
  • بازداشت «ژرار دوپاردیو» به اتهام تجاوز جنسی
  • اعتراض دانشجویان حامی فلسطین به دانشگاه «سوربن» رسید
  • رضایت رئیس جمهور از گزارش مسئولان درباره کاهش تورم | رسوایی برای مدعیان آزادی بیان | گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • صادرات دفاعی فرانسه به اسرائیل به کم‌ترین حد رسید
  • کاهش صادرات تسلیحات تدافعی فرانسه به رژیم صهیونیستی
  • مجموعه ۹ جلدی بن‌مایه‌های فلسفه دین رونمایی می‌شود