Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- تنوع و گستردگی فجایع ضدانسانی به ویژه موضوع آزار و اذیت کودکان به عنوان بخشی از فساد رواج یافته در جوامع غربی، عملا به بحرانی انسانی تبدیل شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از نورنیوز، پس از انتشار تازه‌ترین تحقیقات یک کمیسیون مستقل در فرانسه در خصوص تجاوز هزاران کشیش به کودکان، این فاجعه ابعاد گسترده‌تری یافته و واکنش‌های زیادی را به دنبال داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در همین راستا؛ امروز رهبر کاتولیک‌های جهان به این فاجعه که از آن به عنوان بزرگترین بحران کلیسا در پانصد سال اخیر یاد می‌شود، واکنش نشان داد.
پاپ فرانسیس اعلام کرد: می‌خواهم ناراحتی و رنج خود را برای قربانیانی که این صدمه را متحمل شده‌اند، بیان کنم و سرافکندگی و شرمساریم را به خاطر اینکه کلیسا نتوانست این مساله را در کانون نگرانی‌های خود قرار دهد، نشان دهم. کلیسا تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا تضمین شود شرایط مشابهی تکرار نشود.
کمیسیون مستقل تحقیق در مورد جرایم جنسی مربوط به کودکان در کلیسای کاتولیک در نخستین تحقیق خود از وجود 2 هزار و 900 تا سه هزار و 200 مورد آزار جنسی کودکان در کلیسای فرانسه طی 70 سال اخیر خبر داده است.
این گزارش قرار است به صورت عمومی در نشست اسقف‌های فرانسه و نشست علمای موسسات و مجامع که درخواست تهیه آن را داشته‌اند، ارائه شود.
رسوایی‌های جنسی کشیش‌های کاتولیک در اروپا و آمریکا به ویژه در سال‌های اخیر موجی از انتقادات را علیه واتیکان به راه انداخته و موجب کاهش شدید سرمایه اجتماعی آن نزد پیروان خود شده است.
افشای موارد بسیار زیاد آزار جنسی کودکان در کلیسا‌های فرانسه نیز علاوه بر نشانه رفتن انگشت اتهام به سمت واتیکان، زنگ خطر معضلات اجتماعی و اخلاقی را در این کشور که خود یکی از مدعیان حقوق‌بشر در جهان است به صدا در آورده است.
موضوع آزار کودکان توسط نهاد‌های دینی و مذهبی در جوامع غربی طی سال‌های اخیر با افشا شدن سند‌های تاریخی و گزارش پژوهش‌گران شکل جدی‌تری به خود گرفته و با تکمیل پازل رفتار‌های ضدانسانی در غرب، به بحرانی نگران کننده برای شهروندان غربی تبدیل شده است.
افشای آزار جنسی و سوء استفاده از کودکان توسط کلیسای کاتولیک طی ماه‌های گذشته، افشای آزار کودکان رنگین‌پوست توسط کلیسا در کانادا و پیدا شدن ده‌ها گور دسته‌جمعی آنان و اکنون انتشار گزارش نهایی کمیسیون مستقل تحقیق در مورد جرایم جنسی مربوط به کودکان در کلیسای کاتولیک، قطعات متعدد پازلی است که ادعا‌های گوش‌خراش مدعیان حقوق‌بشری غرب را رسوا کرده است.
فضاحت آزار جنسی کودکان توسط کلیسا در حالی ابعاد وسیعی پیدا کرده که دولت‌های غربی از جمله دولت فرانسه تلاش می‌کنند خود را از این جنایات مبرا دانسته و مسئولیت چنین فجایعی را به گردن مقامات کلیسا بیندازند، حال آنکه ضعف نهاد‌های نظارتی و امنیتی دولت‌ها در بروز این تخلفات نقش موثر داشته است.
از سوی دیگر موضوع آزار جنسی کودکان در جوامع غربی نه تنها در کلیسا بلکه در دیگر نهاد‌های آموزشی و اجتماعی آن‌ها نیز رواج دارد، چنانچه گزارش تحقیق و تفحص از شورای محله لَمبِت در جنوب لندن که چندی پیش منتشر شد، نشان داد که صد‌ها کودک تحت مراقبت در پنج مرکز نگهداری، از دهه ششم قرن بیستم به مدت چندین سال هدف سوءاستفاده جنسی و آزار و اذیت بوده‌اند.
به بیان دقیق‌تر؛ تنوع و گستردگی این فجایع ضدانسانی به ویژه موضوع آزار و اذیت کودکان که معمولا از سوی رسانه‌های جریان اصلی در غرب بایکوت شده یا با ضریب بسیار پائین منتشر می‌شوند، بخشی از فساد رواج یافته در جوامع غربی است که عملا به بحرانی انسانی تبدیل شده است.
این فجایع در کنار تجاوز‌های گسترده نظام سلطه به کشور‌های مستقل جهان که منجر به کشته شدن میلیون‌ها انسان طی دهه‌های گذشته شده، بیش از هر چیز بیان‌گر سلطه خوی منفعت‌طلبی و اصالت لذت به عنوان میوه «لیبرال دموکراسی» است که با شعار دروغین آزادی، روح انسانیت و معنویت را به مسلخ برده و پشیزی برای حقوق انسان‌ها قائل نیست.
این در حالی است که ماشین رسانه‌ای-تبلیغاتی غرب سال‌هاست با نفرت‌پراکنی نسبت به ادیان توحیدی و غیر تحریف شده به ویژه اسلام، سعی در نشان دادن چهره‌ای خشن و ضدبشری از آن‌ها دارد تا با جلوگیری از گرایش مردم به آن، همچنان در پوشش لیبرال دموکراسی بتواند بر جهان حکومت کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: حقوق بشر کودکان آزار جنسی کودکان کودکان در کلیسا جوامع غربی موضوع آزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۰۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با حضور گروه‌های نمایشی چهار شهرستان آغاز به کار کرد و طی روز‌های ۸ و ۹ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

زهرا آبسوران، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی در حاشیه این مراسم به خبرنگار شبستان در ارومیه گفت: نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با هدف نشان دادن عمومی سازی و مردم سازی نمایش در جامعه و فضا سازی و ارتقای ظرفیت نمایش به عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی و نشان دادن توانمندی‌های این قشر در حال برگزاری است. 

وی با بیان اینکه رقابت سالم از محور‌های این جشنواره است، افزود: ۲۰ اثر به دبیرخانه جشنواره استانی هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان ارسال شده که پس از پایش، ۱۰ گروه نمایش منتخب که از این تعداد ۷ اثر مربوط به مراکز کانون و ۳ اثر نیز آزاد در روز‌های ۸ و ۹ اردیبهشت در سالن آمفی تئاتر مجتمع شهید فرخی ارومیه به رقابت خواهند پرداخت.

آب سوران با بیان اینکه «این صحنه خانه ماست» شعار این جشنواره است، گفت: توجه به نامداران، امید آفرینی، آئین‌های بومی، سنتی و مذهبی، طنز، محیط زیست و آزاد موضوعاتی هستند که در نمایش‌های جشنواره نوزدهم رعایت شده اند.

مدیر کل کانون پرورش فکری استان از برگزاری نمایشگاه با عروسک‌های نمایشی، پویش عکاسی و نشست آموزشی با هدف انتقال تجربه از برنامه‌های جنبی مرحله استانی این جشنواره خبر داد.

وی افزود: عباس پویان، فاطمه برمال، سمیه حسین نژاد داوران نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان استان هستند. 

گفتنی است؛ عباس پویان بازیگر، نمایشنامه نویس و کارگردان است که دارای لیسانس ادبیات نمایشی و فوق لیسانس زبان و ادبیات فارسی است، وی از سال ۷۰ و در استان فارس فعالیت هنری خود را آغاز کرده و بیش از ۴۰ اثر هنری در حوزه‌ی کودک و نوجوان کار کرده است و در سال‌ها فعالیت مقام‌های متعددی را در جشنواره‌های کشوری و استانی به دست آورده است. 

فاطمه برمال کارگردان، بازیگر و عروسک گردان دیگر داور این جشنواره از استان اردبیل است، فاطمه برمال در طی سال‌ها فعالیت خود عناوین متعددی را در جشنواره‌های مختلف عروسکی و نمایشی به دست آورده، آخرین نمایش وی نمایش «آی تک» بود در تیر ماه ۱۴۰۲ در مرکز تئاتر کانون به روی صحنه رفت.

سمیه حسین نژاد کارشناس سابق کانون استان عروسک ساز، عروسک گردان، کارگردان و طراح صحنه و دکور دارای لیسانس نقاشی با سابقه‌ی بیش از ۲۰ سال فعالیت و مدرس شاخه‌های مختلف هنری است که طی سال‌ها فعالیت موفق به کسب رتبه‌های برتر در هنر‌های نمایشی، چون جشنواره رضوی شده و بار‌ها آثار وی به رویداد‌های کشوری صعود کرده اند.

دیگر خبرها

  • بازداشت بازیگر سرشناس فرانسوی به اتهام تجاوز جنسی
  • بازداشت «ژرار دوپاردیو» به اتهام تجاوز جنسی
  • بازیگر سرشناس به اتهام تعرض جنسی بازداشت شد
  • تجاوز جنسی ۴ مرد افغان به نوجوان ایرانی در تهران | التماس کردم فایده نداشت! +فیلم
  • حکم سینماگر مطرح لغو شد ؛ صدور دستور محاکمه جدید
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • چرا کودکان فرانسوی به خوش رفتار و مؤدب بودن مشهورند؟
  • تهیه‌کننده متهم به تجاوز، باید دوباره محاکمه شود
  • ادعای جالب دختر ابراهیم رئیسی درباره حقوق ماهانه پدرش
  • تهیه کننده مشهور متهم به تجاوز تبرئه شد