Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهر اسپانیا والنسیا پروژه‌ای تحت عنوان "مدارس ایمن" را به راه انداخته است که هدف آن آموزش بحث بازیافت به کودکان است؛ نصب مبلمان شهری بازیافتی از جمله ابتکارهای این پروژه است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بخش مهمی از این پروژه شامل نصب نیمکت‌های ساخته شده از درپوش بطری‌های بازیافتی است. ایجاد مبلمان خیابانی با دوام و همچنین فراهم آوردن نمونه‌های واقعی بازیافت در محیط آموزشی از اهداف این پروژه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب، نسل بعدی آگاهی بسیار بیشتری از مسئله بازیافت و بحث تبدیل مواد خواهند داشت و در واقع آشنایی با فرهنگ بازیافت در آن‌ها نهادینه خواهد شد.

کناره این نیمکت‌ها از فولاد گالوانیزه گرم ساخته شده و صندلی آن حاوی ۱۰۰٪ پلی اتیلن بازیافتی است که به علت جنس منحصر به فردش دچار ترک و خوردگی نمی‌شود، در برابر حشرات مانند کرم‌ها یا موریانه‌ها مقاوم است و دوام آنها ۵ برابر بیشتر از چوب است. این صندلی‌ها همچنین خاصیت ضد گرافیتی دارد که مانع از اتصال رنگ گرافیتی به سطوح می‌شود.

علاوه بر این، وزن هر نیمکت ۳۵ کیلوگرم است که معادل چهار هزار و ۳۰۰ بطری است. به این معنی که از سوزاندن این میزان بطری‌ها و ورود حجم عظیمی از CO2 به جو یا محل دفن زباله جلوگیری می‌کند.

این پروژه علاوه بر اهداف زیست محیطی، بحث زیباسازی شهر را نیز در نظر دارد. با طراحی خلاق این مبلمان‌های شهری، ظاهر جذاب‌تری برای شهر فراهم آورده می‌شود.

مسئولان شهری بیشتر سعی کرده‌اند که احداث این مبلمان‌ها در مدارس انجام دهند تا به نوعی قشر جوان جامعه را با مباحث مهمی نظیر اقتصاد مدور بازیافت آشنا کنند.

کد خبر 526735

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بازیافت بازیافت پلاستیک بازیافت زباله شهرهای جهان والنسیا اسپانيا مبلمان شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۰۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنج بازیکن زیر 23 سال روی نیمکت پرسپولیس

به گزارش ورزش سه با اینکه ترکیب اصلی پرسپولیس در اراک تقریبا قابل پیش بینی بود و حتی از چند روز قبل به نظر می‌رسید محمد خدابنده لو جای عالیشاه بازی کند اما در مورد نیمکت سرخ‌ها شرایط غیر قابل پیش بینی بود.

با مصدومیت امید عالیشاه و علیرضا بیرانوند که مشخص بود به اراک نخواهند رفت و سپس غیبت عجیب سعید صادقی و سپس خط خوردن نام وحدت حنانوف از لیست جا برای جوان‌ها باز شد تا به لیست بیست نفره تیم‌شان در این مسابقه برسند.

در حالی که امیررضا رفیعی تنها بازیکن زیر 23 سال ترکیب اصلی سرخ‌هاست این تیم روی نیمکت پنج بازیکن زیر 23 سال دارد که مهرشاد اسدی دروازه‌بان ذخیره، میلاد سورگی وینگر، علیرضا بابایی مدافع راست و محمد بادپا و ابوالفضل بابایی در نقش مهاجم این  پنج بازیکن جوان هستند.

محمد مهدی احمدی 24 ساله هم روی نیمکت پرسپولیس دیده می‌شود ضمن اینکه محمد خدابنده لو هم از بین بازیکنان اصلی پرسپولیس 24 سال سن دارد و حضور او در ترکیب اصلی و نیمکت نشینی وحید امیری باعث شده تا میانگین سنی سرخ‌ها در این بازی در ترکیب اصلی هم تا حدودی پائین بیاید.

علی نعمتی، وحید امیری، سینا اسدبیگی، فرشاد فرجی  و محمد مهدی احمدی پنج بازیکن بزرگسال نیمکت پرسپولیس در اراک هستند.

دیگر خبرها

  • پروژه شهرک بازیافت در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد
  • لزوم یادآوری اهمیت صنعت بازیافت از طریق آموزش/ سوخت‌ مازوت برای کره زمین سمّ است
  • مهارت بی‌نظیر یک مرد در صید مار کبرا با بطری پر بازدید شد (فیلم)
  • شهرک بازیافت در قم احداث می شود
  • پنج بازیکن زیر 23 سال روی نیمکت پرسپولیس
  • چهار بازیکن زیر 23 سال روی نیمکت پرسپولیس
  • (ویدئو) مهارت یک مرد در صید مار کبرا با بطری ۲۰ میلیون بار دیده شد
  • فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! + عکس
  • کشف یک دفینۀ «معطّر» در زیر خانۀ اولین رئیس‌جمهور آمریکا (+عکس)
  • فرودگاهی در ایران برای خواستگاری!/ عکس