Web Analytics Made Easy - Statcounter

فهرست آثار حاضر در بخش بین‌المللی سی‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان معرفی شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، فهرست آثار حاضر در بخش مسابقه بین‌الملل این دوره از جشنواره اعلام شد.

فهرست 24 فیلم در سه بخش بلند داستانی، کوتاه داستانی و پویانمایی کوتاه این دوره جشنواره به شرح زیر است:

* بخش آثار بلند داستانی

1- «پدرم، ابرقهرمان» از هند، 2- «لوسیا» از اسپانیا، 3- «دوران کودکی چیک» از روسیه، 4- «قصه یخ» از روسیه، 5- «سوومی» از هند، 6- «1982» از لبنان، نروژ و قطر، 7- «حافظ برادر» از ترکیه، 8- «پدربزرگ من یک فضایی‌ست» از کرواسی، لوکزامبورک، نروژ، جمهوری چک، اسلوونی، اسلوواکی و بوسنی و هرزگوین، 9- «مارتین و جنگل سحرآمیز» از جمهوری چک، اسلوواکی و آلمان، 10- «پسران دریا» از ایران و 11- «یدو» از ایران

* بخش آثار کوتاه داستانی و پویانمایی کوتاه

1- «آبنات» از آلمان، 2- «این جنگ نیست» از روسیه، 3- «ستاره دنباله‌دار» از روسیه، 4- «جعبه سیاه» از ترکیه، 5- «سکوت رودخانه» از پرو، 6- «سیاه و سفید» از سوییس، 7- «توبی و توربوباس» از آلمان، 8- «لورنزو و آینه» از ایتالیا، 9- «شکارچی هیولا» از ایسلند و لهستان، 10- «مادربزرگم ماتیلده» از مکزیک، 11- «تی‌یره» از ایران، 12- «برای بار دوم» از ایران و 13-«آی‌دی» از ایران

سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، از 16 تا 21 مهر 1400 (8 تا 13 اکتبر 2021) با شعار «سینما، سرزمین خیال» برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خاطراتی از بازی‌های قدیمی "فتحعلی اویسی" در سینما/حیدرنژاد: اویسی برخلاف ظاهر سخت و جدی‌اش، شدیدا عاطفی و حساس بود"شمارنده کارت"، یک تصویر حقیقی اما تکراری از ارتش آمریکا/ قهرمانی که قربانی سانسور و خشونت است

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جشنواره فیلم کودک فیلم سینمای ایران جشنواره فیلم کودک فیلم سینمای ایران بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۰۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو

چهل و ششمین جشنواره بین‌الملی فیلم مسکو به کار خود پایان داد و فیلم «آه سرد» موفق به کسب جایزه بهترین کارگردانی شد و جایزه بهترین مستند هم به «رُخ» رسید.

به گزارش ایسنا، چهل و ششمین جشنواره فیلم مسکو از ۱۹ تا ۲۶ آوریل (۳۱ فروردین تا ۷ اردیبهشت) در روسیه برگزار شد و در شب اختتامیه فیلم «آه سرد» به کارگردانی ناهید عزیزی صدیق جایزه سنت جورج نقره‌ای بهترین کارگردانی بخش مسابقه اصلی، جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران و تقدیرنامه نتپک (شبکه ارتقای سینمای آسیا و اقیانوسیه) شد و همچنین جایزه بهترین مستند این رویداد سینمایی هم به «رُخ» ساخته سام کلانتری رسید.

در جشنواره مسکو امسال هم جایزه سنت جورج طلایی بهترین فیلم این رویداد سینمایی نیز به فیلم مکزیکی «شرم» ساخته «میوئل سالگادو» رسید.

«آهو» ساخته هوشنگ گلمکانی، «رُخ» ساخته سام کلانتری در بخش مسابقه آثار مستند، «سرد روشن» ساخته علی دارایی و «تاکسیدرمیست» ساخته سوسن سلامت و بهزاد علوی در بخش مسابفه فیلم های کوتاه و انیمیشن کوتاه «پیچ تاریخی» به کارگردانی میلاد محمدی و سریال «پوست شیر» برادران محمودی دیگر آثار ایرانی جشنواره مسکو امسال بودند.

چهل و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو در بخش ویژه‌ای نیز به مرور آثار داریوش مهرجویی کارگردان فقید ایرانی پرداخت و فیلم‌های «هامون»، «گاو»، «درخت گلابی»، «لیلا»، «پری» و «اشباح» از جمله آثار این کارگردان فقید ایرانی به نمایش گذاشته شد.

جشنواره مسکو امسال طی هشت روز برگزاری میزبان نمایش ۲۴۰ فیلم از ۵۶ کشور بود. این جشنواره در سال ۱۹۳۵ تأسیس شد که آن را به دومین جشنواره قدیمی فیلم جهان پس از ونیز تبدیل می‌کند. جشنواره مسکو در ابتدا به صورت دوسالانه برگزار می‌شد اما از سال ۱۹۹۵ رویدادی سالانه شد، اگرچه در سال های ۱۹۹۶ و ۱۹۹۸ برگزار نشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ، دست و هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ و دست هورا در تلویزیون!
  • برگزاری نخستین جشنواره "فیلم رضوان" نوآوری این دوره از جشنواره امام رضا (ع) است
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • ۲ انیمشن ایرانی به جشنواره معتبر انسی راه یافتند
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • محصولات تولیدی عشایر مغان برندسازی شود
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی