Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@02:40:33 GMT

تغییر مدیریت، نباید مسیر را تغییر دهد

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۱۰۷۱۸

تغییر مدیریت، نباید مسیر را تغییر دهد

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عصر امروز در جلسه تکریم و معارفه روسای سابق و جدید دانشگاه امیر کبیر اظهار کرد: از زمان شیوع کرونا عزیزانی در عرصه تامین و تضمین سلامت کشور به نام شهدای سلامت جان خود را فدای شهروندان کشور کرده اند و روزانه در حال جهاد هستند که وظیفه خود می‌دانیم از آن‌ها تشکر کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زلفی گل افزود: تغییر ذات پیشرفت است، اینکه مسئولی جایگزین مسئول دیگر شود یک امر طبیعی است و این موضوع همانند مشعل المپیک خواهد بود که حرکت رو به جلو و پیشرفت از جمله ذات و توانمندی‌های رئیس جدید یا قبلی است و در جامعه دانشگاهی این موضوع به خوبی دیده می‌شود.

وزیر علوم ادامه داد: دکتر معتمدی رئیس سابق دانشگاه امیرکبیر  طی ۸ سال گذشته با مدیریت دانایی محور، مسئولیت سرپرستی این دانشگاه را بر عهده داشتند.

زلفی گل گفت: باید یاد بگیریم که بی انصاف نباشیم و ضمن اخلاق محور بودن، قدر بزرگان و استادان پیشکسوت کشورمان به خصوص دانشجویان عزیز را بدانیم و آن‌ها را بر صدر بنشانیم.

وزیر علوم بیان کرد:  تغییر در مدیریت یک اصل بدیهی است، اما ثبات در اهداف هم خیلی مهم است. تغییر در مدیریت‌ها نباید باعث شود که مسیر‌ها کلا تغییر کنند، خوشبختانه در این زمینه گام‌های خوبی برداشته ایم.

زلفی گل تاکید کرد: نهاد شورای عالی انقلاب فرهنگی، سیاست‌های کلان علم و فناوری کشورمان را تدوین و تصویب می‌کند و در معرض اجرای نهاد‌های وابسته می‌گذارد، به همین علت باید قدر شورای عالی انقلاب فرهنگی را بدانیم.

او افزود: از جمله اهداف کلان ما رسیدن به مدینه فاضله است و جایگاه آن به اینصورت است که شهروندان آن عاقل و دانا هستند که نهاد شورای عالی انقلاب فرهنگی این آرزو را برآورده می‌کند.

زلفی گل بیان کرد: دانشگاه‌ها دنبال علم هستند، چرا که از طریق علم فناوری و تکنولوژی حاصل می‌شود و علم و تکنولوژی برای رفاه و سلامت بشر هستند، رفاه بشر از طریق آسایش و آرامش تامین می‌شود. علم برای این است که انسان در صحت و کمال زندگی کند و جسم سالمی داشته باشد.

آسایش بشر در گرو رشته‌های علوم طبیعی و انسانی

وزیر علوم افزود: آسایش و آرامش بشر را رشته‌های علوم طبیعی، تکنولوژی، فناوری‌های مختلف، هواپیما، ماشین، یخچال، تلویزیون و رشته‌های علوم انسانی و دینی محقق می‌کنند، بنابراین باید به علوم طبیعی، انسانی، دینی و مذهبی برای رسیدن به آسایش و آرامش بها دهیم.

زلفی گل تاکید کرد: رشته‌های کشاورزی و دامپزشکی تغذیه را تامین می‌کنند و علوم پایه و مهندسی با طراحی سیستم‌ها دستگاه‌هایی را ایجاد می‌کنند که می‌توانند بیمار را درمان کنند، بنابراین تمامی رشته‌ها مهم هستند و نباید آن‌ها را جدا از هم ببینیم. در کنار همه این‌ها سلامت روحی از همه مهم‌تر است که این مهم را رشته‌های انسانی تامین می‌کنند.

بیشتر بخوانید

منطقه‌ یک ۱۴ رتبه‌ زیر ۱۰۰ کنکور را به نام خود ثبت کرد در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزیر علوم دانشگاه امیرکبیر وزیر علوم زلفی گل رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۰۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مجدد کنکور در یک منطقه متاثر از وقوع سیل

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: در یک منطقه‌ای که به دلیل سیل مشکل پیش آمده بود کنکور را تکرار خواهیم کرد، نگران نباشند.

محمدعلی زلفی گل در بدو ورود به یاسوج در جمع خبرنگاران در خصوص خیزش دانشگاهیان آمریکایی علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه افزود: وجدان بیدار دانشجویان و دانشگاهیان دنیا را که از مظلوم دفاع می‌کنند می‌ستایم از همه دانشگاهیان می‌خواهم در مقابل نسل‌کشی و درندگی و کشتن بانوان و کودکان فلسطینی حساسیت نشان دهند.
وی اظهارکرد: وقتی دانشگاهیان دنیا در مقابل این رژیم خونخوار و سفاک بایستند معادله تغییر خواهد کرد و دنیا بیشتر بیدار می‌شود، موضع‌گیری خواهد کرد و سازمان‌های بین‌المللی تصمیم جدی‌تری در این خصوص خواهند گرفت.
وزیر علوم خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم در خصوص جذب نخبگان کارهای مختلفی انجام شده است، با همکاری بنیاد ملی نخبگان آیین نامه جذب نخبگان را بعنوان اعضای هیئت علمی بازنگری کردیم.
زلفی گل تصریح کرد: از این به بعد نخبگانی که بنیاد ملی نخبگان معرفی می کند نیاز به شرکت در فراخوان های جذب هیئت علمی ندارند و مستقیما بعنوان هیئت علمی دانشگاه ها معرفی می شوند.
وی ادامه داد: با توافقنامه‌ای که با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد کردیم در سال گذشته یک هزار ۳۸۰ نفر از رتبه های کنکور بورسیه می شوند بخصوص المپیادی ها و دارای رتبه المپیاد در صورتی که در رشته‌های مرتبط درس بخوانند بعنوان عضو هیئت علمی جذب می شوند.
وزیر علوم عنوان کرد: بورسیه صنعت را برای اولین بار در دولت سیزدهم طراحی کردیم و سال گذشته و امسال در دفترچه کنکور نیز آمده است.
زلفی گل تاکید کرد: با اتاق بازرگانی جلساتی داشتیم تلاش کردیم از صنایع مختلف خواستیم برای بورسیه رتبه‌ های برتر و جذب نخبگان اقدام انجام دهند که این قشر نگران آینده خود نباشند و در کشور بمانند.
وی تصریح کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای ائتلافی را تشکیل داده که تکنسین برای واحدهای صنعتی تربیت کند، دانشگاه علمی کاربردی چندین هزار نفر را با تضمین اشتغال براساس نیاز صنایع مختلف آموزش می دهد.
وزیرعلوم اظهار کرد: کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد، براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی هر سال دوبار کنکور برگزار می شود الحمدالله روزهای پنجشنبه و جمعه شاهد برگزاری کنکور پنج زیر نظام مختلف بودیم.
زلفی گل افزود: در یک منطقه ای که بدلیل سیل مشکل پیش آمده بود کنکور را تکرار خواهیم کرد، نگران نباشند.
به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: چند مورد مشکلات و تخلفاتی در کنکور امسال داشتیم برخورد شد که به هیئت مرتبط خود معرفی می شوند.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • در کشورهای پیشرفته نخبه ترین افراد وارد رشته علوم انسانی می‌شوند
  • واکنش یک استاد دانشگاه تهران به ادعای وزیر: اخراجم سیاسی بود
  • وزیر علوم : موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • اختصاص ردیف بودجه‌ای به ۳۰ دانشگاه برتر
  • وزیر علوم از دلیل اخراج استادان دانشگاه پرده برداشت
  • وزیر علوم: کنکور در کمال صحت و امنیت برگزار شد
  • تحصن دانشجویان آمریکا علیه اسرادیل دنیا را بیدارتر می‌کند/ حالا معادلات یورش به غزه تغییر خواهد کرد/کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد
  • کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد
  • کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد، اما... |‌ کنکور در این منطقه سیل‌زده تکرار می‌شود؟
  • برگزاری مجدد کنکور در یک منطقه متاثر از وقوع سیل